Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.9.2013 6:33
Selvennetään vielä hieman.
Männän kiinnileikkaaminen, tai nykyään vissiin käyttökielessä lämpöleikkaaminen, joka mielestäni on virheellinen ilmaisu, on pelkästään seuraus noista ylläolevista asioista. Niiden lisäksi kylmän koneen kierrättäminen/rasittaminen voi aiheuttaa kiinni leikkaamisen, mäntä laajenee rasituksen kuumuudessa nopeammin kuin sylinteri ja välykset menee ahtaaksi ja kohta narahtaa. Tätä ehkä voi sanoa lämpöleikkaamiseksi.
No, tämä on taas tätä wanhan pierun käyttökielen terminologiaa kun jokaiselle vialle on oma ilmaisunsa, jonkin asteista pilkun nusnus
7.9.2013 19:25
Wr:llä siis tarkoitin yamaha wr:ää. kirjoitin ehkä turhankin nopeasti tekstini, pitäisi pysyä termeissä mukana.. lämpöleikkaaminenhan on juuri sitä että mäntä laajenee nopeammin verrattuna pyttyyn ja leikkaa lievästi kiinni, mutta jäähdyttyään kuitenkin saattaa lähteä käyntiin ja toimia lähes normaalisti. tunnen pari jätkää joille on tuon tyylisesti käynyt wr:än kanssa, en tosin tiedä missä olosuhteissa..
7.9.2013 19:45
Laihalla käyvän konen männän kiinnileikkaaminen, tai lämpöleikkaaminen, kumpaa termiä haluaa käyttää, on samalla tavalla mahdollista kun kylmän koneen nopeassa rasittamisessa. Kun seokset on laihalla niin männän laki kuumenee enemmän kuin normaalisti, kuumuus taas laajentaa mäntää entisestään ja leikkaaminen on mahdollista.
Mutta kuten jo aiemmin taisin mainita, leikkaaminen on seuraus ja sille on aina joku syy. Yksikään moottori "ei vaan leikkaa kiinni" jos siihen ei ole syytä.
Ja sitten suu vaahdossa julistetaan ettei WR:ään tarvii muuttaa seoksia jos putken vaihtaa.....
8.9.2013 9:50
Moro. Näillä näkymin Wr (husse) vaihtuu tällaseen peliin. Koitin googlailla noita slipareita yms., mutta ainoat mitä löysin oli Mp-ryöstön Leovincen putkisto ja Scalvinin putkisto sekä Ebaysta löysin jotain G.P.R:n slipareita, jotka olivat aivan järkyttävän rumia. Leovincellä ja Scalvinilla oli hintaa vaivaiset 500€. Saako mistään halvemmalla tähän suoraan meneviä putkia tai mimmosia pönttöjä olette modailleet kiinne?
Mites tuon virityksen kanssa. Kattelin automotivepatrshopin sivuja ja siellä osu silmään 180cc ja 200cc sylkät. Hintaa oli ~180$ ja ~220$. Onko tuolla 180 cc:llä mitään eroa malossin vastaavaan vai mistä tuo hintaero syntyy? Entä miten tuon 200cc:n kanssa, pitääkö alakertaa vahvistaa, onko tuo edes bolt-on osa vai pitääkö ostaa uutta kantta yms? Mitenkä sitten on tehojen laita? Ymmärtääkseni tolla 180 pytyllä ei tuu paljoakaan tehoa, mutta ihan hyvät väännöt. Miten jos sen lisäksi ostaisi nokka-akselin tai kannen, mistä tehoista puhuttaisiin? Entäpä 200cc:llä? Nää on sit tällasta fantasiointii vasta, ainakin sais kesätyörahat menemään noihin
8.9.2013 10:18
Miks hommaat nelarin, jota pitää sitte virittää? Ite ajaisin WR:llä, jos noin kova tehojen tarve
8.9.2013 11:32
Joo ei kyllä nelaria kannata hommata jos on nuin kovat aikeet virittää ja tarvii tehoo.
8.9.2013 13:24
Emmä siis noita oo hommaamassa
. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millasia tehoja saa millasilla vireillä, kun en pahemmin oo näihin nelareihin tutustunut. Ainoa viri mitä oikeasti miettinyt on toi 180cc pytty, kun ei hintakaan oo paha. Kiinnostaa, että mikä ero on tolla 180cc ja 200cc pytyllä, hintaeroa kun ei ole kuin 30€
8.9.2013 14:26
Onkos tääl kellää kokemuksia siitä bilteman slip-on änkästä? Meneekö suoraan kii ja millaiset äänet siinä on? Ja varmaa pitää kaasarikin säätää(?) mitkä säädöt ois optimit?
8.9.2013 15:24
Mulla on weerassa ja ihan hyvät pörinät on ja hintakin kohtuullinen
En tiedä miten menee husseen mut weeraan ei ainakaan menny suoraa kiinni
8.9.2013 20:46
Niinjoo, mitkä kaikki änkät menee suoraan kii? Siis ne mitkä ei maksa enempää ku kämpän vuokra
EDIT: Mitäs jouduit tekee et sait sen biltema änkän kii?
9.9.2013 10:33
Onkos ketään ajellu talvella hussel? Meinasin vaa et onko siin mitää järkee ku pyöräl jo hiuka painoo.
EDIT: Kuitenki hiuka tekis mieli ostaa nastat ku näyttää kuitenki hauskalt vedellä lumes
9.9.2013 14:48
On järkeä. Eikä Husse edes paina paljoa, porukat ajaa 240 kiloisilla Africa Twineilläkin talvisin
Piikit alle ja paanalle. Leikkaat vanhasta muovikannusta palaset jäähdyttimien eteen että saat moottorin pysymään riittävän lämpimänä. Silokoni spray on hyvää kamaa pyörän suojaamisessa, lumi ja jää ei tartu niin herkästi ja jos tarttuu niin se irtoaa helpommin. Jos tulee ulkoa säilytettyä niin öljyiksi joku 5w ja vaijerit kannattaa rasvailla WD40 tms öljyllä.
9.9.2013 20:47
Kannattaisiko nuo nastat ¨rakentaa¨ itse joistakin nappula kumeista, vai ostaa kaupasta
9.9.2013 20:54
Tunturisopu kirjoitti:Kannattaisiko nuo nastat ¨rakentaa¨ itse joistakin nappula kumeista, vai ostaa kaupasta
Jos riittää taito varmasti niin miksei? Jos taas hiemankin epäilyttää oma osaaminen nii ei kannata alkaa taiteilemaan, parhaassa tapauksessa joko puhkaset renkaan tai nastat on takana olevan auton tuulilasissa ekan rivakan kiihdytyksen jälkeen.
9.9.2013 21:07
Muutenkaan ikinä ei saa yhtä hyviä kuin oikeat. Kannattaa kisakuskeilta kysyä käytettyjä gummeja, ne yleensä myy kohtuuhintaan.