Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.2.2014 18:28
Mäkistation kirjoitti:Perkele, katoin että kietaria haluaisi. No siihenkin sopii ne vanhempien Detsien ja TZR:n kampurat kyllä.
Ei sovi, magneeton puoli on erilainen..
13.2.2014 21:56
No sekin vielä. Näköjään hieman eri numero ainakin näkyy olevan.
16.2.2014 14:00
Mikäköhän mahtais olla paskana kun painaa starttia niin antaa kipinää mutta se katoo heti ja sit ku päästää startista irti ni kipinä välkähtää taas... eli kun pitää starttia pohjassa niin aluks antaa kipinää ja lopuks mut ei siinä välissä
tulppavaihettu mut ei auta.. niin ja mistäs sais ostettua uuden tulpanhatun? ja kyseessä 06 vuoden detsi.
16.2.2014 15:05
Tämä on käsitelty ennenkin mutta kerrataas nyt taas. Detsi ei anna tulppa irti startatessa kokoaikaa kipinää, koska kone luulee menevänsä ylikierroksille kun ei ole tulppaa antamassa vastusta. Veivaappa irtotulppa kanteen kiinni ja annat toisen olla johdon päässä ja starttaappa sitten. Uusia häikkäreitä saa vaikka mistä, NGK:n LB/LD sarjan hatut ovat parhaimpia kosteuden estoltaan.
Siinä yksi esimerkki:
http://www.mc-scatter.com/sahkotarvikke ... -3806.html
16.2.2014 16:36
Okei kiitos tästä tiedosta! Entäs mahtaiskohan olla tulpassa vika kun eilen toimis normaalis ja tänää aamul lähin vähä ajaa ni toimis normist mut hetken pääst ei kiertäny enää kunnol vaa rupes pätkimää? Hetken päästä sammus eikä millää meinannu lähtee käymää kunnest lähti mut ei taaskaan kiertäny kunnol?
16.2.2014 17:06
Siinähän tulpassa se kovin todennäköisesti vika on
22.2.2014 13:49
Minkäs pyörän imukaulat dt:seen menee?
Pitäs 32mm mikunin kaveriks saada mahdollisimman hyvä imukaula, että menis niinku vakio kaasari omaan kaulaansa.
22.2.2014 23:40
Mikäs olis suht koht halpa ja hyvä öljy tuorevoiteluun? ja mikä olis hyvä vaihteistoöljy? mielellää linkin kanssa
KIITOS!
23.2.2014 0:12
Laitetaas nyt tännekin, TZR on kyseessä mutta kutakuinkin sama tekniikkan kun DT:ssä:)
Tekee sellasta että lähtee hyvin käyntiin, pysyy yleensä tyhjäkäynnillä ja kestää kaasuakin vapaalla mutta kun lähtee ajamaan niin pääsee eteepäin ehkä max 100m ja sitten yskii ja kastelee tulpan. Tulpan kuivauksella/vaihtamisella lähtee taas hyvin käyntiin mutta ongelma kuiteskin toistuu.
Läpät raotti hieman, käänsin ne muttei vaikutusta. Vai pitäsköhän kokonaan uudet sitten ostella.
23.2.2014 15:55
Oisko TZR:ssä vanhat bensat tai heikko kipinä?
Sopiiko enskaversion etupumppujen stefat smoton pumppuihin?
23.2.2014 16:00
Sen verran tuohon tzr juttuun että kannattaa se seisontajalan sammutinmekanismi ohittaa yhdistämällä ne kaks johtoo tai jos on ohitettu niin varmistaa että on kunnossa!
23.2.2014 16:24
kävin tuossa omaa dt re:tä purkaessa ja putsaillessani miettimään että mikä helvetti se tyhjä pönttö on siinä imukaulassa ja mikä sen tehtävä on? ja voiko sen poistaa vaihtamalla imukaulan ilman että tehot laskee yli 90% ja ettei männän kulutus kasva ktm tasolle?
23.2.2014 16:33
Se on Yamahan boost bottle, taitaapi olla hyötyä alemmilla kierroksilla käydessä jollain tavalla.
23.2.2014 19:13
Masai<3<3 kirjoitti:Mikäs olis suht koht halpa ja hyvä öljy tuorevoiteluun? ja mikä olis hyvä vaihteistoöljy? mielellää linkin kanssa
KIITOS!
Teboilin 2t bike on todettu hyväksi öljyksi ja alakertaan motulin 10w30 tai castrollin mtx 10w40.
23.2.2014 21:12
samipetä99 kirjoitti:kävin tuossa omaa dt re:tä purkaessa ja putsaillessani miettimään että mikä helvetti se tyhjä pönttö on siinä imukaulassa ja mikä sen tehtävä on? ja voiko sen poistaa vaihtamalla imukaulan ilman että tehot laskee yli 90% ja ettei männän kulutus kasva ktm tasolle?
Se on tosiaan boostbottle, kerää takaisinvirtaavaa seosta talteen seuraavan imutahdin aikana käytettäväksi. Se parantaa kaasuun vastaavuutta ja pienentää kulutusta, myös ehkäisee sitä, kun aikasi kylällä pienemmillä kierroksilla ajettuasi alat kunnolla taas kiihdyttämään, kone ei ole ns. tukossa, vaan lähtee heti puhtaasti kiertämään.