Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.1.2018 18:09
Komppaan Murskaa. Nimimerkillä: Sylinterinkansi_kiero_vitutti
24.1.2018 0:28
Mistä tietää että on tarpeeksi "hyvä" momenttiavain? Paljoko maksaa suunnilleen ja minkälaiset ominaisuudet siitä pitäis vähintään löytyä?
24.1.2018 7:04
Muotoillaan vaikka näin, pysykää erossa niistä halvimmista momenteista ja ostaa mielummin vähän kalliimman avaimen hintaluokkaa noin satanen tai yli. Ominaisuudet sen mukaan mihin käyttöön se tulee, monesti on fiksumpaa ostaa kaksi momenttia kun yrittää löytää sellainen missä on mahdollisimman laaja säätöalue. Mulla on 5-40nm ja 20-100nm momentit, ostettu aikoinaan Motonetistä ja maksoi joku vajaa satasen kappale.
Muistakaa pari tärkeää asiaa, säätö on aina ruuvattava nollille käytön jälkeen ja momenttiavainta ei käytetä mihinkään muuhun kun pulttien kiristämiseen momenttiin, sillä ei saa missään nimessä availla tiukassa olevia pultteja tai käyttää vääntövartena.
29.1.2018 13:34
Tekniikan Maailman 2008 vertailussa bilteman alle 100e momenttiavain oli voittaja ja hyvin ainaki minulla toiminu.
29.1.2018 18:34
Onko kellään tietoa miten -09 exc:stä sais sen jäähdytinletkun t-haaran (se mikä on siellä rungon sisässä) oikeaoppisesti irti. Tai miten siihen yleensä pääsis käsiks
30.1.2018 1:33
TehoPeli kirjoitti:Onko kellään tietoa miten -09 exc:stä sais sen jäähdytinletkun t-haaran (se mikä on siellä rungon sisässä) oikeaoppisesti irti. Tai miten siihen yleensä pääsis käsiks
Ilmeisesti sieltä alapäästä pitäis kiertää auki..
Itellä alapää murtui siitä ettei pystynyt kääntämään.. ei ollut varmaan aiemmin ikinä avattu.. Lopulta vedin rautasahalla yläpäästä putken poikki jolloin sain ulos, vingulla vedin sitä putkea sieltä t-haaran sisältä ja se murtui ja sain painettua kasaan.. piti siis uusia vain putki eikä koko pömpeliä (joku 60€ yhteensä koko romu..)
10.2.2018 16:32
On husse te ssä, prossari, vhm, sxs cdi, pitäiskö ennakkoo säätää, ja kumpaan suuntaa sitä pitää kääntää?
11.2.2018 2:54
Taitaa olla digitaaliset sähköt joten ennakon kanssa leikkiminen useimmiten aiheuttaa kivan reijän mäntään. Kannattaa vilkasta manuaali läpi, tuskin on analogiset sähköt noin modernissa laitteessa kumminkaan.
2.3.2018 0:53
Mikököhä vois olla vikana ku käynnistin kotarin ja pysy n.minuutin hyvin tyhjäkäynnillä ja sitten sammui eikä lähe käyntiin?
2.3.2018 9:48
No ootko kokeillu kaikki perusjutut: bensaa on, bensahana on auki, vaihoitko tulpan?
3.3.2018 17:11
Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla
3.3.2018 19:34
morex kirjoitti:Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla
malossi vl6 taitaapi olla
3.3.2018 19:38
morex kirjoitti:Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla
vforcet löytyy kuten muurari tuossa jo ehtis vastatakkin vaikka ei sitä kyljessä luekkaa.
4.3.2018 2:23
Eikös SX kotareissa ole myös boysenin runkoja? Vähän erinäköisiä kun perus VF3, kotarin VF3 taitaa käyttää vielä kotarin omia läppiä eli perus tarvikerungon läpät ei sovi. Ainahan voi leikata läpät itse läppämateriaalista niinku mopopojat tekee.