Rasenger kirjoitti:Suositteletko operaatiota, oletko kokeillut itse? Osaatko sanoa, miksi on noin iso ero JC29 ja JC31 suutinsuosituksissa?
Noita kahvanlämmittimiä oon monet kerrat himoinnu kun joskus reissuilla oon yrittäny sulattaa kohmeisia nakkikoteloita kuuman koneen poskiin. Kahvat ovat mulla vaan kustomoidut (olisko Hondan omat kahvat, ei taida juuri mitään Hondaline-varusteita enää saada mistään) enkä ole raaskinu luopua kun ne ovat jotain petronahkaa, tosi mukavat.
Mun 99:n eka omistaja oli jo tehny ton suutinvirityksen, ja Bike World Vantaan FUCHS-penkki mittas sille 16,7hv... kaasarit kuitenkin synkkaamatta. Olivat melkein vihaisia kun soittivat perään, kun olin pyörää huoltoon tuodessa valitellu "huonoa kulkua"
Synkkausvirhehän saattaa iskeä yllättäen (en ole vielä tutkinu miks näin voi olla, kesken pitkän reissun mm. eräässä tapauksessa), ja kun toinen pytty lagaa menee koneesta yläväännöt tyystin - ei siis tahdo kiihtyä vitosella enää ollenkaan. Suuttimet on todella JC29:ssä porrastetut 70/75 e/t, mutta JC31:ssä Honda muutti ne: uumoilisin, että syynä oli etenkin JC29-kuumakallen alttius nakuttaa takamäntä halki (myös Keski-Euroopassa, missä 95E:n AKI todella on 91), eli hieman rikkaammalla palotilalämmöt laskee tarvitut muutaman asteen (?). Ainakin ite vaihdoin 2005 jo kolmannen kerran tankatessa 98/99-bensaan, kuulin moottorin käyvän sillä selvästi kauniimmin, ja niin sitten pysyin paremmassa bensalaadussa. Kai joku kartingkuskin intuitio silloin, notta testaanpas tuonkin jutun. Siitähän mystisten mäntärikkojen aiheuttaja sitten alkoi purkautua kun selvis, ettei Nesteen 95:n AKI ole kuin 90,3... tai huonon erän kohdalle sattuessa vain 90. Mäntärikoista ei ainakaan mototissa ole sen jälkeen kuulunu, eli rikkojen aiheuttaja oli tosiaan noin simppeli.
Noniin, mutta siis suutinmuutos?! Ehdottomasti suositeltava.
Kone ottaa kierroksia paremmin, ja voi jopa kiertää 5-vaihteella rajoittimelle... jos uskallat ajaa öljylämmöt tapissa (100 astetta öljypropulla, tai siis "kulkukohtaus" alkaa kun ne nousee 85-90 asteeseen) niin pieni myötätuulen vire se marssii honest to God 130 ja joudut alamäkiin nostamaan ettei mene rajoittimelle. Koneelle se ei varsinaisesti ole tehny pahaa puristuspaineiden suhteen (mulla on ollu tuoreet hyvät öljyt, monta vuotta jo Hondan premium-laatua), mutta venttiiliohjurit näyttää hiukan jo kuluneen - pidempään (1-2 vko) seistyään venttiili varresta valuu hitusen öljyä ohi, mikä pöläyttää käynnistyksen aikana/jälkeen hetken hiukan öljysavua. Ei ole vielä niin suuri juttu, että näkyis öljynkulutuksena, mutta seurailen asiaa. Odotettuahan se olikin, siis en voi käsittää ettei 60tkm ajettu (ja kepitetty) kone ala vielä oireilla väsähtämistä.
Käänsin wikiin UP-Powerin ranskankielisen ohjeen. Välitin kylläkin kokemustietona, että jos poistaa "flärpäkkeen" kokonaan voimistuu moottorin imuääni: viisainta olis siis vanhaan suomalaiseen tapaan leikata vaan ahdistava putkiosa (jotenkin... en ole purkanu ja katsonu) ja jättää runko-osa kiinni: näin kone ei ala pitää ikävää voop-voop-ääntä kaasutellessa, vaan hyrisee kuin vakio. Jäljempi on toki sillei huono, että kyseinen osa (n. 50€] tärveltyy, eli jos haluat alkuperäiseks (mutta miks ihmeessä???) tarvii hankkia uus... jos vielä saa. 17hv-Shadow on ainakin mun mielestä ollu jo niin lähellä ehtaa prätkää, et olen tyytyväinen vielä 13. ajokauden alussa... ja siis plexi+laukut-tiesmitä haraamassa vastaan.
On se kyl ihan hauskaa joskus (harvoin) kelata vähänki rujokuntoinen CBR kiinni ja purjehtia siitä ohi selkä ylväästi suorassa
Niin ja siis rajoittimella on välityksistä laskien n. 127 km/t aitoa (lähes 140, jos uskot mittaria... mutta sehän valehtelee enemmän kuin poliitikot), millä Varjo on TM-sporttivertailussa aivan kyykkypiikkien kärjen tasalla. "Kustominlussukka".
Now THAT`S funny!