Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

31.12.2013 15:19

Takalokarin alla on kaks M8(?) pulttia. Ne irti, niin penkin saat pois.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

31.12.2013 17:52

Sieltähän ne lähtee, itekkin piti kysyä täältä kun pärrän hain keväällä :lol: Yks kaveri tiesi kans sanoa kun Pösö XPS:ssä kuulemma samallalailla :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.1.2014 18:58

Mistä saa ostettua Yamaha DT 125X malliin etujarrupalat? Itse en löytänyt kuin R malliin etujarrupaloja.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.1.2014 22:43

stormista?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

12.1.2014 17:49

Moro! Ei sattus kellään olemaan ylimäärästä kiksipakettia detsiin myytävänä? pistäkää vaikka yveetä jos löytyy!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.1.2014 1:29

Morjesta pöytään!

Elikkäs kun nyt olis tarkotuksena tehdä vähän tehokkaampaa DT:tä, 170cc athena, DEP ja 36mm mikuni. Minkä näköiset välitykset olisivat passelit ja meneekö yz rattaat125x vm.2005:seen? Entäs yz:tan USD keula, onko helppo asentaa?

Kiitos jo etukäteen.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.1.2014 11:11

tyämiäs kirjoitti:Minkä näköiset välitykset olisivat passelit ja meneekö yz rattaat125x vm.2005:seen? Entäs yz:tan USD keula, onko helppo asentaa?

Tietopankista lainattua:

Ketjuja ostamassa, mitkä kannattaa hommata? -Parhain vaihtoehto on hommata 520-jakoset ketjut+yz rattaat. Yz rattaista käyvät dtseen: yz 125 vm. 87-04 eturattaat yz 125 vm. 89-96 takarattaat ja 13/46 vastaavat dt:n 16/57 vakiovälejä.

Tadaa, kaiken tämän tiedon löytämisen mahdollistaa motot.netin maanmainio hakutoiminto! :)

Keulasta sen verran, että YZ:n (125-250cc) keulaan pitää jarrulle tehdä adapteri ja eturenkaan akseliin parit holkit (joidenkin mukaan taas ei tarvita kun pieni holkki emäputken yläpäähän), myös CR:n USD:itä on joku laittanut, mm. käyttäjä Jöönäs, jolla on CR250:n keula omassansa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.1.2014 12:57

Tiedän kyllä, että tietopankista löytyy :D ajattelin vaa että x:ssä on erilainen kuin r:ssä. Mistä tollaisia keuloja sais ostettua?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.1.2014 18:37

Minkä etukatteet sais pienellä muokkauksella tähän dt mallii? mistään ei taho löytyä vakio katteita.....joku ystävällinen vois kaupitella tai laittaa linkin jos tietää mistä saa :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.1.2014 18:56

Eipä RE/X tankkiin taida saada oikein muita katteita kuin omiansa sopimaan. DT230 Lanza on käyttänyt muuten jo 90-luvulla samoja katteita kuin nämä piikkiset 2004 ja uudemmat.

YZ tankkia ja penkkiä kehiin vaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.1.2014 1:03

Noni deetee ihmiset, miten porukka laitellu ilmanputsareita kun vaihtanu kaasaria isompaan? Itellä 34mm mikuni. Kannattaako modailla sinne alkuperäisen tilalle ja jos kannattaa nii millå nikseillä? Kiitoksia jo etukäteen :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.1.2014 22:41

Jostain ulkomaan foorumilta joskus lueskelin, että vakioputsariin vaihtaa vain DT230 pyörästä kotoisin olevan torven sinne penkin alle. Siinä on isompi virtauspinta-ala vrt. piikkisen oma. DT 230 "Lanza" on lähinnä Australiassa myyty malli, mutta osia pitäisi saada ihan paikallisen valtuutetun Yamaha jälleenmyyjän kautta.

Tässä ison DT:n ilmanottotorven varaosanumero:
4TP-14437-00

CMSNL ainakin löysi kys. numeron, hintaa antoi 23.50€/ALV 0%

Löysinpä kokovertailu kuvankin aiheesta:
Kuva

Uskoisin tuon olevan 100 kertaa parempi kuin leikata kokonaan se suodatinkotelon kansi pois.

Elementiksi sitten vaikka joku Notoil, Hiflo tms.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

24.1.2014 6:53

Terve! Mitäs johtoja pitää yhdistellä/irrottaa että lähtee ilman avaimia käyntiin? Kyseessä on siis TZR mutta voisi kuvitella että samat keinot käy näihin. Vehkeessä ollu avaimia käytössä varmaan moneen kukauteen ja eilen rassaillessa vahignossa käänsin virtalukosta virrat pois kun se on vähän paskana ja nyt ei enää käänny takaisin.. :roll:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

29.1.2014 20:35

Kysyinkin jo täällä aiemmin mahdollisen rajoittimen teosta, eli olisi vielä muutama kysymys: eli puolalta tulee impulssi jollekkin "boksille", joka sitten ohjaa ypvs:n servoa, nii lähettääkö tämä "boksi" impulssin vai muuttaako se jännitettä ja sillä tavalla ohjaa servoa? Mitäs jos tuollainen rajotin olisi mahdollinen, niin toimisiko se käytännössä vai menisikö seokset tjms. sekaisin? Itsehän en kyseistä pyörää omista VIELÄ, mutta olisin erittäin kiitollinen vastauksista! :) muuten, tiedättekö, että kellään olisi tällaista rajoitinta pyörässään?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

29.1.2014 20:43

YPVS:än saa meneemään kiinni vetämällä sen maadotuksen irti. Siihen piuhaan voi vaikka asentaa jonkun napin joka hoitaa homman. Se rajottaa kierroksii ja mulla ku testailin sitä nii ei jaksanu satasta lujempaa kiertää arrowin teharin, pytyn ja männän porttailujen ja yms tuunamisen kanssa. :D