Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.8.2020 4:48
Onko 18vm Casa 50 420 vai 520 ketjut ja rattaat vakiona?
20.9.2020 15:27
Minkä mallinen suutin tohon 2017vm fanaan menee, ohjekirja sanoo että kaasari on keihin cvk, mutta siitä ei löydy ku jotai kiina skoottereita.
Tarviin siis vhä isomman suuttimen, ku hommasin teharin
20.9.2020 19:18
Mikäs vois olla vuosimalli 2018 125 fanticis, kun ei pysy tyhjäkäynnillä päällä ilman ryyppyä tai jatkuvaa kaasun rynkytystä? Olen säädellyt tyhjäkäyntiruuvia ja saan sen käymään hetken pidempään, mutta ei silloinkaan kuulosta terveeltä käymiseltä. Outoa tässä on se, että on ajamaton kappale kyseessä. Voisiko kaasari olla tehtaalta paskoissa säädöissä vai voiko ilmansaannissa olla jotain häikkää?
20.9.2020 19:32
Voisko olla tyhjäkäyntipiiri tukossa, jos on vanhat bensat tankissa.
23.9.2020 16:25
Juu oli kaasarista ollut röörit tukossa
24.9.2020 21:17
Elikkä pistin tossa muutama tunti sitte scalvinin paikoilleen ja siihen 130 suuttimen (kuulemma tarpeeksi iso) ja se alko pätkimään kun laittaa kaasun pohjaan 2 vaihteella tai isommalla ja melkeen hyytyy mutta sitten se siitä ns kerää vauhtia ja lopettaa pätkimisen. Sitten se myös pätkii korkeilla kierroksilla tosi pahasti. Ja hyytyy isommilla vaihtilla
Missä vika voi olla
Tässä mietin että voisko vika ollakki siinä että liian pieni suutin ja sitten tulppa ei anna oikeaan aikaan kipinää ja sen takia homma kusee. Tai sitten joku muu sähkövika
25.9.2020 22:56
Ksimett kirjoitti:Tai sitten joku muu sähkövika
Oireet sopis heikkoon akkuun (tai hapettuneisiin napoihin), eli jännite ei riitä antamaan kunnon kipinää kun moottoria kuormitetaan raskaammin. Puhdista akkunavat + akkukengät teräsharjalla kiiltäviks (eli himmee hapettunu kerros pois) ja lataa akku. Ne eivät ole ikuisia, eli voisit mitata onko akku ehkä jo elinkaarensa loppupuolella.
28.9.2020 18:24
Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
29.9.2020 22:36
FanaÄijä24 kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
Juu sun pitää ottaa se pois. Ite sain vaan 8mm jakoavaimella vääntämällä ne pois
30.9.2020 20:51
Noniin elikkä löyty vika miks ei startti toimi. Se on paskana. Mistä sais tohon koneelle oikeen startin
Sitte siinä on puolaki paskana nii mistä siihen sais semmosen
1.10.2020 23:51
FanaÄijä24 kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
Ite vaan avasin noi kaks kuvassa näkyvää ruuvia ja sen paskan saa sitten heiluteltua sieltä välistä.
1.10.2020 23:56
Ksimett kirjoitti:Elikkä pistin tossa muutama tunti sitte scalvinin paikoilleen ja siihen 130 suuttimen (kuulemma tarpeeksi iso) ja se alko pätkimään kun laittaa kaasun pohjaan 2 vaihteella tai isommalla ja melkeen hyytyy mutta sitten se siitä ns kerää vauhtia ja lopettaa pätkimisen. Sitten se myös pätkii korkeilla kierroksilla tosi pahasti. Ja hyytyy isommilla vaihtilla
Missä vika voi olla
Tässä mietin että voisko vika ollakki siinä että liian pieni suutin ja sitten tulppa ei anna oikeaan aikaan kipinää ja sen takia homma kusee. Tai sitten joku muu sähkövika
itellä tyylii sama. alkaa röpöttelee ku lähtee nostaa ihan alhasilta kierroksilta korkeelle ja sit iha korkeella pätkii.
Ite laitoin 132.5 suuttimen, joka sit luultavasti on liia iso?
Mikä ois sopivampi?
9.10.2020 13:51
Moro! Vaihoin tossa viikko sit pääsuuttimen 122 koosta 135 kokoon ja samalla vaihoin kaasarin ja ilmansuodattimen välisen imukaulan. Nyt tosiaan kierrokset leijaa esim jos tulen liikennevaloihin ja annan välikaasua ja booaa vähän jos tyhjäkäynniltä käännän tupin nurin. Tk suutin on siis 35 ja pääsuutin 135. Kokeilin suihkuttaa brakecleaneria mahdollisille imuvuoto kohdille mutta käynti ei muuttunut ollenkaan. Mitä kannattaisi tehdä? vaihanko tk suuttimen 40 ja samalla pääsuuttimen 130???
Kiitos jos viitsitte auttaa.
Kyseessä siis Fantic 125 ja kaasari on Keihin CVK 30
12.10.2020 1:36
Vaihda samat osat mitkä oli ennen imukaulan vaihtoa. Jos jatkuu niin imuvuoto. kiinnikkeet löysälle ja sitten vähän pyörittelee.