Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.4.2018 11:00
Mitäs porukka suosittelee tekemään tässä tapauksessa? Eli kotari kävi huollossa 7h sitten, sieltä pyörän hain iloisena ja ei pyörän huoltanut pienkonekorjaaja sanonut mitään muutakuin että kovaa ajoa. No nyt 7h huollon jälkeen ilmeisesti meni kampura ja samalla rikkoi männän (+aika varmasti kannen ja sylinterin). Mainittakoon että 4h Huollon jälkeen pyörä kävi uudelleen siellä kun magneeton mutteri oli löystynyt jne.. se korjattiin ja laitettiin liimat kierteeseen ja meni työn takuuseen. Kuka tässä mielestänne on vastuussa? Huollossa laitettiin uusi mäntä, alakerran Laakerit, uusi kampura ja tietysti stefat ja tiivisteet. Pyörä kun hajosi, ajelin ihan perus 60-80kmh, välikaasua annoin tarpeeksi, ja 3% seokset oli. Ei paljoa houkuta viedä samalle ukolle korjattavaksi. Joten, vielä kerran, kuka on vastuussa tälläisessä tapauksessa?
15.4.2018 11:11
Missä teetit remontin ja mitä osia käytettiin?
15.4.2018 11:39
Sanon sen verran että Kuopiossa pienkonekorjaaja ja osina oli wiseco kampurasetti ja ktm jälleenmyyjältä haettu mäntä ja tiivisteet
15.4.2018 13:39
Siinä tapauksessa takaisin liikeeseen kysymään mitä he aikovat asialle tehdä. Enempää ei osaa sanoa toisen osapuolen kertoman perusteella koska näissä tapauksissa on yleensä kolme eri versiota, asiakkaan versio, tekijän versio ja se mitä oikeasti on tapahtunut.
16.4.2018 18:03
Onko säädöissä vikaa ku tulppa alkanu kastumaan ku käynnistää ja antaa kaasua, joten sammuu aina. Suutin on 185 ja neula on keskellä. Mitkäs teil näil keleil on ollu hyvät säädöt
16.4.2018 19:07
JanneH3 kirjoitti:Sanon sen verran että Kuopiossa pienkonekorjaaja ja osina oli wiseco kampurasetti ja ktm jälleenmyyjältä haettu mäntä ja tiivisteet
Jos oli neulamäessä kyseinen liike, niin suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Aina ei kannata lähteä itse selvittämään suoraan asiaa asianomaisen yrittäjän kanssa.
17.4.2018 0:18
n3d kirjoitti:JanneH3 kirjoitti:Sanon sen verran että Kuopiossa pienkonekorjaaja ja osina oli wiseco kampurasetti ja ktm jälleenmyyjältä haettu mäntä ja tiivisteet
Jos oli neulamäessä kyseinen liike, niin suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Aina ei kannata lähteä itse selvittämään suoraan asiaa asianomaisen yrittäjän kanssa.
Ei ollu neulamäessä. Tilanne on nyt se että pyörä on siellä tarkistettavana mitä kaikkea rikkonut, kampuraa väitti ehjäksi. Voiko johtua kaikki tämä sitten siitä että tulppana toimi lämpöarvoltaan 5 tulppa? (Joka on tietysti aivan liian kuuma?)
Kyseinen "mekaanikko" väitti tätä tulppaa itse sopivammaksi ja oli sen itse laittanut...Tulpan nimittäin tarkistin hajoamisen jälkeen ja siitä oli se pää hävinnyt sylinterin syövereihin
17.4.2018 6:06
Jotain on pahasti mennyt pieleen jos tulpasta on alaktroidi irronnut, pelkästään se riittää rikkomaan moottorin. Aika rajusti on laitettu kuumempi tulppa, perustelut tälle.
17.4.2018 19:07
Tänään tuli semmonen ongelma että hieman tehopiikin jälkeen kotari alkaa röpöttämään tiheään tahtiin ja hyytyy. Ennen piikkiä toimii normaalisti. Kokeilin säätää neulaa keskeltä alimpaan mutta ei auttanut. Suutin on 175. Vaatiikohan isomman suuttimen vai onkohan jotain rikki?
18.4.2018 16:12
Röpöttämään? Laitahan neulan sokka ylös ja kokeile sitten. Sitten kokeilisin pienempää suutinta jos ei auta.
18.4.2018 16:25
JanneH3 kirjoitti:Mitäs porukka suosittelee tekemään tässä tapauksessa? Eli kotari kävi huollossa 7h sitten, sieltä pyörän hain iloisena ja ei pyörän huoltanut pienkonekorjaaja sanonut mitään muutakuin että kovaa ajoa. No nyt 7h huollon jälkeen ilmeisesti meni kampura ja samalla rikkoi männän (+aika varmasti kannen ja sylinterin). Mainittakoon että 4h Huollon jälkeen pyörä kävi uudelleen siellä kun magneeton mutteri oli löystynyt jne.. se korjattiin ja laitettiin liimat kierteeseen ja meni työn takuuseen. Kuka tässä mielestänne on vastuussa? Huollossa laitettiin uusi mäntä, alakerran Laakerit, uusi kampura ja tietysti stefat ja tiivisteet. Pyörä kun hajosi, ajelin ihan perus 60-80kmh, välikaasua annoin tarpeeksi, ja 3% seokset oli. Ei paljoa houkuta viedä samalle ukolle korjattavaksi. Joten, vielä kerran, kuka on vastuussa tälläisessä tapauksessa?
Samalle pajalle joutaa jos takuuseen menee.
18.4.2018 18:04
Kertokaas nyt voiko jännitteensäädin olla taas rikki. Aikasemmin meni alkuperäinen jännitteensäädin rikki, jonka takia polttimot rikkoutu liian suuren jännitteen takia. Silloin tuli 20v tyhjäkäynnillä eli sama kun ei olisi jännitteensäädintä ollenkaan. Vika korjautu viikon ajaksi laittamalla tarvike jännitteensäädin kiinni. Nyt antaa tyhjäkäynnillä 3v eikä valot pala. Voiko olla jännitteensäätimessä taas vika? Pitäisikö ostaa alkuperäinen jännitteensäädin?
19.4.2018 20:52
Tietääkö kukaan että mistä kotarin ilman sylkeminen tai ns. pätkiminen johtuu kun laittaa kaasun pohjaan vaikka kytkin pohjassa että menee rajottimelle? Omassa -16 mallissa niin ei tee kun taas muissa usein tekee.
20.4.2018 8:29
Rajoittimelle? Nyt en kyllä ymmärrä mitä yrität kysyä/sanoa
20.4.2018 8:32
herrastenfors47 kirjoitti:Kertokaas nyt voiko jännitteensäädin olla taas rikki. Aikasemmin meni alkuperäinen jännitteensäädin rikki, jonka takia polttimot rikkoutu liian suuren jännitteen takia. Silloin tuli 20v tyhjäkäynnillä eli sama kun ei olisi jännitteensäädintä ollenkaan. Vika korjautu viikon ajaksi laittamalla tarvike jännitteensäädin kiinni. Nyt antaa tyhjäkäynnillä 3v eikä valot pala. Voiko olla jännitteensäätimessä taas vika? Pitäisikö ostaa alkuperäinen jännitteensäädin?
Tai staattori. Pitäis mitata staattorilta tuleva jännite ilman säädintä AC puolella.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla