Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.6.2013 2:57
Kaveri poltti kumia weeralla miitissä. Kuulemma muutaman kerran meinas hyytyä. Lopetti sen ni ei lähteny enää käyntii. Eka ei pyöriny startti ollenkaa, mutta sit rupes pyörimään mutta ei edes lupaillut. Koitettiin työntää. Toimivaa tulppaa kokeiltiin. Tulppa oli ihan vitivalkonen. Pyörässä kiinni niin paksu putki kuin pyttyyn menee, elikkä suunnilleen välipillin paksunen, eikä oo vissiin ruiskua säädetty mitenkään
Ajettu 25tkm. Onkohan männän/männänrenkaiden vaihto edessä.
16.6.2013 13:43
Moni lenkkistä ketjua kannattaa tilata että riittää jos vaihtaa 520 jaolla oleviin rattaisiin ja välit on 12-46
17.6.2013 2:46
Onko jäykempien kytkinjousten tarpeessa jos matalilla kierroksilla kytkin ottaa nopeasti kiinni mutta korkeilla kierroksilla kytkin luistaa kun sen vapauttaa ja ottaa kiinni vasta parin sekunnin jälkeen. Mistä näitä jäykempiä kytkinjousia saisi?
17.6.2013 4:06
140 lenkkiset vaikka, ja siitä lyhentämään.
Varmaan WR lämpöleikannut jos ei ensin tartti pyörinyt ja sitten myöhemmin pyöritti muttei lähe käymään.
17.6.2013 7:04
Stormilta saa jäykempiä jousia.
118 tai 116 lenkkiä muistaakse meni 12-48 väleillä
17.6.2013 22:06
MeRiejusta kirjoitti:Onko jäykempien kytkinjousten tarpeessa jos matalilla kierroksilla kytkin ottaa nopeasti kiinni mutta korkeilla kierroksilla kytkin luistaa kun sen vapauttaa ja ottaa kiinni vasta parin sekunnin jälkeen.
Jos pari sekuntia kuluu siihen, että kytkin ottaa kiinni, ei tilannetta pelasteta kytkinjousien vaihdolla. Levyt ovat varmasti lasittuneet tai loppu ja epäilisin myös, että kytkinvaijeri on kulunut ja ei liiku kuoressaan vapaasti.
17.6.2013 22:51
Pistin tänää
tollasen kiinni, on muute pirun hyvät äänet.
17.6.2013 23:03
Videota videota!!
Muistaakseni youtubessa oli pätkä missä joku italialainen jannu keulii valkosella smoto-WR:llä jossa IXIL kiinni. Näin 2T kuskina täytyy kehua näiden värkkien ääniä, ehkä pieni kaipuu voi nelaria kohtaan hiipiä mieleen mutta kerran on jo vaihdettu 4T -> 2T ja seuraava mun värkki on nelitahtinen nelipyöräinen
18.6.2013 0:33
Tolla mun vehkeellä on ajettu nyt tasan 2000km joten luultavasti ei ole kytkin vielä kulunut tai todellakaan lopussa..
18.6.2013 0:38
Onko siihen ikinä vaihdettu vielä öljyjä?
18.6.2013 1:20
kahdesti on öljyt vaihdettu kerran öljynsuodatin
18.6.2013 3:18
Huonosti säädetty kytkimestä se tappi joka työntää sitä koko kytkinpakkaa? Mitä öljyä käytetty? Onko keulittu/tehty paljon kytkinpommeja? Burnattu kytkintä luistattaen? Ajettu muuten vaan paljon kytkinä kuormittavalla tavalla?
Ei meinaa pitäs 2tkm ajetussa pyörässä olla noin huonosti pitävä kykin. Pitäisi kestää vakiotehoilla normaalissa käytössä ainakin sen 15-20tkm...
18.6.2013 3:57
Katsoppa varulta kytkinvaijerissa olevan suojakumin alta (kytkinkahvan vieressä) kytkinvaijerin säätöpultti, jos on jätetty vääriin säätöihin tehtaalla?
18.6.2013 6:42
MeRiejusta kirjoitti:kahdesti on öljyt vaihdettu kerran öljynsuodatin
Mitkä öljyt on laitettu?
18.6.2013 8:47
Miten mittaatte oikeaoppisesti öljyt? Huoltokirjaa ei tähän hätään ole luettavissa. Lämmitätte kunnolla, annatte jäähtyä ja sitten?