Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

21.4.2014 17:39

Tuli sitte katkastua suutin kaasarin sisään.. :s Millähän ihme ilveellä tuon nyt sais revittyä irti? Alkaa omat konstit loppua :itku:

Kuva

Re: KTM EXC 125

21.4.2014 18:09

Painat talttapäällä siihen ja ruuvaat ulos ? :roll:

Re: KTM EXC 125

21.4.2014 18:31

Sopiiko 4mm paksu etujarrulevy EXChen, kyseessä siis 690 smc kotarin 320mm levy. :)

Re: KTM EXC 125

21.4.2014 19:00

putsipa kirjoitti:Sopiiko 4mm paksu etujarrulevy EXChen, kyseessä siis 690 smc kotarin 320mm levy. :)

Itsellä 450 löytyy 320mm levy (kelluva). 4.5mm olisiko ollut paksuus ja siellä tuntuu pyörivän.

Re: KTM EXC 125

22.4.2014 16:50

Tietääkö joku mitä männän vaihto liikkeessä tulee kokonaisuudessa maksamaan?

Re: KTM EXC 125

22.4.2014 18:30

Pitääkö magneeton puolen runkolaakerin ns. sisäkehä prässätä kampuraan vai meneekö ihan kotikonstein? :roll:

Re: KTM EXC 125

22.4.2014 21:18

markus98 kirjoitti:Tietääkö joku mitä männän vaihto liikkeessä tulee kokonaisuudessa maksamaan?

Joku pari tuntia töitä(~70€/h) + osat ja tarvikkeet. Soita ja kysy.

Juho'' kirjoitti:

Kyllä sen pitäisi mennä painamalla kotikonstein paikoilleen, irroittaminen onkin sitten hankalampi operaatio ja siihen on olemassa erikoistyökalu.

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 15:27

Olisi semmoinen kysymys että kuinka usein tuo mäntä nyt sitten pitää vaihtaa kun kävin liikkeessä kysymässä niin siellä sanottiin että liikenne käytössä 50-60h välein ja täällä palstalla ollaan puhuttu 80h. Liikkeen myyjä myös sanoi että jos on ajettu tuo 80h niin leikkaa kohta kiinni. Elikkäs jos olette 80h välein vaihdellut niin onko kone kestänyt hyvin?

http://www.moto-stylemx.com/eshop/store ... es-'11-'12
Mitä mieltä ootte linkin tarrasarjasta? :)
Jos teijän mielestä ei ole hyvä niin kertokaapa mikä teijän mielestä olisi hyvä husaan?

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 15:43

Katuajossa pääset männällä helposti vaikkapa yli 100 tuntia. Myyjähän ajattelee asian todennäköisesti siltä kannalta että mitä useammin käyt siellä männän vaihdattamassa niin sitä enemmän euroja se tietää myyjän taskuun :D
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 23.4.2014 15:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 18:03

SimplemÄÄn kirjoitti:
markus98 kirjoitti:Tietääkö joku mitä männän vaihto liikkeessä tulee kokonaisuudessa maksamaan?

Joku pari tuntia töitä(~70€/h) + osat ja tarvikkeet. Soita ja kysy.

Kyllä nyt tunnissa pitäis korjaamo-olosuhteissa kotarin mäntä saada vaihdettua :D

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 18:24

Ei sitä kyllä 60h välein tarvii katuajossa vaihtaa. Itellä enska ja mx käytössä kestäny 70h ennenku rupee puristukset häviimää..Tässä mun uuessa koneessa orkkismäntä oli 90h katuajossa ja ei ollu männänrenkaat vielä ees kovin väljät tai mitään...

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 18:53

OziBo_ kirjoitti:Kyllä nyt tunnissa pitäis korjaamo-olosuhteissa kotarin mäntä saada vaihdettua :D

No varmasti saa tunnissa jos jättää homman puolitiehen eli pakoaukonsäätimen ja muut jättää paskaseks. :roll: V*tun kiva sitten 10h männänvaihdon jälkeen kun tullaan liikkeeseen kitisemään kun ''pakoaukonsäädin ei toimi/jumittaa, vaikka oli just teillä männänvaihossa...''
Nii tuleeko sitten halvemmaksi availla sitä sylinteriä pelkästään paikkojen puhdistus mielessä vai tekeekö sen samaan rahaan männän vaihdon yhteydessä!??

Itse ainakin henk. koht. maksaisin mieluummin siitä sen 2h työn jos homma on tehty kunnolla loppuun saakka..

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 19:02

Mimmonen homma toi mäntä olisi itse vaihtaa? Löytyykö jostakin hyviä ohjeita?

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 21:35

EIpä se erityisen vaikea homma ole, suosittelisin ostamaan Haynesin korjausmanuaalin tai kakkosvaihtoehtona etsimään YouTubesta videon aiheesta.

Re: KTM EXC 125

23.4.2014 23:08

Elikkäs männän vaihdon yhteydessä vaihdetaan männäntapinlaakerit ja yläpääntiivisteet? Mites tarviiko kaikki osat öljytä ja mitä öljyä käytetään? Onko homma niin yksinkertainen että männän vaihto, sylinteri kiinni, pakoputki kiinni ja kaasari kiinni ja sitten kun on osat kiinni niin tehdään sisäänajo? Elikkäs mitään muuta ei tarvitse säätää?