Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

15.8.2013 20:16

Halusin asian vielä varmistaa kun kaveri väitti ettei mee...
Mut luin jostain että sm 125 eturatas menis kans?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

15.8.2013 21:05

Ei mene WR taikka SM/WRE eturatas, sopiva eturatas on joko vakio 428/Yamaha WR125R/X myytävä tarvikemalli tai sitten tietopankissa mainittu 520 jakoinen ratas sopii pikku viilauksella.

Takarattaaksi sopii joko vakio 428 tai 520 jakoisena sopii suoraan WR tai SM/WRE malleista.

Ja muista sitten, että jos vaihdat rattaat 520 jakoisiksi niin tarvitset myös uudet 520 ketjut.

Ja tämä toivottavasti on viimeinen kerta kun kysytään asioita jotka voi itse lukea tietopankista, ei sitä turhaan ole keksitty.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.8.2013 22:03

Onkos kukaan kiillotellu vakio änkkää?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.8.2013 23:05

Nettimotos näky jonkun Hussessa olevan kiillotettu änkkä. Oli muuten vitun hieno. Muut saavatkin nyt kertoa miten niitä kiillotetaan. :)
http://www.nettimoto.com/husqvarna/smr/1553327

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.8.2013 23:46

hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

19.8.2013 16:26

Bomb3ri kirjoitti:hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)

Alkaakoha ruostumaan ton jälkeen? :/

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

19.8.2013 20:09

Naikhouu kirjoitti:
Bomb3ri kirjoitti:hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)

Alkaakoha ruostumaan ton jälkeen? :/


Pistät jotain kuumakestolakkaa päälle nii ei pitäis alkaa ruostumaankaa?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

19.8.2013 20:26

Ei ole ruostuvaa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

19.8.2013 23:59

Tuli mieleen pari asiaa pakoputkistosta ja samalla intoilin photoshopilla, antakaa anteeks.
Kuva
Huomasin kerran, että äänenvaimenninta pitkin valui jonkinlaista öljyä, huomaatte varmaan että siitä saatanan kohdasta taisi lähteä pinnote päältä. Nyt tuo vana erottuu joukosta niinku kipeä penis, ja pitäis tietää että saako tuota mitenkään tuosta enään samanväriseks ku alkuperäsenä?
Vai pitääkö iskeä ja seuraavan 26 päivän aikana hioa änkkä kiiltäväks?

Sekä mitäs näille tehdään siinä vaiheessa kun alkukäyrän väri muistuttaa jäärata-autona toimineen Ooppelin lokasuojia? Ruostetta, suomeksi sanottuna.
En itse ole nähnyt että näitä kukaan olisi kiiltäväks hionut, eli siis se ei taida onnistua? Ei kai tähän mitään amis-kuumakestokuussatasta heitetä päälle?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

20.8.2013 6:52

EI se putkisto ruostu... Se on rosteria joka Ei ruostu. Alkukäyrän voi helposti kiillottaa, mutta siitä ei ole oikein hyötyä kun ensimmäisen ajokerran jälkeen on jo ottanut väriä itseensä. Putken väristä onkin helppo seurata käykö laihalla, esim. sinertäväksi tai tummiksi värjääntyneet ovat selvästi käyny laihalla..

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

20.8.2013 7:22

Vaimentimen kiillotus on hankalempi homma, koska pinta on ''harjattua'' rosteria, muttei mahdoton. Alkukäyrän kiillotus on parin tunnin homma tumman ruskeesta kiiltäväksi. Ja muista ettei se kiilto pelkällä metalpolishilla tule.

Kuva

Sori vähä iso kuva :)

Ja rosteri myös tummuu lämmetessään, se tummuu aina, oli lämpötila sitten kuuma tai kuumahko. Sinertäminen tulee kovasta lämpöreaktiosta, esim ajat kaupunkipiuhaa helteellä. Seokset ei paljoa tuohon vaikuta, ellei sitten törkeän laihalla käy.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

20.8.2013 20:49

miiggz kirjoitti:Vaimentimen kiillotus on hankalempi homma, koska pinta on ''harjattua'' rosteria, muttei mahdoton. Alkukäyrän kiillotus on parin tunnin homma tumman ruskeesta kiiltäväksi. Ja muista ettei se kiilto pelkällä metalpolishilla tule.

Kuva

Sori vähä iso kuva :)

Ja rosteri myös tummuu lämmetessään, se tummuu aina, oli lämpötila sitten kuuma tai kuumahko. Sinertäminen tulee kovasta lämpöreaktiosta, esim ajat kaupunkipiuhaa helteellä. Seokset ei paljoa tuohon vaikuta, ellei sitten törkeän laihalla käy.

Ai perhana et on komia! Pysykö kauanki noin kiiltävän?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

20.8.2013 20:53

Itselläni pysynyt alkukäyrä kiilloituksen jälkeen kultaisen värisenä, vaikka kumiakin poltettu pidempiä jaksoja helteillä.. Ja tulppa on tummanruskea :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

20.8.2013 21:09

Kohtuu kiiltävänä pysynyt, uusi omistaja ajanut 5k kiillotuksesta, vähän on rusehtunut tuosta.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

22.8.2013 22:00

Missä kohtaa venttiilit kuuluu säätää kun vauhtipyörässä on tuollaiset merkit

I---I I

Ite säädin tuossa kohtaa, en oo varma nakuttaako nyt vähän :s

I---I I
_^

Toivottavasti joku ymmärsi näistä jotain :D