Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.5.2017 23:18
Murska kirjoitti:Tyhjennetty putki?
Mahtaa olla sellaiset äänet jotka ei kehuja saa naapurustossa ja kaikkialla missä liikutaan.
mutta niitä suuttimia???
22.5.2017 6:28
Ei mitään tietoa kun en ole säätänyt yhtään tyhjennetyllä putkella olevaa moottoria.
1.6.2017 16:50
Murska kirjoitti:Yhden viivan kanssa aivan kuten maunaalissa kerrotaan. Kun pyörität kampiakselia vauhtipyörän päästä kiertosuuntaan (vastapäivään) niin ensimmäinen merkki on ennakkomerkki ja jälkimmäinen (eli toinen merkki) on männän yläkuolokohta.
onko ylhäällä oleva merkki suora viiva ja pitääkö sen osittaa suoraan ylöspäin merkkiä kohden asennettaessa, saisko tarkat ohjeet kun asensin sen jo kerran mielestäni oikein mutta ei lähtenyt käyntiin vaikka startilla pyörikin ihan ok ja antoi kipinää yms.
1.6.2017 18:02
Siitä on hetki aikaa kun viimeksi olen Minarellin moottoria ropannut joten en ala muistikuvin perusteella ohjeistamaan. Kannattaa kurkata Minarelli WR125 keslustelun eka sivu, siellä on YZR:än korjausmanuaali josta selviää millä merkeillä jako tulee kohdalleen.
28.6.2017 3:25
Olis tälläne pyörä hankintakiikarissa.
Elikkäs, mistä tähän löytää sopivat suuttimet?(Kuriton)
Scalvinin koko putkisto, vai tyhjennetty vakio?(Egr ja muut poistettu)
Onko näissä bensa/kierrosmittaria? Vai pitääkö tripillä pelata tankkausvälit.
Jos ei, niin onko mahdollista asentaa sellaista mittaria?
24.7.2017 13:10
Hankin tossa vähän aikaa sitte maran joka ei käyny tyhjäkäyntiä muuta kuin ryypyllä. Vaihdoin siihen 40tk sekä 132,5 suuttimen ja nyt se käy ihan hyvin ilman ryyppyä. Ongelmana on kuitenkin se, että huiput jäävät vain 100km/h normaalilla ajoasennolla.. Marassa ei ole enää kureja, cdi kikka tehty, lisähapetin poistettu ja äänistä vastaa akrapovikin änkkä. Välit ovat 14-49 eli vakiota pidemmät ja tulppa cr7hsa. Tulppa on reunoilta tummunut, muttei karstainen ja keskeltä maitokahvia aika paljon vaaleampi. Vetoja puuttuu tai ainakin niitä voisi olla enemmän.
Ovatko välit siis liian pitkät vai pääsuutin liian pieni?
Laittakaa myös millä suuttimilla elette saaneet maranne säätöihin.
9.8.2017 14:21
Moro! Mulla on rieju marathon vm11 ja siinä on hieman vikaa ja ajettelin että täältä saan hieman apua että missä vika. Eli vika on tämänlainen, pätkii ajossa, mittaristo näyttää omia nopeuksia myös paikallaankin, kilometrejä tulee mittariin paikallaankin kun on käynnissä mutta ei siis pysy kauaa tyhjää koska pätkiminen alkaa melkein heti. Vika on tullut nyt siis ihan yhtäkkiä, pyörä syö myös välillä tuon 10A sulakkeen. Uusi sulake vaihdettu, ja kokeiltu eri jännitteensäädintä. Toivottavasti joku osaa helppiä! Ja kiitos jo etu käteen. Nopeesti apuja☺
9.8.2017 18:12
Terve, sattusko kellään olemaan kuvaa taikka linkkiä videoon jossa näytettäis vakioputken kurit että sais jonkimoisen käsityksen niiden sijainnista ja työn määrästä jos ottaa pois
kiitän
27.8.2017 14:03
Paljos toi 183cc lisää huippuja vakioon verrattuna?
Vääntöä taitaa ainakin tulla hyvin lisää.
15.9.2017 21:37
Kimmo_karhu kirjoitti:Terve, sattusko kellään olemaan kuvaa taikka linkkiä videoon jossa näytettäis vakioputken kurit että sais jonkimoisen käsityksen niiden sijainnista ja työn määrästä jos ottaa pois
kiitän
Avasin tänään vakioputken kun otin siitä alkuputken hyötytavaraksi, ja oli siinä niittien availua ja vetämistä. Oli aika sotkusta hommaa. Suosittelisin ostaa aliexpressiltä jonkun halvan änkän. Ite pistin tän feikki akran
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 0.0.P8Pr00
15.9.2017 21:39
Voisko joku kertoo miten ton egr:n sais helposti pois pelistä. En tiedä paljoo sen tekniikasta, mutta voisko sen pakoputkesta lähtevän kumiletkun vaan tukkia?
16.9.2017 7:46
Voi tukkia mutta paras lopputulos saadaan kun egr poistetaan kokonaan.
17.9.2017 12:00
Jezze12300 kirjoitti:Moro! Mulla on rieju marathon vm11 ja siinä on hieman vikaa ja ajettelin että täältä saan hieman apua että missä vika. Eli vika on tämänlainen, pätkii ajossa, mittaristo näyttää omia nopeuksia myös paikallaankin, kilometrejä tulee mittariin paikallaankin kun on käynnissä mutta ei siis pysy kauaa tyhjää koska pätkiminen alkaa melkein heti. Vika on tullut nyt siis ihan yhtäkkiä, pyörä syö myös välillä tuon 10A sulakkeen. Uusi sulake vaihdettu, ja kokeiltu eri jännitteensäädintä. Toivottavasti joku osaa helppiä! Ja kiitos jo etu käteen. Nopeesti apuja☺
Vaihda nopeusmittarin anturi. Itsellä oli juurikin sama vika. Sinne pääsee kosteus sisälle ja aiheuttaa pätkimistä ja mittariston sekoilua.
17.9.2017 16:27
Kiitos su0mursu kyse oli juurikin siitä ja nyt toimii!
Nyt vaan pyörään ilmennyt uusi vika eli startti ei pyöri ollenkaan, akku on ladattu täyteen, mutta nappia kun painaa niin sähköstartti ei sano mitään. Eli akun ja starin välillä hämminki? Pyörä ei myöskää lähde ollenkaan käyntiin siis työntämälläkään. Ei edes lupaa.. kipinä hukassa? Joku/jotkut piuhat ottaa maihin jos niin mahdollisesti missä? Mistä lähteä vikaa etsimään tai onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Viat tuli siis yhtäkkiä (startti ja käyntiin lähtö) ei oireillut mitenkään ennen kun nuo ilmeni. Itse en ole marathonin sähköihin tutustunut joten jos joku osaisi hieman neuvoa että mistä etsiä vikaa/minkä osan kokeilee vaihtaa tms. Pyörä siis marathon vm11 pro sm. Kiitos jo etukäteen!
17.9.2017 23:12
Jezze12300 kirjoitti:Kiitos su0mursu kyse oli juurikin siitä ja nyt toimii!
Nyt vaan pyörään ilmennyt uusi vika eli startti ei pyöri ollenkaan, akku on ladattu täyteen, mutta nappia kun painaa niin sähköstartti ei sano mitään. Eli akun ja starin välillä hämminki? Pyörä ei myöskää lähde ollenkaan käyntiin siis työntämälläkään. Ei edes lupaa.. kipinä hukassa? Joku/jotkut piuhat ottaa maihin jos niin mahdollisesti missä? Mistä lähteä vikaa etsimään tai onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Viat tuli siis yhtäkkiä (startti ja käyntiin lähtö) ei oireillut mitenkään ennen kun nuo ilmeni. Itse en ole marathonin sähköihin tutustunut joten jos joku osaisi hieman neuvoa että mistä etsiä vikaa/minkä osan kokeilee vaihtaa tms. Pyörä siis marathon vm11 pro sm. Kiitos jo etukäteen!
"Nyt toimii" enää ei vaan lähe käyntiin
Jos pääsulake on ehjä niin starttireleessä saattaa olla vikaa. Jos saisit releen liittimen irti ja liittimestä saisit mitattua että tuleeko johonkin johtoon +12v kun painat startin nappia. Jos tulee niin tällöin vika on todennäköisesti releessä.