Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.4.2014 18:01
Laitoin matkustajan jalkatapit kotariin.
Saanko nyt kyytsätä matkustajaa vai pitääkö rekisteröidä 2-paikkaiseksi ennenkuin saa kyytsätä?
18.4.2014 19:38
Laki sanoo asiaan näin:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/2005079139 §
Henkilökuljetus kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla
1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3e-luokka), saa kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän (L4e-luokka) sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta matkustajaa.
Eli kyllä tuo periaatteessa ainakin pitäis olla ihan sallittua, kun jalkatuet löytyy.
18.4.2014 22:35
putsipa kirjoitti:Mitkä pultit tuohon tulee mitkä menee tuosta kohtaa kiinni takahäkkiin. Mitkään ei meinaa mennä sinne kunnolla. Räjäytyskuvissakaan ei lue mitään.
Alkuperäisiä pulttejakaan ei ole joten ei voi katsoa. m6x30mm pultistaki tuntuu menevän kierteet pilalle ku laittaa sitä sinne
19.4.2014 13:07
Osaisko kukaan neuvoa mistä sais tilattua suomesta/eu-alueelta halvimmalla mäntäsarjoja joissa tulis siis kaikki tarvittava männän ja neulalaakerin vaihtoon?
19.4.2014 19:38
Eli tarkotus olisi ostaa enska-vanteet kotariin niin käykö tuohon -13 kotariin muidenkin vuosimallien vanteet vai tarvitseeko ne olla just -13 vuosimalliset? (järkeä käytäen muutkin kävisi eikö?) Ja sitten vielä että kannattaako nuo alkuperäiset vanteet ostaa vai suositteletteko joitakin muita vanteita mielummin kun kuitenkin ovat enska ja crossi käyttöön tulossa. Mikä olisi kohtuullinen hinta maksaa käytetyistä suht siisteistä vanteista olisiko hinta siinä 300-500€ tietämillä?
20.4.2014 1:15
OklaMokla kirjoitti:Osaisko kukaan neuvoa mistä sais tilattua suomesta/eu-alueelta halvimmalla mäntäsarjoja joissa tulis siis kaikki tarvittava männän ja neulalaakerin vaihtoon?
Orginaali sarja on paras ja helpoin valinta.
http://www.racingbikesidecar.fi/tuotteet.html?id=3/364Joku Heppu kirjoitti:
Käy kaikki vuoden 2004--> laitteiden vanteet. Alkuperäset Excel vanteet on hyvät ja niitä on ainakin paljon tarjolla, mutta ei taida alle 500€ saada montaa hyväkuntoista..
20.4.2014 12:10
Olisiko jollakin tieto ja mielipiteitä husabergin te 125?
kun ei tuolla husabergin keskustelu alueella ihmisiä liiku....
20.4.2014 12:23
98% sama pyörä kun EXC. Jostain syystä Husa on aliarvostettu eikä niin haluttu kun KTM, kuitenkin Husa on samoissa hinnoissa ja siinä on muutamissa paikoissa paremmat osat kuten koneistetut kolmiopalat keulassa ja nostokahvoilla oleva komposiittimuovinen takahäkki -13 ja -14 mallissa.
Mä ja poika pidetään Husaa jopa paremman näköisenä kun tusina EXC:tä mitä löytyy joka snägärin kulmalta ja enskareitiltä. Jos uuteen pyörään riittää nappulat niin sitten kannattaa katsoa myös uusi Husqvarna TE125 joka myös 95% sama pyörä kun EXC mutta paljon paremman näköinen ja paremmilla osilla
20.4.2014 16:58
Miten smoto vanteet saa rekisteriotteeseen? Täytyykö muutos katsastaa? Löytyykö kaikista exc:hen myytävistä etujarrulevyistä paikka nopeusmittarin magneetille?
20.4.2014 18:25
Elikkäs olen tollasta husabergia ostamassa niin mitä pitää oston yhteydessä husasta tarkastella? Että olisi sitten jonkun moisessa kunnossa ja osaako kukaan sanoa mistä voisi husaan saada tarrasarjoja?
Kiitokset etukäteen
20.4.2014 20:21
Mikä tarrasarja olisi teijän mielestä komia tohon husaan?
http://www.race-styles.com/details.php? ... pe=asc&nr=Mitä mieltä ootte noista? (Tietysti toi nainen tarroissa lisää kiinnostusta)
20.4.2014 21:42
Ehkä hankit sen pyörän eka ennenkun kyselet tarrasarjoista, mutta tuo linkkaamasi on ihan hirveä.
20.4.2014 21:51
Yritän vain selvitellä että löytyykö hussaan tarrasarjoja kun en ole itse löytänyt kun ei tuo pyörän ulkonäky miellytä vakiona omaa silmää mutta pakko on ostaa kun halvalla saa......