Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

13.2.2014 18:28

Mäkistation kirjoitti:Perkele, katoin että kietaria haluaisi. No siihenkin sopii ne vanhempien Detsien ja TZR:n kampurat kyllä.



Ei sovi, magneeton puoli on erilainen.. :|

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

13.2.2014 21:56

No sekin vielä. Näköjään hieman eri numero ainakin näkyy olevan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.2.2014 14:00

Mikäköhän mahtais olla paskana kun painaa starttia niin antaa kipinää mutta se katoo heti ja sit ku päästää startista irti ni kipinä välkähtää taas... eli kun pitää starttia pohjassa niin aluks antaa kipinää ja lopuks mut ei siinä välissä :roll: tulppavaihettu mut ei auta.. niin ja mistäs sais ostettua uuden tulpanhatun? ja kyseessä 06 vuoden detsi.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.2.2014 15:05

Tämä on käsitelty ennenkin mutta kerrataas nyt taas. Detsi ei anna tulppa irti startatessa kokoaikaa kipinää, koska kone luulee menevänsä ylikierroksille kun ei ole tulppaa antamassa vastusta. Veivaappa irtotulppa kanteen kiinni ja annat toisen olla johdon päässä ja starttaappa sitten. Uusia häikkäreitä saa vaikka mistä, NGK:n LB/LD sarjan hatut ovat parhaimpia kosteuden estoltaan.

Siinä yksi esimerkki:
http://www.mc-scatter.com/sahkotarvikke ... -3806.html

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.2.2014 16:36

Okei kiitos tästä tiedosta! Entäs mahtaiskohan olla tulpassa vika kun eilen toimis normaalis ja tänää aamul lähin vähä ajaa ni toimis normist mut hetken pääst ei kiertäny enää kunnol vaa rupes pätkimää? Hetken päästä sammus eikä millää meinannu lähtee käymää kunnest lähti mut ei taaskaan kiertäny kunnol?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.2.2014 17:06

Siinähän tulpassa se kovin todennäköisesti vika on :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.2.2014 13:49

Minkäs pyörän imukaulat dt:seen menee?
Pitäs 32mm mikunin kaveriks saada mahdollisimman hyvä imukaula, että menis niinku vakio kaasari omaan kaulaansa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.2.2014 23:40

Mikäs olis suht koht halpa ja hyvä öljy tuorevoiteluun? ja mikä olis hyvä vaihteistoöljy? mielellää linkin kanssa :) KIITOS!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 0:12

Laitetaas nyt tännekin, TZR on kyseessä mutta kutakuinkin sama tekniikkan kun DT:ssä:)

Tekee sellasta että lähtee hyvin käyntiin, pysyy yleensä tyhjäkäynnillä ja kestää kaasuakin vapaalla mutta kun lähtee ajamaan niin pääsee eteepäin ehkä max 100m ja sitten yskii ja kastelee tulpan. Tulpan kuivauksella/vaihtamisella lähtee taas hyvin käyntiin mutta ongelma kuiteskin toistuu.

Läpät raotti hieman, käänsin ne muttei vaikutusta. Vai pitäsköhän kokonaan uudet sitten ostella.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 15:55

Oisko TZR:ssä vanhat bensat tai heikko kipinä?


Sopiiko enskaversion etupumppujen stefat smoton pumppuihin?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 16:00

Sen verran tuohon tzr juttuun että kannattaa se seisontajalan sammutinmekanismi ohittaa yhdistämällä ne kaks johtoo tai jos on ohitettu niin varmistaa että on kunnossa!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 16:24

kävin tuossa omaa dt re:tä purkaessa ja putsaillessani miettimään että mikä helvetti se tyhjä pönttö on siinä imukaulassa ja mikä sen tehtävä on? ja voiko sen poistaa vaihtamalla imukaulan ilman että tehot laskee yli 90% ja ettei männän kulutus kasva ktm tasolle?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 16:33

Se on Yamahan boost bottle, taitaapi olla hyötyä alemmilla kierroksilla käydessä jollain tavalla.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 19:13

Masai<3<3 kirjoitti:Mikäs olis suht koht halpa ja hyvä öljy tuorevoiteluun? ja mikä olis hyvä vaihteistoöljy? mielellää linkin kanssa :) KIITOS!

Teboilin 2t bike on todettu hyväksi öljyksi ja alakertaan motulin 10w30 tai castrollin mtx 10w40.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.2.2014 21:12

samipetä99 kirjoitti:kävin tuossa omaa dt re:tä purkaessa ja putsaillessani miettimään että mikä helvetti se tyhjä pönttö on siinä imukaulassa ja mikä sen tehtävä on? ja voiko sen poistaa vaihtamalla imukaulan ilman että tehot laskee yli 90% ja ettei männän kulutus kasva ktm tasolle?

Se on tosiaan boostbottle, kerää takaisinvirtaavaa seosta talteen seuraavan imutahdin aikana käytettäväksi. Se parantaa kaasuun vastaavuutta ja pienentää kulutusta, myös ehkäisee sitä, kun aikasi kylällä pienemmillä kierroksilla ajettuasi alat kunnolla taas kiihdyttämään, kone ei ole ns. tukossa, vaan lähtee heti puhtaasti kiertämään.