Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
10.7.2014 0:47
hei !
purkaamoista suomesta on lähes kaikki osat jo loppu, jo kauan sitten.
Nakkila sivu haaroineen ( MPT.fi ) tottakai myy vielä vaikka mitä näihin uutena.
sekä löytyy varmastikkin uusia osia suht hyvin: Storm Motor, Motoxi Pori.
UK'sta osia taasen löytyy helposti ja paljon, myös purkuosia. sekä NOS.
Moni suomen tunnetuista liikkeistä ei enään nykyisissä katalogeissaan listaa AF-1 sarjan osia, vaikka ovat niitä myyneetkin, jo pelkät kulutusosatkin on poistettu listauksista.
Suomessa lopettaneiden liikkeiden NOS varastot ovat päätyneet monesti keräilijöille, joilla niitä nytkin on jemmassa tietämättäänkin, etenkin kulutusosia.
VMPK.fi foorumilla taasen on varttuneempaa väkeä ainakin muutamia, joilla myös jemmassa suht monenlaista AF-1 sarjan osaa...myynnissä jne vaihdossa.
Kyllä näiden kanssa pärjää kun tietää mistä etsiä. AF-1 malleista on Suomen ulkopuolella tulossa kovaa kyytiä Classic luokituksen keräily ja entisöinti malleja. Hinnat osilla ovat nousseet koko ajan....
Sähköt ( SEM ) näissä on suuri heikkous, mutta niillekkin on korvaavia osia olemassa, josta jopa osa halvalla uutena.
15.7.2014 17:27
ostin tossa itselleni uuden akun ku vanha oli sökönä... noo ,mutta mites tuo akun hapottaminen tapahtuu?
--> tuo akku
https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... ioakku-47/
17.7.2014 11:32
onko aprilia rs ja af1 koneet melkein samanlaisia?
17.7.2014 13:36
Jos vain vanteita etsit nii multa löytys valkeet vissiin joku -91 AF1 vanteet sellaset tihee puolaset saat halvalla ku ei oo mitää tarvetta.
22.7.2014 10:05
hetkinen mistästonne koneeseen lisätään öljyä ku oli kytkin puoli auki ja nyt tarttis saaha lisää öljyy
20.8.2014 9:22
Vanha juttu jo mutta laitetaan yleistiedoksi, että kumpaakin voi käyttää. Käyttöohjekirjassa öljyksi on annettu Mobilube SHC.
11.2.2015 18:38
Vanha topikki mutta toivon että joku vielä lukisi ja osaisi vastata... eli mitäs kaikkia kuristuksia tuossa aprilia af1 futurassa on ja millaset kuristukset putkessa on?
16.2.2015 8:47
Ei siinä varsinaisesti kuristuksia ole. Täysitehoisena kuuluisi olla 34 mm dellorto ja RAVE toiminnassa.
16.6.2015 9:26
Jos joku tietää mistä sais ostettuu starttireleen ni vois kertoo tai sit joku vois kaupata jos sattuu löytymään
16.6.2015 17:04
Voisin veikkaa että PJME kun eikös AF ole rotax 123 koneel? Ja PJME myy osia 122 ja 123
17.6.2015 0:09
Jooh... Pakkokai sieltä sit tilailla jos ei muualta saa.. Pitäis vaa saaha mahollisimman nopeest ja sielt ny kestää vähä turhan kaua tulla
4.10.2015 22:55
Onkos kellään ollut samallaista ongelmaa ? Elikkä bensahanan ja kaasarin venttiilit on samalla tasolla ja sen lisäksi vielä eri puolilla toisistaan. Bensaletkua on siis mahdotonta (?) saada menemään niin, ettei syntyisi ilmalukkoa... Mitenköhän ton ongelman sais ratkaistua..?
Hahmottelin vähän kuvaa paintilla, tilanne on kuvattu siis pyörän takaa. Ongelma on ollut pyörän ostamisesta alkaen, ei siis mitään käsitystä miten toi on joskus toiminut...
Kuva
28.8.2016 19:10
Moi.Nyt olis mahdollisuus saada melki ilmaiselsi Aprilia Af1 vm1990.Ainoa suurempi vika on että cdi-boksi puuttuu.Mistä saisin sopivan mötikän.Tuntuu että googlessakin hakutuloksina palautuu vain RS125 pyörän cdi-bokseja...vai käykö ne päikseen?
Vai pitääkö jättää hankkimatta jos ei osia enä saa mistään..
20.12.2016 19:43
Vieläkös te ihmiset harrastatte näitä AF1:siä? Mä olen tälleen hieman vanhemmalla iällä alkanut innostua uudestaan näistä "klassikkopyöristä" ja mulla onkin nykyään jemmassa seuraavat vehkeet:
1990 AF1 Replica x2
1990 AF1 Sintesi
1991 AF1 Futura
1992 AF1 Sport Pro
Itse tuli silloin teini-ikäisenä vuonna 1990 ajettua Aprilia Pegasolla ja serkkupojalla oli tuollainen Replica, olivat aika kovia pelejä varsinkin siihen aikaan.