Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda Shadow

8.4.2017 20:27

-

Re: Honda Shadow

21.4.2017 15:25

Lisätty Rebel-tietopankkijuttuun ranskalaisen Moto-Stationin esittelyjuttu uudesta Honda CMX500 Rebelistä. Tekniikkana on sama 471ksm-twini kuin suosituissa CB500F- ja CB500X-malleissa, mutta Rebel on saanut vanhaa 125-Rebeliäkin muistuttavan muotoilun missä kuskin penkkiä on tuotu alemmas (eli siis mallilla oma uusi runkonsa). Värimaailma on retro- ja bobberhenkisesti tummahko ellei synkkä, ja mallin varustelu minimalistinen. Tämä siis "Rebel"-mallinimen comeback`ina... näinköhän kohta nähdään myös uudet 250- ja 125-versiot? :) Shadowlla ei ole tullu ajeltua, kun kevät kääntyi kantapäillään ja sen nähtiin poistuvan eteläiseen suuntaan... toivottavasti tulee sekin pian takaisin :D

Re: Honda Shadow

22.4.2017 23:22

Noin 50 km ajettu ja huonostihan se meni.

Pyörä toimii muuten oikein hyvin, käynnistyy, pysyy käynnissä ja on ajoltaan ok. Mutta kulku on kadonnut ihan täysin.

Sanottakoon nyt heti että kaasuttimet on vielä synkronoimatta, kun ei tästä pitäjästä löytynyt kirkasta polttoaineletkua oikealla koolla, niin ajattelin ottaa jo ajoon ja synkata myöhemmin.

Kaasuun vastaaminen on vähän laiskanlaista, kiihdyttäessä tuntuu nykimistä ja joillain kierroksilla / kaasun asennolla ei oikeastaan tapahdu yhtään mitään. Yksi testi 60 km/h vauhdissa: vaihde nelosella, kaasu pohjaan - viisi sekuntia kuluu ja mitään ei tapahdu, viisari ei ole värähtänytkään. Huiput sain GPS:llä mitattua: 95 km/h nelosvaihteella kierrättäen. Viitosvaihteella hyytyy ja vauhti hiljeneen noin 60 km/h.

Ihan täysi katastrofi.

Mitähän vaihtoehtoja tässä nyt sitten on... Synkronointi toki pitää tehdä mutta jotenkin tuntuu että tää on nyt niin sekaisin ettei ole vain tuosta kiinni. Imuvuotoja, kaasarin kalvot? Ehkä puristuspaineetkin varalta vois mitata.

Kunnes keksin ratkaisun niin ei tällä ajella kuin kaupungissa ja sielläkin taidan jäädä mopojen jalkoihin.

EDIT: Kulku tuntuu yhtä huonolta kuin aikanaan haljenneilla männillä. Erona vaan se, että nyt käynnistyy tosi sähäkästi ja käy tyhjäkäynti oikein hyvin. Ongelmat alkaa vasta kun kaasua vääntää.

Re: Honda Shadow

23.4.2017 18:49

Epäilen tällä hetkellä eniten kaasuttimien luistin kalvoja. Niiden vastuulla on nostaa luistia kaasua väännettäessä - jos niissä on vuotoa niin olettaisin oireiden olevan juuri samat kuin minulla: tehon puute, huono vastaavuus kaasun, vaikka tyhjäkäynnillä ja aivan pienellä kaasulla toimii oikein.

Kun tarkastin noin kuukausi sitten kaasuttimien kalvot, huomasin että toinen oli ollut edellisen asennuksen jäljiltä nipistyneenä huolimattomuuden johdosta. Katsoin kyllä, että kalvo näytti muuten ehjältä, ja mielestäni laitoin takaisin huolellisesti, mutta olisiko siinä kuitenkin vikaa jota en huonossa valaistuksessa nähnyt...

Taitaa tulla kallis reissu, jos noita edes saa enää ostettua. :s

Re: Honda Shadow

23.4.2017 20:13

No voi räkä :(

Olin aamulla jo kirjoittamassa, ettei synkkausvirhe aiheuta tuollaisia käyntihäiriöitä.

Re: Honda Shadow

30.4.2017 19:35

Tässä pieni ajeluvideo kevään kunniaksi. Pyörän oireet näkee paremmin tuosta kuin minun selityksistä.

https://youtu.be/ctVyjKsiG6E

TLDR: Kaasuttimien kalvot tarkistettu, kaikki ok. Sytytyspuolat mitattu, kaikki ok. Polttoainetankin sihti puhdistettu, ei ollut siinä vikaa.

Mutta nyt luulen tietäväni mistä kiikastaa: kaasuttimista lähtee hengitysletkut alaspäin Y-haaraan, josta letku menee pyörän alle svingin läheisyyteen. Tämän letkun paikka muuttui asennushommien aikana. Aluksi ajattelin, että kyseessä on vain jokin "turha" ylivuotoletku, mutta netistä löysin keskustelua juuri näistä oireista mistä minun Varjo kärsii, ja sieltä paljastuikin kiintoisa asia. Kyseinen letku on hyvin oleellinen kaasuttimien toiminnan kannalta, koska se tarjoilee referenssi-ilmanpaineen kohokammioon. Jos letkun pää on turbulenttisessa ilmassa, se aiheuttaa polttoaineensaantivaikeuksia välittömästi - polttoaine ei virtaa suuttimesta sylinteriin koska paine-eroa ei ole kohokammion ja kaasuttimen kurkun välillä (tai se on pieni). Netistä löytyi useita tapauksia, että letkun paikka oli vain vähän muuttunut, niin pyörä oli mennyt ihan sekaisin.

Tuo selittäisi erittäin hyvin miksi TUULENPUUSKA aiheuttaa välittömästi pahoja polttoaineensaantivaikeuksia. Tuosta koko vyyhti lähti purkautumaan, kun tuli voimakas tuulenpuuska maantiellä ja välittömästi alkoi paha nykiminen ja vauhti sammahti. Mietin että mikä pirun vika voi aiheuttaa sen että tuuli katkaisee polttoaineensyötön...

EDIT: Videossa vinkuu tuuli ärsyttävästi 50+ vauhdeissa. Unohdin visiirin tuuletusasentoon, eli vaikka se on ala-asennossa niin siltikin jää pieni rako tiivisteen ja visiirin väliin. Kyseessä on siis user-error eikä kypärän / mikrofonin ominaisuus.

Re: Honda Shadow

1.5.2017 14:35

Ja siellähän se vika oli. Tein pikafixin ja otin koko letkuhässäkän pois jolloin kaasuttimet hengittää suoraan ilmaan siitä mustasta muoviputkesta joka on kaasarin kyljessä kiinni. Ei toiminut täydellisesti mutta huomattavasti paremmin. Kävin sitten Pyhäjoella kokoontumisajoissa ja kulkihan tuo myötätuuleen nyt 110 GPS. Nyt pitää vaan letää letkut jonnekin missä on stabiili ilmanpaine, ehkäpä penkin alla on hyvä paikka.

Sellainen pelko on ollut perseessä mäntäremontista saakka, että olisi pitänyt sylinteri korjauttaa ja laittaa ylikoon männät jo alunperin. Nyt sitten mittasin paineet kuumasta moottorista:

Etusylinteri: 11.9 kg/cm2
Takasylinteri: 12.4 kg/cm2
Takasylinteri lisätyllä öljyllä: 15.5 kg/cm2
Virallinen ohjearvo: 13.3 kg/cm2

Tuo mittari mitä käytin ei tosiaan ole mikään kalibroitu huippumalli, joten se toimii lähinnä suhteellisena mittarina. Laitoin takapyttyyn runsaan ruiskauksen öljyä jolloin öljyn pitäisi tiivistää sylinteri uudenveroisiin lukemiin. Tuo 15.5 lukema on siis periaatteessa 13.3 tai ainakin lähelle. Ja siihen suhteutettuna nuo 11.9 ja 12.4 lukemat ovat huonoja: ei mitään toivoa saada uudenveroisia tehoja noin väljästä moottorista.

Ensi talveksi tekemistä jos laittaa kokonaan konehuoneen uusiksi... Tähän hätään vois testata tieteen nimissä RVS ihmeainetta jota kovasti kehutaan. Mittaukset ennen ja jälkeen. 8)

Re: Honda Shadow

1.5.2017 18:33

Onpa mielenkiintoinen toi kaasutinten "normipaine"-asia... en tienny, enkä ollu kuullukaan. Käyhän se toki järkiinsä kun pähkäilee.

En ole mitannu koneestani puristuksia, mutta huippunopeustesti ei kerro mistään suuremmasta väsähtämisestä vielä - suhteutettuna siihen etten ole 75kg luuviulu enää vaan etenki tällä hetkellä aika tuhdissa kunnossa. Painon sijaan moni muu pikku seikka näyttää kyl maksavan vauhtia...

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... persejo-syöpälasten-hyväksi-elokuussa---osallistu-ajamalla-1609-kilometriä-24-tunnissa.htm?ref=front

Ainiin, tollanen sivu tossa pyöriny jaloissa. IBA Finland ajatteli lahjoittaa ajotarkastusmaksujen tuoton 5-6.8.2017 ajetuista rautaperseajoista Oulun yliopistollisen sairaalan syöpälasten hyväks.

Re: Honda Shadow

9.5.2017 21:35

Pah, ei ollut kaasuttimen letkulla mitään vaikutusta. Liekö kuun asento ollut kohdillaan kun syntyi illuusio ongelman korjaantumisesta. Testasin myös tukkia kyseisen letkun - ei mitään vaikutusta koneen käyntiin. Taisi käydä niin että minua on koijattu netissä. :nolo:

Todellinen syy oli simppeli: kone sai liikaa ilmaa. Jostain syystä virityssarjan ohjeiden mukainen muutos ei täsmännyt minun pyörään. Rätti ilmanputsariin -> kulku kohdilleen. Nyt on liimattuna putsarin aukkoon pieni kuristus, jolla sain seokset kuntoon. Tarkistan vielä tulpista että homma ok ja sitten kaasareiden synkronointi.

Tuli käytyä Oulussa eli semmoinen 140 km edestakainen lenkki, paluumatkasta satoi luntakin oikein kunnolla. Mutta mukavaa puuhaa, on se vaan ihmeen hyvä pyörä kun vieläkin jaksaa innostua.

Re: Honda Shadow

10.5.2017 22:01

Rasenger kirjoitti:Mutta mukavaa puuhaa, on se vaan ihmeen hyvä pyörä kun vieläkin jaksaa innostua.


Näinhän on käyny monille muillekin... kertoo, että malli on oikeesti mainio :) Shadown ja muidenkin V2-kustomien hitapyynnöt näyttää esimerkiksi Saksassa nousseen aika koviksi, ja hyvät piikki-Varret näyttää jo koko Euroopassa olevan kiven alla, eli jos pystyy elämään A1-laiskuuden kanssa nää V2-turbiinit (uusia ei enää tehdä koska kiristyviä päästörajoja ei pysty A1-tasolla enää täyttämään kuin yksmukisilla) on kyl pirun viisaita, päteviä ja humoristisia ajopelejä.

Bimota on ollu aiemmin tänään pajalla kaasareiden puhdistamista varten (jälleen)... josko tulevana lauantaina olis ennustettua hyvää keliä, ja hurauttaisin mp-museolle Lahteen italialaispyörien päiville. Oon tuskaillu jo vuosia pitäiskö Bimppe myydä kun en ehdi/viitsi ajaa sillä (täysin vainoharhaiseks menny nopeussakotusvimma + lukukelvoton design-nopeusmittari), mutta ilmeisesti pistän sen Euroopassa (eli Ebay:ssa) kohtapuolin tyrkylle. On kyl varmaan eräs lajinsa hienoimmista (mm. orggis-huoltopukki ja kaikki käsikirjat, eikä luultavasti koskaan ajettu sadekelillä), eli toivottavasti jäis Suomeen jollekulle kerääjälle. "Klassisen Bimotan" eräs onnistuneimmista ellei onnistunein malli kuiteski...

E1: Pitipä laittaa Bimotan myynti-ilmoitus tänne Mototin myyntipalstalle ekaks. Ilmoitus Nettimotoon varmaan sitten myöhemmin, ja etenkin Ebay lie hyvä kauppapaikka. Valitettavastihan Bimotalle löytyy ostaja aika varmaan ulkomailta, nyyh. On ollu tippa linssissä nyt taas muutaman kerran sillä ajeltuani et luopuako siitä vai eikö... heh, sen käyntikin on kuin naapurin nelipyttysessä BMW-kisapelissä :)

E2: Tulipa viikonloppuna heitettyä Shadowlla keikka möksälle. Aamulähtö lautalle, navin saapumisaika-arvio pisti vähä hikoileen ehtisinkö noin 200km matkan (pitkä siivu motaria) tuossa ajassa. Noh, yhtä soittoa sai tietenkin ajaa, mutta olin aika tarkalleen navin ennustamana aikana perillä (pari minuuttia yli). Kyllä siis piikkikustomillakin ehtii. Pikkusen alakuloinen kulku siinä nyt on, mikä ilmenee hyytyilynä mäkiin (joita Turun motarilla toki löytyy): luulin synkkauksen säätyneen killiin itekseen (it happens), mutta säätö kohdille ei auttanu. Olisko perhana vain ilmansuodatin tukossa, vaikka se on vaihdettu vain muutama tuhat km sitten?! Shad ei ottanu kuin 117-118 km/t GPS:iin motarin alamäessä (hiukan yli 130 mittariin, mut ei menny rajoittimelle: mökkitavaran pakkaukset kai haras vastaan), kun yli 120 lukemia olin optimistina toivonu. Nooh, suht pirteä se kuitenkin on 60tkm veteraaniks, ja ehkäpä ne pari km/t lisävauhtiakin vielä löytyy jostain :)

E3: Lisäyksenä öljyt oli näemmä tummunu hieman, eli karstaa irronnu vinguttelun aikana, ja takarengas oli matkalla ollu mojovasti vajailla paineilla kun en ehtinykään ajaa huoltoaseman kautta niin kuin oli ollu tarkoitus. Olin onnistunu vääntämään venttiilin neulaa halvalla Motonetin saksipumpulla (suuttimen tappi vinossa), ja näemmä edes metallikorkki ei ole täysin tiivis kun sisäkumin 2+ bar puskee särjetyn neulan ohi vapauteen. Aiheeseen liittyen (oon kyl tainnu marmattaa jo monet kerrat asiasta) täytyy todeta, että nykyisten Bridgestone-sisäkumien (e+t) normaalikin tihkuvuoto on suurempi kuin orggis Dunlop-kortsuissa, joissa "paineet tarkistettiin ajokauden alussa, ja niiden todettiin lopussa olevan edelleen tallella". Myös materiaali on selkeästi erilainen, eli BS:t sisältää kait enemmän luonnonkumia ja on vähän kuin apinannahkaa ainakin verrattuna ohuen-laadukkaisiin ja yli 10v/50.000km jälkeenkin venymättömiin, mutuna selvästi kevyempiin Dunloppeihin (joustamaton paino nääs, mutta ok, laadun hintakin toki oli kaksinkertainen). Setä on patalaiska, tai ainakin risoo kun ei voi tarkastamatta luottaa kaiken olevan kunnossa, joten kerran jos toisen on ollu mielessä vaihtaa ikäsyystä varalle siirretyt Dunlopit (uusia kun ei saa enää) taas alle uudelle kierrokselle... mut esteenä on lähinnä ollu Heiskan K63-eturengas, mikä on erityisen *ittumainen asentaa, eli vaihtotyö tietäis DDR-muistelutuntia (Heidenau on siis ex-Pneumant). Uudenmallinen BS Max R-rengas vaikuttaa muuten selvästi vähemmän herkältä paineille kuin vanha G508-rengasmalli, mikä olis samoilla 1,5 bar paineilla kiemurtanu jo tuntuvasti - itse asiassahan G508 vaelteli joskus reissuilla urille kuluneilla tieosuuksilla jopa ohjepaineilla niin, että muutaman kerran tosissaan säikähdin onko se prkl puhjennu. Noh, tuo reilu alipaine (eli korkeampi rullausvastus) toki selittää osaltaan hiukan alakuloista kulkua, ja ehkäpä BBBB-kuskinkin ("beer builds better bodies") pitäis kokeilla "älä syö mitään"-kuukautta (tai paria). Vielä pitäis löytää ilmasuodatinpanos (on, mutta hävöksissä) eli ehkäpä nuhaisuus johtui vain pienten feelujen summautumisesta... kuitenkin teho on aika niukka Shadow-rohjakkeeseen, eikä kW-kymppääkään olis varaa antaa pois. 170-kitti tuli kyl taas mieleen motarilla vähän tahmaten kulkevan Shadown ja aikataulustressin vuoks plexin takana kyyristellessä ("I`m too old for that sh*t?!" ;) )... monet kerrat! :D

E4: Kovasti pisti miettimään olisko sedän hiljalleen aika vaihtaa maisemia... mutta ehkä ny kuitenki täytyy chipata saitille VIP-maksu kun tonne Wikiin on tullu kirjoiteltua noita jaaritteluja niin et serveri ähkyy. Oon ollu enemmän jo oikean Wikipedian puolella, eli sinänsä motot-Wikiin kirjoittelusta on ollu hyötyä... toivottavasti lukijallekin (sille yhdelle :) )...

E5: Tossa Jay Lenon tallista 1964 Trumppa Bonnevillen esittelyvideo. Pyörä itsessään on tietenkin klassikko (noh, retro), mutta ihan viisaita mies puhuu. "Sitten, kun pahin (vauhdin) nälkä on tyydytetty nousee maku tärkeämmäksi". Engelsmannit osaa kyl suunnitella toimivia alustoja (osaa ne toki luoda aivan kamalia katiskojakin ;) ), ja on myös totta että aikoinaan huolellisesti suunnitellut pyörät ovat vielä nykyäänkin maukkaita ajaa...

https://www.youtube.com/watch?v=zKIow2Xj66I

E6: Jotain MSX/Grom pakoputkilinkkejä, 150 turbo-Grom Jenkkilässä (vid), saksalainen MSX-voorumi, ja historiikkiin lisäys Windhoff-nelisylinteristä (1926-1931) missä moottori oli kantava osa runkoa jms. saksalaista neroutta. Shadowsta oli hiljattain pajalla kaasareiden synkkausta varten käydessä samalla mitattu koneen kuntoa, ja kuulemma ei mm. mitään ohivuotoja, kaikki lukemat vihreellä alueella... siis 60tkm veteraani, jota oon vinguttanu maantiereissuilla kierrosluku taivaissa pian 50K 8o

E7: Liikenneprofessori Timo Tervo puhuu järkeviä nopeuksista ja nopeusvalvonnasta (11/2016):

https://yle.fi/uutiset/3-9302613

ja Nevada on heinäkuun alusta alkanut sakottaa motarilla alinopeutta ajavia vasemman kaistan valtaajia, jotka rajoitusvimman vuoksi ovat yleistyneet Suomessakin:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nevada- ... ohtava-syy?

E8: Pitipä nyt vihdoin hommata Ebay:n kautta tuo endurokuvioinen kiinalainen 130/90-15 takanakki vähä testattavaks, kun halvalla sai. Kuvio näyttää samalta kuin joskus aikaisemmin mainitsemani Kingstone, mutta merkki on joku Henet Shin. Rengas on toki käytetty, mutta niinpä hintakin jäi Ebayn huutokaupassa kymppiin, kun vastaava uus tuote Englannista tilattuna oli mielestäni testitarkoituksiin liian tyyris. Jutun juurihan juontuu kotimaisesta 24MX-kaupasta mikä kai sinänsä edustaa moisia valmisteita, mutta uhkasi kuukausien toimitusaikaa eli ei hankintapaikkana oikein tullut kyseeseen. Nettikeskustelu näistä on kans ollu aika monitulkintainen: jotkut haukkuu, toiset pitää kestävänä ja ihan ok tuotteena.

Shadown kulkuongelman eräs syy näytti olleen ilmasuodatin, eli nyt uuden kera kulku piristyi. Jotain muutakin feelua kuitenkin on, mikä ilmenee ajoittaisena nykimisenä. Eppäilyksenä on etusylinterin puolan liitinfeelu eli ehkä hapettuminen tai löystyminen (se, mistä kierroslukumittari ottaa impulssin), mutta saa nyt nähä - monia muitakin potentiaalisia tekijöitä on, kuten ikivanha (6:s kausi?) akku minkä jännite on laskenu, eli CDI-sytkällä on silloin taipumus alkaa dropata kipinää moottorin käydessä korkealla kuormalla (eli juuri huippunopeuden tuntumassa). Pitäis varmaan myös katsoa pa-järjestelmä ettei siellä ole virtausta häiritsevää likaa, kunhan joudan ajaan bensat sopivan vähiin. Koleilla sadekeleillä ja Varjo kuormattuna (eli takapainoisena) Heidenau K63-eturengas on muuten häiritsevän liukas, eli Varjo aliohjautuu ikävästi... onneks Heiskan luistaa suht rauhallisesti pidon lauettua, mutta välillä ollu aika laveet linjat esmes kiertoliittymissä (ehkä myös jotain öljyvanaa asfaltissa). Näinköhän setä sortuu joku päivä vielä lowside-kaatumiseen... :( Kiinan kumeksen on nyt uhattu saapuvan alkavalla viikolla (37) eli saas nähdä miten saippuaiseks Shadown ajokäytös muuttuukaan kunhan joudan asentaan sen varavanteelle ja heittään sen alle...

E9: nyt sitten kauhea kiinankumes kotona, ja ihan tuhdilta tuotteelta se vaikuttaa: paino ja jäykkyys on samankaltainen kuin vaikkapa Dunlop D404:ssä, mikä on laadukkaaks havaittu. En taida viitsiä heittää sitä vanteelle ja/tai vannetta alle vielä tänään, mutta pari ajokeikkaa (mm. möksä talvikuntoon) olis vielä joiden aikana ehtis tehdä havaintoja. Huomasin, että galtsuun ei jostain syystä pysty lisäämään kuvia nyt, mutta mitäpä mielenkiintoista kuvattavaa oliskaan vielä, ennenku endurorengas on alla ja koeajettu.

Re: Honda Shadow

3.10.2017 15:07

Jaa, jos nyt nostais Shadow-topikkia taas, eikä vaan editois höpinöitään ;)

Eilen käväisin Shadowlla illansuussa möksällä, ja tais olla eka kerta kun ajoin siitä hölmöyttäni bensat loppuun (noh, siis ressua oli onneks vielä). Yleensä oon tankatessa nollannu tripin, eli eilen se osoitti et keikan vois ajaa vaik pariinkin kertaan... paitsi, että olin näemmä vahingossa nollannu sen: ehkä olin pakannu jotain irtokamaa pyörän päälle mikä oli painanu nollausnäppylää. Shit happens. Ainiin, tuo km-näytön vaihto-/nollausnäppylä on eräs pikku-Shadown "known problem": jos se ei toimi kandee ottaa mittaripaneeli irti ja näppylän kumitutti auki, suihkaista kytkin vaik WD-40:llä, minkä jälkeen se yleensä virkoaa. Itelläni näppylä on pysyny ikiajat kunnossa ja... huh, yliherkkänä.

Pointti jutussa on kuitenkin, että Shadow oireili bensan loppumista aika kummallisesti tehon menetyksenä, pysyi kuitenkin jumitellen käynnissä vielä usean kilsan ajan ennenku "kaik vaikentus". Epäilin jotain kaasarijäätä (noh, alkaa olla aika... hmmm, raikkaat kelit noin iltaisin) tai sähköpeikkoa, sillä tripin mukaan piti olla melkein puol tankillista gasoa jäljellä. Tiedä sitten saivatko kaasarit loppubensan hölskähdellessä aika ajoin aina pikku armonpalan, mikä riitti pitämään pikkupadan hengissä. Se käy siis todistetusti höyryillä ;) Noh, ropleema korjaantu tietenkin bensahanan niksautuksella, ja on se Shadow sitten viisas peli, kun osaskin hyytyä vajaan kilsan päähän Shell-asemasta... sopivasti V-Power karkkibensan lähteillä siis.

Re: Honda Shadow

3.10.2017 17:12

Hyvä se on että edes mustavi viitsii kirjoitelle tänne ;)
Itse kirjoittelisin tänne jos olisi tälläinen pyörä vielä(ehkä joskus?)

Hyvä ettei mustaville tullut isompia ongelmia kuin tyhjä tankki. Itselle tämä oli harvinainen vika, kun oli niin iso tankki ja pieni kulutus :D
Eipähän näissä laitteissa vikoja yleisesti olekkaan jos hieman viitsii huoltaa.

Re: Honda Shadow

3.10.2017 21:19

Morjes taas! Joo Raision ohi suhahdinkin kesällä eestaas mökkimatkalla saaristoon, naru kireenä: "is there any other way?!" ;) Mites sun ajokalusto, muistan lukeneeni sun RE85-kokeilusta?

125-kustomeita näkyy ajoittain liikenteessä, et tervetuloo vaan kirjoitteleen tänne kilpailijamallin topikkiin vaikka alla olis jokin muu kuin Shadow. Tietopankkijuttujakin voisitte hioa paremmiks, kun en sillei ole Suzuki- tai Yamaha-vinkkelien hienouksista tietoinen :)

Re: Honda Shadow

3.10.2017 22:01

Juu tuo re85 kokeilu pitää täysin paikkaansa ja hyvällä menestyksellä olen sitä ajanut 2tahti mopossa(mopo puolelta löytyy juttua) mopoissa(useampi muutettu jo) ja nyt olen ruvennut ajamaa autossa(ford mondeo 2.0 vm1996) samaista tavaraa ilman ongelmia. Kokeilusta jaan mielelläni tietoa muille jos vain kiinnostuneita löytyy!

Tämä nyt menikin täysin ohi aiheen, mutta menkööt ;)

Miten varjon korkea puristeinen moottori mahtaisi käyttäytyä re85 kanssa? Oktaani lukuhan on kyseisessä aineessa 106, ei pääsisi ainakaan nakuttamaan herkästi. ;)

Re: Honda Shadow

3.10.2017 22:31

Nii, kestääköhän mm. kaasareiden kumiosat tota RE85:ttä? En mitenkään viittis ruveta jumppaamaan niiden kanssa, tmv. mahdollisesti tarpeelliset muutokset.