Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.9.2013 0:11
Jaa no ei tainnu ollakkaan 2500rpm..
Itelläki sammuu jos kytkin pohjassa rullailee tai jarruttelee.
1.9.2013 16:53
Bomb3ri kirjoitti:Tekniikan maailma testasi nelarikemmuja, ja mulla on se kyseinen numero tallessa syystä tai toisesta
Täysin vakiosta nelari hussesta irtosi takapyörältä
10,5kw (eli 14,3hp) ja 12,5Nm vääntöä.
Parhain vääntöalue oli 6000-9000rpm.
Huipputeho 9000rpm ja suurin vääntö 7500rpm
Yamaha Wr:stä taas irtosi penkissä takapyörältä
10,0kw (eli 13,6hp) ja 12,5Nm vääntöä.
Parhain vääntöalue oli 4500-8000rpm
Huipputeho 8500rpm ja suurin vääntö 5500rpm
Hyvin huomaa kaasarin tuoman eron vääntökäyrässä
Hei mikäs ton lehen numero on? Jos sitä vaikka arkistosta alkas kaivamaan
1.9.2013 19:25
12/2011
1.9.2013 20:20
Terve.
Olen netistä tämmöstä hussea katsellut, ja olis muutama kiikarissa. Voisiko joku kertoa, mitä "tyyppivikoja" kannattaa katsoa osto vaiheessa? Ja onko jotain muitakin kohtia jotka tarviisi huomioida "tarkemmin?" Netistä katsellut noita hermunen husseja niin perkuleen komeita on
!
Entäs jos tohon husseen haluaa laittaa vakio maskiin xenonit kiinni? Onko vaikea homma vai joutuuko ostamaan toisen maskin/umpion? Kiitti vastauksista
1.9.2013 20:33
Ostaessa kannattaa lähinnä kysyä onko kaasari säädetty mikäli pyörässä on tehoputki. Varsinaisia tyyppivikoja näissä ei taida olla, omassa ei ainakaan ollut. Xenonit menee heittämällä, tosin jonkun suojakumin saa siihen ympärille patentoida. Omaan husseen ostin biltemasta en muista minkä auton tukivarren suojakumin ja leikkasin siitä sopivan.
1.9.2013 22:24
Paljonko sitten se kaasarin säädättäminen maksaa?
Jotkut kaverit sanoo että maksaa sen 80-50e, joka on suht koht halpa. Itse ainakin meinaan Leovincen putken hommata, vaikka onkin hieman suolanen hinta
.
Entäs sitte noista takalipoista, netistä lueskellen Husse WR:n lippa menee suoraan tohon 2011 vuoden husqvarna smr:ään?
1.9.2013 22:43
Jos on niin puukäsi, ettei suutinta saa vaihdettua, niin sitten jättäisin Leo Vincenkin hyllyyn. Suuttimet maksaa Stormista muistaakseni 4,50€/kpl, eli todella halvalla saa itse säädettyä. Ohjeelliset suuttimien arvot löytyy täältä foorumiltakin, niin ei välttämättä tarvitse suutinjumppaakaan harrastaa.
1.9.2013 22:56
Mitäs muute tämmösen hussen huollot maksaa? Itellä olis tää 1tkm huolto tulossa, onko mitää tietoa mitä maksaa?
1.9.2013 23:17
1000, 3000, 9000, 15 000 jne on vähän halvempia, öljyjen vaihto jne. N. 100e luokkka
6000 ja 12 000 on vähän kalliimpia kun venttiilitkin säädetään, varmaan max 200e
Sitten 18 000 huolto joka itelläkin eessä, mp-racingin arvio 683e, kaikki mitkä huolto-ohjelmassa on ni vaihetaan/tarkistetaan.
1.9.2013 23:37
Itellä 1k huolto kustansi 85€
3k huolto vähän myöhässä, korttia odotellessa ja pitäis aika varata niin katsoo minkälaisen laskun isännälle lykkää
2.9.2013 0:19
Jos vähääkään kiinnostaa itse räpeltää, niin huoltakaa ihmeessä itse! Sen verran helppoja asioita. Elikkäs
Öljyjen vaihto: pohjasta öljyproppu auki, kannu alle, kaikki öljyt ulkona uutta 0,95l sisään. Motorex 10w50 moottoriöljy 19.90€
Öljyn suodattimen vaihto: lohkosta 3 pulttia auki vanha suodatin pois ja uusi sisään, tällöin moottoriöljyä laitetaan 1,15l. Öljynsuodatin 9.90€
Sytytystulppa: vanha pois uus tilalle. NGK-CR8E tulppa 10.60€
Ilmanputsari: Penkki,akku,paisuntasäiliö pois ja kotelo auki. Itsellä riittänyt tähän asti putsarin peseminen. Kokoaminen.
Venttiilien säätö: tankki pois, kannesta 5 pulttia auki säädä venttiilit.
Ei ole vaikee.. ja rahaa tähän kului 40,40€ eikä öljynsuodatinta tarvitse vaihtaa jokakerta.
Muut osat huolletaan tarpeen mukaan mm. ketjut&rattaat, stefat&keulaöljyt, jarrupalat&nesteet
2.9.2013 9:59
Öljynsuodatin on niin halpa osa, että se kannattaa kyllä vaihtaa joka kerta. Varmaan suurin syy miksei moni huolla itse on takuun säilyttäminen.
2.9.2013 14:19
tumpula24 kirjoitti:Öljyn suodattimen vaihto: lohkosta 3 pulttia auki vanha suodatin pois ja uusi sisään, tällöin moottoriöljyä laitetaan 1,15l.
Tyhmä kysymys, mutta miksi näin?
2.9.2013 15:40
Ne öljyt ei lähde muuten sieltä missä se suodatin on ellei sitä avaa vaihdon yhteydessä, kun sen avaa vanhat öljyt valuu sieltä suodattimen kolosta pois ja tarvitsee tuon 2dl öljyä lisää.
2.9.2013 15:51
Oon miettiny jo jonki aikaa, et miks aamulla tai kun on kylmempi tk on tasaista ja pysyy hyvin käynnissä, mut päiväl ku on lämpimämpi tk on epätasaista ja meinaa sammua. Putkena on nyt vakio änkkä josta on revitty db-killeri veke ja vakio suuttimet on kaasaris kii, mut teki kyllä tota ihan samaa kun oli db-killeri kii