Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.8.2013 22:59
Millaisia välejä porukka on kokeillut näissä 520 jakosilla ketjuilla ja rattailla? Vakiota lähimpänä oois 12-47, niin ois tarkotus käyä hakemassa 12-49, meneekö paljonkin lyhyemmäks vai pääseekö silti parhaimmillaan n. 120? Vakioväleillähän 428 jaolla oon päässy kuitenkin kauheessa munarissa kutosen rajottimelle n. 127km/h
25.8.2013 23:09
Itellä 12-49(tai 48 en muista) 520 välit kulkee parhaimmillaan sen 115, normisti 110 ja kone huutaa armoo. Miten muka oot saanu vakio väleillä 6 rajottimelle asti?
25.8.2013 23:13
itellä on noi 12-47 vois noi ehkä ihan vähän lyhemmät olla.
25.8.2013 23:14
Ottopojan kanssa samoilla linjoilla, vois vähän lyhyemmät vielä kuin nuo 12-47 olla ainakin itsellä, kun ei motaria tule koskaan ajettua.
25.8.2013 23:31
tumpula24 kirjoitti:Missä kohtaa venttiilit kuuluu säätää kun vauhtipyörässä on tuollaiset merkit
I---I I
Ite säädin tuossa kohtaa, en oo varma nakuttaako nyt vähän
I---I I
_^
Toivottavasti joku ymmärsi näistä jotain
Ite oon ettiny sen kohdan silleen, että pyörittelet sitä konetta ja nitkutttelet ylös ja alas niitä venttiilin"varsia" (en tiedä oikeaa nimitystä). Silloin kun molemmat, imu- ja pakopuolen "varret" liikkuvat hieman ylös ja alas, silloin sen voi säätää. Nuo merkinnät on tosiaan vähän hämääviä tuossa Minarellin koneessa.
25.8.2013 23:36
Putte5000 kirjoitti:Ite oon ettiny sen kohdan silleen, että pyörittelet sitä konetta ja nitkutttelet ylös ja alas niitä venttiilin"varsia" (en tiedä oikeaa nimitystä). Silloin kun molemmat, imu- ja pakopuolen "varret" liikkuvat hieman ylös ja alas, silloin sen voi säätää. Nuo merkinnät on tosiaan vähän hämääviä tuossa Minarellin koneessa.
Keinuvipujako tarkotat? pitää vielä tarkistaa välykset kun ehtii, kiitti vinkistä
25.8.2013 23:58
Joo no 12-49 välit sitten ostan:D Jos sinne motarille eksyy ni voihan siellä hitaamminkin ajaa ku 120
Ja rajottimelle kutosella sain silleen että motari, ihan tasanen aukee alue ja lämmin tuuleton päivä:D tais siinä jonkun auton imussaki välillä olla
Mutta kuitenki kännykän gps näytti 126.73km/h, mittari 121 ja kierrokset 10500 ja rissalaskurin mukaan noissa kierroksissa teoreettiset välit 128
26.8.2013 0:34
Päivä 35 ilman korttia. Vielä 3 viikkoa jäljellä. Kuumottelis vähän liikaa päästä taas ajelemaan.
Tässä välissä kerenny jo pistää koropalaa ja kiristää ketjut kun on hallilla käyty jonkun mopoa ruuvaamassa. Pitää kai ens kerralla ku siellä käydään niin vähän löysätä niitä.
Ite en oo saanu vakioväleillä muutaku 117 mittariin ku loivaan alamäkeen Betan perässä päästelly. En sitte noissa vauheissa oo koittanu että mitä näyttää puhelimen gps.
26.8.2013 0:45
Ite sain joskus melkein pari vuotta sitten optimiolosuhteissa (muna-asento, imu, myötätuuli, loiva alamäki) mittariin 122 täysin vakiolla hussella. Nyt pari viikkoa sitten tehoputkistolla ja twin airilla (toki kaasari säädetty) tavallisessa istuma-asennossa 111 gepsiin. Ajoin tuon tasaisella ilman suurempaa imua.
Näihin huippuihin aina vaikuttaa monta tekijää, myös kuskin koolla suuri merkitys. Itse olen sieltä raskaan sarjan päästä, joten olen ihan tyytyväinen tuohon nopeuteen.
26.8.2013 15:02
Ittellä meni vakio husse parhaimmillaan 127 mittariin munakyyryssä. Vakio väleillä pystyssä 120, 12-47 väleillä 118. Itte en ois kyllä ottanu lyhyempiä kun 12-47, huusi ihan tarpeeksi motarilla/kehäteillä jo noilla välityksillä.
26.8.2013 15:20
jonicc kirjoitti:Joo no 12-49 välit sitten ostan:D Jos sinne motarille eksyy ni voihan siellä hitaamminkin ajaa ku 120
Osta 12-48 nii on jämptit, menee turhan lyhyiks 49 rattaalla, tarkistin et itellä on 12-49 nii tullu siihe tuloksee et ois saanu olla piikin pienempi.
26.8.2013 15:24
Pärjäiskö 12-49 väleillä jos ajaa vaa 100 alueella enintään? Täällä ei ole varmaan satojen kilometrin säteelläkään mottoritietä missään, mutta satasta tulee päästeltyä joka vaiheessa.
Tosiaan tekis mieli vähän vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää, niin aattelin seuraavan ketju-rataspaketin vaihdon yhteydessä pistää pykälän lyhyemmät välit.
26.8.2013 15:40
Pärjää hyvinki. Itellä vaan on tuo kaasukäsi turhan rankka, kun tulee päästeltyä melkeimpä aina niin paljon kun paska liikkuu, ja sillon tuppaa kone huutamaan vähän liikaa
rajotuksista huolimatta.
26.8.2013 15:44
Kyllä me panostetaan enemmän kiihtyvyyteen ja ajettavuuteen välityksien kanssa pelatessa. 11kw on 11kw eikä se siitä miksikään muutu, ihan sama mitkä välit laittaa niin aina ne kulkee täysii, oli munat kyyryssä tai aurinko selän takana
26.8.2013 15:49
Joo on itellä samaa vikaa. 99 pääsi tutkaan 2-päällä pikku kiihdytysmatkalla.
Ei nuo ketjut kauaa kestä kun kokoajan on joku kyydissä, ja jos ei ole niin keulimisharjoitukset menossa
12/49 siis, pitää koittaa muistaa.