Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.4.2017 19:13
Painelevyjä on vaan yks, räjäytyskuva tulille nyt vaan. Ja tuo vähän viittais että sieltä on jotain hajonnu, painelevy on aikalailla kulutusosa.
4.4.2017 11:53
Mitäs vaihteisto öljyä porukka suosii?
4.4.2017 17:46
Motorex 10w-40
Oisko ohjekirja suositellu 75w-90.
Muista 8dl
4.4.2017 18:49
10W-40 ja 75W-95 on samaa kamaa mut eri standardeilla ilmotettuna.
Ite oon nyt muutaman vaihdon verran ajanu jollain 95W-140 öljyillä ja ne toimii kyl helvetin hyvin.
4.7.2017 17:22
Nyt tulee helvetin tyhmä kysymys mutta onko kukaa koittanut pistää jonkun moottorikelkan pakoaukonsäädintä kiinni löytyis purkuosina niin helvetin halvalla
ja tosiaan missähän olis halvalla dellorton 34 kaasaria saa tarjota jos löytyy ja ravekin olis hakusessa!
4.7.2017 23:18
Onhan niitä moni asentanu 122/123 koneisiin mutta laippa pitää kai vaihtaa?
Paljo järkevämpi ostaa rave 1/2
3.11.2017 23:19
Jahas, tuli sitten liityttyä mäxäkerhoon, ostamalla ennestään tuttu hyvin pidetty yksilö. Koneremppaa pitäis talven aikana tehdä, osat kannattanee tilata pjme:ltä? Viriosia pitäis kanssa tilata, eli onko vforcet wörtimmät kuin vhm? Tekeekö tolla vhm:än kupukannella mitään?
Ennestään löytyy jo arrow, rave1 ja TT setti
10.11.2017 1:45
VF3 on aika turhaa ja VHM kannattaa tilata saman tien kirein mahdollinen. Multa löytys rave1 jos sellanen puuttuu viel!
23.3.2018 15:08
Mikäköhän mahtaa mäxässä olla vikana kun viime vuonna yhtäkkiä vaan sammui ajosta eikä ole sen koommin lähtenyt käymään vaan kastellut tulpan.
Sytkä on säädetty niin että kun mäntä on lähdössä alas niin sytyttää, pienemmillä suuttimilla kokeiltu, vaihdettu uusi tulppa ja saa kunnon kipinän.
Tekniikka on 154cc polini, vakio läpät, lyhennetty arrow ja 38mm kaasari.
Oli 34mm kaasari kun sammui ja siinä oli 150 suutin ja neula niin ylhäällä kuin sai, uudessa kaasarissa neula laskettu alas ja pistetty 128 suutin mutta silti kastelee tulpan. Koitettu säätää molempia kaasareita ja lupaa 38mm kaasarilla paremmin mutta kastelee silti tulpan.
24.3.2018 2:33
Millähän helvetillä sä säädät sytkää digisähköjen kanssa joissa on kiintee ennakko? Tosiaan vuototestaa kampuran stefat vaikka alkuun ja ota yläkerta auki, polini on kova sylkkä lämppäämään liian tiukkojen tehdasvälysten ja huonolaatuisten mäntien takia.
18.4.2018 16:30
Kiitos vinkistä MX_125, sylinteri ei ollut lämpännyt ja kampuran stefojen vaihto auttoi. Mutta nyt kun pyörällä ajoin hetken aikaa niin moottori kävi saatanan kuumana kun pakoputki otti lämpöväriä ja oli joitain pikku vikoja jotka korjasin kuten paisarin ja änkän välinen letku hajosi, poistin putken alkukäyrästä lämpökääreen, kävi rikkaalla joten vaihdoin pienemmän suuttimen. Tänää kun koitettiin saada työntämällä käyntiin kasteli tulpan kokoajan ja lopulta lähti todella heikosti käyntiin, kävi hetken aikaa ja savutti sinistä savua, tämän hetken jälkeen kuului kaksi pamausta ja mäxä sammui eikä lähde enää käyntiin. Alkaa mennä hermo tähän laitokseen kun mikään ei tunnu toimivan. Mikä mahtaa olla vikana??
23.4.2018 15:53
Kuinka kovat on öljy seokset? Sininen savu viittaisi ainaki siihen että helvetisti öljyä.. Luultavasti käy rikkaalla vieläkin ja ootko kattonu tulppaa yhtää?
24.4.2018 8:36
Olin pistäny 2.5% seokset ja saatiin jo toimimaan ku kiila oli menny paskaks ni sytkä ennakko oli menny vituiks. Ei oo kyl käyny rikkaal ku tulppa on ollu kauniin kahvimaidon värinen
7.6.2018 21:27
Jos joltakulta löytyy myydä mx/sx takavannetta niin ota yhteyttä! Olis suorastaan mukava poltella kumia kun ois kaks vannetta