Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

28.2.2013 17:24

Mistäs ootte tilannut kotariin FMF tai pro circuitin putkii ?

Kattelin jos usast tilais mut paljon mahtais tul tullimaksuu? :roll:

Re: KTM EXC 125

28.2.2013 17:34

Pro Circuittia myy ainakin Nurmijärven Racing-bike. Ebay on myös varmaan aika kova sana. Tulleista en osaa sanoa muuta kun, jos sattuu tullattavaks, nii kalliiks tulee.

Re: KTM EXC 125

28.2.2013 18:01

seero kirjoitti:
hengga96 kirjoitti:pulttipyssy on aika kätevä. tai sit jos ei löydy semmosta nii pyyät toisen kaverin pitää kiinni vaikka magneetosta käsillä.


Pulttipyssyllä särjet mutterin tai pahimmassa tapauksessa kampiakselin kierteet. Avauksessa voi käyttää pulttipyssyä. Uskomattomat näppivoimat pitää olla kaverilla jos saa pidettyä magneetosta kiinni käsin, kiristysmomentti on 130nm+liima väliin. Jos ei ole oikeaa työkalua, käyttäkää jotain vanhaa hammasratasta/sopivaa palasta rattaan ja kytkimen hammastuksen väliin.


Pulttipyssyllä kasannut kolme kertaa kotarin koneen ja ikinä en oo saanu rikki 8o
Aika maaginen taidan olla?

Re: KTM EXC 125

28.2.2013 18:07

wilQ kirjoitti:Mistäs ootte tilannut kotariin FMF tai pro circuitin putkii ?

Kattelin jos usast tilais mut paljon mahtais tul tullimaksuu? :roll:

Euroopan ulkopuolelta kun prätkän osia tilailee, niin tulee tullimaksua 3,7% ja ALV 24%.

Tullilaskuri ja tullin omat sivut

Re: KTM EXC 125

28.2.2013 20:32

Mmakkee kirjoitti:
seero kirjoitti:
hengga96 kirjoitti:pulttipyssy on aika kätevä. tai sit jos ei löydy semmosta nii pyyät toisen kaverin pitää kiinni vaikka magneetosta käsillä.


Pulttipyssyllä särjet mutterin tai pahimmassa tapauksessa kampiakselin kierteet. Avauksessa voi käyttää pulttipyssyä. Uskomattomat näppivoimat pitää olla kaverilla jos saa pidettyä magneetosta kiinni käsin, kiristysmomentti on 130nm+liima väliin. Jos ei ole oikeaa työkalua, käyttäkää jotain vanhaa hammasratasta/sopivaa palasta rattaan ja kytkimen hammastuksen väliin.


Pulttipyssyllä kasannut kolme kertaa kotarin koneen ja ikinä en oo saanu rikki 8o
Aika maaginen taidan olla?


haha, ihtellä tuli kans kolmas kerta tänää ku löin konee kasaa =D

Re: KTM EXC 125

1.3.2013 15:53

Mikäköhä kotaria vaivaa, etuvalo palaa tosi himmeesti lyhyillä ja pitkillä ei kirkastu kun antaa hanaa. Mittarin valo kirkastuu kun painaa kaasua ja kun laittaa valot kokonaan pois mittarin valo palaa normaalisti. Takavalo ei pala ollenkaan. Pyörä toimii muuten täydellisesti.

Re: KTM EXC 125

1.3.2013 22:46

Onkos mitään ideoita miten saisin vauhtipyörän mutterin irti ilman pulttipyssyä?

Re: KTM EXC 125

2.3.2013 2:33

raa'alla voimalla.

Re: Re: KTM EXC 125

2.3.2013 10:57

jukepox kirjoitti:Onkos mitään ideoita miten saisin vauhtipyörän mutterin irti ilman pulttipyssyä?


Pitkä varsi, jotta ei tarvi kimpoilla nii saatanasti. Ja sitte vaa joku miten saat lukittua kampuran ja eiku kääntämmöö.

Re: KTM EXC 125

2.3.2013 23:31

Itse tein niin, että avasin kannen, laitoin kumisen palikan sisään ja laitoin kannen takaisin kiinni, minkä jälkeen sain vauhtipyörän irti ihan normaalilla räikällä

Re: KTM EXC 125

3.3.2013 22:49

noniin apuja kaivattaisiin edelleen kotarin pätkimis ongelmaan eli siis pätkii tähän tapaan http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MS9vV4mtgg mutta vain ajossa :roll: tarkistettu on läpät,pa-säädin,kaasari,tulppa eli ilmeisesti staattori tai puola paskana? ja jos jollain on varmempaa tietoa saa toki kertoa :)

Re: KTM EXC 125

3.3.2013 23:10

cdi boxi?

Re: KTM EXC 125

4.3.2013 1:24

seero kirjoitti:
hengga96 kirjoitti:pulttipyssy on aika kätevä. tai sit jos ei löydy semmosta nii pyyät toisen kaverin pitää kiinni vaikka magneetosta käsillä.


Pulttipyssyllä särjet mutterin tai pahimmassa tapauksessa kampiakselin kierteet. Avauksessa voi käyttää pulttipyssyä. Uskomattomat näppivoimat pitää olla kaverilla jos saa pidettyä magneetosta kiinni käsin, kiristysmomentti on 130nm+liima väliin. Jos ei ole oikeaa työkalua, käyttäkää jotain vanhaa hammasratasta/sopivaa palasta rattaan ja kytkimen hammastuksen väliin.


Magneeton kiristysmomentti on kylläkin 60Nm, vauhtipyörän ja kytkinmen taas se 130Nm :D Ja ei sitä todellakaan kannata alkaa pulttipyssyllä lyömään kiinni :D niin ohut ku kampiakselin pää magneetonpuolelta napsahtaa aika nätisti jo bilteman pulttipyssyllä ja kompurallaki :D

Re: KTM EXC 125

4.3.2013 13:11

^makke^ kirjoitti:Mikäköhä kotaria vaivaa, etuvalo palaa tosi himmeesti lyhyillä ja pitkillä ei kirkastu kun antaa hanaa. Mittarin valo kirkastuu kun painaa kaasua ja kun laittaa valot kokonaan pois mittarin valo palaa normaalisti. Takavalo ei pala ollenkaan. Pyörä toimii muuten täydellisesti.


Mulla teki ainaki sillee et mittari alko vilkkumaan ku pisti suuntavalon oikeelle jonka johdot oli oikosulussa :) eli tarkista piuhat näin ens alkuu.

Re: KTM EXC 125

4.3.2013 16:07

putsipa kirjoitti:
^makke^ kirjoitti:Mikäköhä kotaria vaivaa, etuvalo palaa tosi himmeesti lyhyillä ja pitkillä ei kirkastu kun antaa hanaa. Mittarin valo kirkastuu kun painaa kaasua ja kun laittaa valot kokonaan pois mittarin valo palaa normaalisti. Takavalo ei pala ollenkaan. Pyörä toimii muuten täydellisesti.


Mulla teki ainaki sillee et mittari alko vilkkumaan ku pisti suuntavalon oikeelle jonka johdot oli oikosulussa :) eli tarkista piuhat näin ens alkuu.

Vika löyty, takavalo oli paskana :)
Mistä ootte tilaillu proxin kampiakseleita? ite en löytäny ku sparewheel jotka niitä myy, ja se on niiltä loppu. Ulkomailta en aio tilata. vai riittääkö 300H ajettuu pyörää jos vaihtaa pelkän kiertokangen?