Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.8.2018 17:35
On se punainen kyllä mutta ei tämä pölyinen ollut..?
ex.faitteri kirjoitti:Ghiamies kirjoitti:Tervehdys!
Onnistuin löytämään alkuperäiskuntoisen Aprilia 125 Project 108 vm 1989 ( ensirek 6/1989 joka on seissyt käyttämättömänä paikallaan reippaasti yli 20 vuotta, tod. näk 24 vuotta.
Oliko tämä se punainen ja pölyinen, jonka myynti-ilmoituksen itsekin näin jossain juuri viikko-pari sitten?
29.8.2018 19:16
127 rotaxi tuossa project 108 on. Alkaa oleen sen ikänen kone ettei uskois että osia löytys mutta italia on täynnä niitä. Ebaystä saa käytännössä mitä vaan 127 vakiopalaa järkevään hintaan. Sähköthän noissa on mallia paskat motoplatit tiedä jos niiden takia jääny seisomaan. Todellinen vuosimalli project 108 olis luokkaa 87-88, -88 tuli jo se uudempi AF1.
29.8.2018 19:32
Kiitos vastauksesta! On todennäköisesti vm -88, saman sain itsekin selville netistä että tuota tehtiin just 1987-88.
Oli minulla jo käynnissäkin ihan yhyen ajan ja kävi nätisti kunhan vaan purin kaasarin ja käytin ultraäänipesussa. Jäähdytydnestettä vuoti sylinteriin niin otin auki, tiivisteethän siellä falskasi eli uudet tarvitaan. Samaten ajattelin laittaa uuden männän ja öljy- ja bensaletkut vaatii uusimisen, ovat ihan korppuja.
30.8.2018 0:24
Kannattaa suoraa vaan rempata koko kone, sitten vituttaa vaan jälkeenpäin kun stefat ja muut vuotaa kun on seisonu muutaman vuosikymmenen ja kuivahtanu. Laakerit ja stefat noissa on aika vakiokamaa, athena tekee tiivistesarjaa jne.
17.5.2019 22:16
Mikä mahtaa olla AF1 Futuran vm.1991 Dellorto 34mm kaasarin vakiosuutin? Asensin tehoputken ja myyjä sanoi että pitää olla 5 numeroa suurempi suutin. No ongelma on se että vakiosuuttimesta on kahta tietoa. Nakkilan pyörästä ja moposta sanoivat että 180 koska pohjoiset olosuhteet. mutta PJME.com (UK) mukaan 160 ja sama 160 on Moposportin myymässä uudessa kaasarissa. Tänään asennettiin 185 ja piti laittaa neula ylimpään asentoon että rupes toimimaan. Mikä olisi oikea koko tehoputken kanssa? Ja mihin kohtaan neula ko. Suuttimen kanssa?
18.5.2019 21:55
AF1 futurahan on vakiona jo TT ja suutimet pitäis olla about oikeat mille vaan teharille. VHSB34LD vakiosuutin on 160 kyllä ja useimmiten se on jo liian rikas etenkin kesäsäälle. Mutta suuttimen koko riippuu aina bensanpinnasta ja se voi olla varsin yksilöllistä, vakiosylkälle 185 kuulostaa kyllä ihan liian isolta mille vaan setupille. Useimmiten VHSB34 kanssa oikea suutin löytyy 140-170 väliltä.
22.2.2020 10:32
ex.faitteri kirjoitti:Hieman ylläpuhuttua asiaa sivuten: sain napattua jenkkilästä paperiversion Aprilia Pegaso 125:n workshop manualista, skannailen sitä tässä nyt illan ratoksi pdf:ksi. Pistän taas jakoon kun ehdin.
Eli kyllä näitä workshop manualeja on todistettavasti olemassa paperisina, mutta niiden löytäminen onkin sitten eri asia...
Heippa, vieläk tämä Pegason manuaali olisi saatavilla?
26.2.2020 23:37
valimva2 kirjoitti:ex.faitteri kirjoitti:Hieman ylläpuhuttua asiaa sivuten: sain napattua jenkkilästä paperiversion Aprilia Pegaso 125:n workshop manualista, skannailen sitä tässä nyt illan ratoksi pdf:ksi. Pistän taas jakoon kun ehdin.
Eli kyllä näitä workshop manualeja on todistettavasti olemassa paperisina, mutta niiden löytäminen onkin sitten eri asia...
Heippa, vieläk tämä Pegason manuaali olisi saatavilla?
Latasin sen tuonne palvelimelle, 50 megaa / file rajoituksesta johtuen tämä on nyt kahdessa osassa.
https://sabercathost.com/dSc0/Aprilia_Pegaso_125_1990_Workshop_Manual.ziphttps://sabercathost.com/i4l1/Aprilia_Pegaso_125_1990_Workshop_Manual.z01Ja vielä owner's manual siihen kaveriksi:
https://sabercathost.com/hz2X/Aprilia_Pegaso_125_1990_owners_manual,_scanned_in_2017.pdf
27.2.2020 13:22
Iso kiitos. Perille tuli.