Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

23.1.2018 18:09

Komppaan Murskaa. Nimimerkillä: Sylinterinkansi_kiero_vitutti :lol:

Re: KTM EXC 125

24.1.2018 0:28

Mistä tietää että on tarpeeksi "hyvä" momenttiavain? Paljoko maksaa suunnilleen ja minkälaiset ominaisuudet siitä pitäis vähintään löytyä?

Re: KTM EXC 125

24.1.2018 7:04

Muotoillaan vaikka näin, pysykää erossa niistä halvimmista momenteista ja ostaa mielummin vähän kalliimman avaimen hintaluokkaa noin satanen tai yli. Ominaisuudet sen mukaan mihin käyttöön se tulee, monesti on fiksumpaa ostaa kaksi momenttia kun yrittää löytää sellainen missä on mahdollisimman laaja säätöalue. Mulla on 5-40nm ja 20-100nm momentit, ostettu aikoinaan Motonetistä ja maksoi joku vajaa satasen kappale.

Muistakaa pari tärkeää asiaa, säätö on aina ruuvattava nollille käytön jälkeen ja momenttiavainta ei käytetä mihinkään muuhun kun pulttien kiristämiseen momenttiin, sillä ei saa missään nimessä availla tiukassa olevia pultteja tai käyttää vääntövartena.

Re: KTM EXC 125

29.1.2018 13:34

Tekniikan Maailman 2008 vertailussa bilteman alle 100e momenttiavain oli voittaja ja hyvin ainaki minulla toiminu.

Re: KTM EXC 125

29.1.2018 18:34

Onko kellään tietoa miten -09 exc:stä sais sen jäähdytinletkun t-haaran (se mikä on siellä rungon sisässä) oikeaoppisesti irti. Tai miten siihen yleensä pääsis käsiks :D

Re: KTM EXC 125

30.1.2018 1:33

TehoPeli kirjoitti:Onko kellään tietoa miten -09 exc:stä sais sen jäähdytinletkun t-haaran (se mikä on siellä rungon sisässä) oikeaoppisesti irti. Tai miten siihen yleensä pääsis käsiks :D

Ilmeisesti sieltä alapäästä pitäis kiertää auki..

Itellä alapää murtui siitä ettei pystynyt kääntämään.. ei ollut varmaan aiemmin ikinä avattu.. Lopulta vedin rautasahalla yläpäästä putken poikki jolloin sain ulos, vingulla vedin sitä putkea sieltä t-haaran sisältä ja se murtui ja sain painettua kasaan.. piti siis uusia vain putki eikä koko pömpeliä (joku 60€ yhteensä koko romu..)

Re: KTM EXC 125

10.2.2018 16:32

On husse te ssä, prossari, vhm, sxs cdi, pitäiskö ennakkoo säätää, ja kumpaan suuntaa sitä pitää kääntää?

Re: KTM EXC 125

11.2.2018 2:54

Taitaa olla digitaaliset sähköt joten ennakon kanssa leikkiminen useimmiten aiheuttaa kivan reijän mäntään. Kannattaa vilkasta manuaali läpi, tuskin on analogiset sähköt noin modernissa laitteessa kumminkaan.

Re: KTM EXC 125

2.3.2018 0:53

Mikököhä vois olla vikana ku käynnistin kotarin ja pysy n.minuutin hyvin tyhjäkäynnillä ja sitten sammui eikä lähe käyntiin?

Re: KTM EXC 125

2.3.2018 9:48

No ootko kokeillu kaikki perusjutut: bensaa on, bensahana on auki, vaihoitko tulpan? :P

Re: KTM EXC 125

3.3.2018 17:11

Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla

Re: KTM EXC 125

3.3.2018 19:31

V-Force 3

Re: KTM EXC 125

3.3.2018 19:34

morex kirjoitti:Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla

malossi vl6 taitaapi olla

Re: KTM EXC 125

3.3.2018 19:38

morex kirjoitti:Sattusko joku tietämään mikä läppärunko 15vm excssä on ku ei v-force ainakaa oo? Tarviis uudet läpät mut ei meinaa löytyä mistää muualta ku motokeitaalta turhan kalliilla

vforcet löytyy kuten muurari tuossa jo ehtis vastatakkin vaikka ei sitä kyljessä luekkaa.

Re: KTM EXC 125

4.3.2018 2:23

Eikös SX kotareissa ole myös boysenin runkoja? Vähän erinäköisiä kun perus VF3, kotarin VF3 taitaa käyttää vielä kotarin omia läppiä eli perus tarvikerungon läpät ei sovi. Ainahan voi leikata läpät itse läppämateriaalista niinku mopopojat tekee.