Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.7.2014 3:58
Enpä moista löytäny pärrästä.Boksia ja piuhaa niin perkeleesti
Mutta kuulemma säädetty liikkeessä,Tiedä häntä? Eipä toi laihalla ainakaan käy
Mites porukalla on ollut ton ajoasennon kanssa,Tuntuu vähän hartiat kipeytyvän kun tuli sellanen 40km lenkki ajeltua.Vai tottukko tuohon ajan kanssa.Orgissa puhuttiin siitä että jalat tankkiin timmisti kiinni niin ei puudu?
2.7.2014 10:15
Jep, jalat vaa kii tankkii vasten ja ryhdikäs asento niin, että käsillä ei oo paljoo painoa . Mullaki oli alussa sama vika mut kyllä siihen tottuu ja löytää sit sen mukavan ajoasennon kuha vähä kokeilee
3.7.2014 12:29
Minkäslainen pyörä tuo yzf-r on, kun hussen aattelin semmoseen vaihtaa? Paljonko on suunnilleen kulutus, millon pitäisi tehä koneremppaa ja mitä kannattaa tarkistaa semmosesta 15-20tkm ajetusta ysäristä?
3.7.2014 17:49
2-tahtiin verrattuna tietysti laiskahko. Omien kokemusten perusteella (pyörähistoria: NSR, kevarimanki, YZF-R, RS, Yamaha XT) hieman junamaisen tai tunnottoman oloinen (vakaa, jämäkkä?), mutta mutkatielle mukava ajettava siinä missä muutkin.
Kulutus siinä 3-4l/100km kieppeillä normiajossa. Yli 5l/100km tuskin saat poltettua. Öljyä rupeaa yleensä syömään 25-30tkm kieppeillä (selvä miinus esim. cbr verrattuna), jolloin pitäisi vaihtaa mäntä tai ainakin männänrenkaat. Nelarithan eivät yleensä vaadi remppaa ekaan 50tkm. Eli osta joko vähän ajettu (15tkm tai alle?) tai konerempattu yksilö.
Ostaessa ei mitään ihmeellistä tarkistettavaa ole. Rempoista/huolloista kuitit tietysti. Ja nämä perus renkaat/jarrupalat/ketjut/rattaat ja kunto muutenkin yleisesti. Voi olla ihan fiksua vilkaista öljyn määrä, näin saatat välttää öljyä syövän yksilön jos omistaja ei ole älynnyt täyttää ennen myyntiä.
4.7.2014 20:40
Mitenköhän toimis yzärissä itetehty kierrosten rajotin?
Löytyy toi malossi joka mahollistaa kiertämisen 12.500rpm, joka on ihan turhaa paskaa kun venttiilit ei siellä edes pitkään mukana kestä niin jos sais säädettyä sen rajottamaan sinne 10.5k niin kuin vakiokin. (Akran putki osasyynä et pystyis ees rajottimelle iskee
)
9.7.2014 23:59
Yzäri ei käynnisty, missäköhän vika?
Eli ajettu normaalisti parkkiin ja toissailtana ei sit lähteny käyntiin. Yritti kuitenki sytyttää mutta kierrokset ei noussu ja sammu sekunnin jälkeen. Öljyn tarkistus ja oli alle minimin. Eilen lisätty öljyä mutta nyt ei edes yritä sytyttää. Startti pyörittää myllyä normaalista mut ei mitään muuta eloo. Tulppa irroitettu ja todettu että antaa kipinää. Syy ongelmaan löyty ku siinä asioita selvittäen oli käynnistyksen aikana vaihde vapaalla eikä kytkintä pohjassa. Ei nähtävästi ymmärtänyt vaihteen olleen vapaalla vaikka N-valo paloi. Tänään aamulla uusi yritys normaalisti kytkin pohjassa ja lähti käyntiin. Ajo edestakaisin kesäduuniin mut nyt illalla ei taaskaa lähteny käyntiin. Bensasyötön häikkä yritetty ohittaa kaatamalla teelusikallinen bensaa sytytystulpan reiästä, uus startti mut pyörittää vaan eikä yritäkään sytyttää. Sit tapahtuu pari kertaa starttia pyörittäessä ihmeitä: kolme ensimmäistä valoa syttyi samanaikaisesti, eli vilkku, pitkät ja vapaa. Sit kaikki pimeni ja kierroslukumittari veti kierroksen kaakkoon ja takas nolliin. Virrat nollille ja päälle, starttiyritys mut vaan pyörittää lupaamatta mitään. Joku ECU ongelma? Asiantunteva apu ois tarpeen
Kiitos!
11.7.2014 19:39
Meinasi vähän syljettää jammu centterillä, kun kävin kateruuveja (niitä pallokantaisia kuusikolo, millä katteet kii) kyselemässä. Tilaamalla saa, hinta vaivaiset 6kpl/pss himpun vajaa 50 euroa.
Kyllä.
Taidanpa sittenkin nykiä piilossa olevat ruuvit pois ja soveltaa jotain halvempaa sinne ja ottaa noi alkuperäiset näköisämmälle..
12.7.2014 18:06
prab kirjoitti:Yzäri ei käynnisty, missäköhän vika?
Eli ajettu normaalisti parkkiin ja toissailtana ei sit lähteny käyntiin. Yritti kuitenki sytyttää mutta kierrokset ei noussu ja sammu sekunnin jälkeen. Öljyn tarkistus ja oli alle minimin. Eilen lisätty öljyä mutta nyt ei edes yritä sytyttää. Startti pyörittää myllyä normaalista mut ei mitään muuta eloo. Tulppa irroitettu ja todettu että antaa kipinää. Syy ongelmaan löyty ku siinä asioita selvittäen oli käynnistyksen aikana vaihde vapaalla eikä kytkintä pohjassa. Ei nähtävästi ymmärtänyt vaihteen olleen vapaalla vaikka N-valo paloi. Tänään aamulla uusi yritys normaalisti kytkin pohjassa ja lähti käyntiin. Ajo edestakaisin kesäduuniin mut nyt illalla ei taaskaa lähteny käyntiin. Bensasyötön häikkä yritetty ohittaa kaatamalla teelusikallinen bensaa sytytystulpan reiästä, uus startti mut pyörittää vaan eikä yritäkään sytyttää. Sit tapahtuu pari kertaa starttia pyörittäessä ihmeitä: kolme ensimmäistä valoa syttyi samanaikaisesti, eli vilkku, pitkät ja vapaa. Sit kaikki pimeni ja kierroslukumittari veti kierroksen kaakkoon ja takas nolliin. Virrat nollille ja päälle, starttiyritys mut vaan pyörittää lupaamatta mitään. Joku ECU ongelma? Asiantunteva apu ois tarpeen
Kiitos!
No en ihan tarkkaan osaa sanoa, mutta kun itellä ei veinannu käynistyy hyvin ja aloin selvitteleen niin huomasin että akkuvesi oli vähissä ja lisäsin sitä jokaiseen reikään eli siinä on sellaset keltaiset korkit talta päällä auki ja sinne ihan normi vettä vaik juomalasi ja siitä teelusikalla vettä ja sit lataat akun nii mulla autto et käynnistyy heti. Ja kuullosti tuo tilanne ihan samanlaiselta välillä,mutta ei enää.
19.7.2014 11:17
Vähän myöhänen vastaus tohon prabin ongelmaan, jos ei vielä siis oo selvinny.. Toi ainakin omaan kokemukseen liittyen vaikuttaa ihan akkuvialta, elikkä akussa ei oo enään tarpeeksi hönkää, akkuostoksille siis ! Sitten jos ei uuella akulla hörähä taas käyntiin ja pelitä kaikki normaalisti ni en kyllä tiiä.. Mullaki ku oli akku heikolla hapella nii mittaristo sekoili vaikka kui, ja ei tuntunu lähtevän käyntii, laitoin akun lataukseen ja napin hipasusta starttas 7 lämpöasteessa !
25.7.2014 12:31
Onko kokemuksia Airsalin sylinterisarjasta?
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6888.html Hinta ei paha ainakaan..
Yamahalla sanoivat että ei pysty hoonaamaan vakiopyttyä koska se on pinnotettu? Pitääkö paikkansa? Tulee ilmeisesti halvemmaksi ostaa kokonaan uusi?
25.7.2014 15:36
prab kirjoitti:Startti pyörittää myllyä normaalista mut ei mitään muuta eloo. Tulppa irroitettu ja todettu että antaa kipinää.
Jos olet tarkistanut, että bensaa saa varmasti kunnolla silloin kun ei toimi niin jos vaikka joltain kaverilta saat cdi:n lainaan, suosittelen kokeilemaan. Voit myös kokeilla työntää käyntiin jos et siis ole vielä kokeillut. Kannattaa myös varmuuden vuoksi mitata akulta jännite lepotilassa ja rasituksessa (eli virrat pois päältä ja kun starttia pyörtetään).
takanakki15 kirjoitti:Toi ainakin omaan kokemukseen liittyen vaikuttaa ihan akkuvialta
No ei kyllä akkuvialta vaikuta jos pyörittää konetta normaalisti...
25.7.2014 23:34
Olisiko kenelläkään myydä mulle takakatteita tähän kyseiseen pyörään? Saa olla naarmuiset, menee joka tapauksessa maalaukseen.
28.7.2014 22:28
riksu26 kirjoitti:prab kirjoitti:Startti pyörittää myllyä normaalista mut ei mitään muuta eloo. Tulppa irroitettu ja todettu että antaa kipinää.
Jos olet tarkistanut, että bensaa saa varmasti kunnolla silloin kun ei toimi niin jos vaikka joltain kaverilta saat cdi:n lainaan, suosittelen kokeilemaan. Voit myös kokeilla työntää käyntiin jos et siis ole vielä kokeillut. Kannattaa myös varmuuden vuoksi mitata akulta jännite lepotilassa ja rasituksessa (eli virrat pois päältä ja kun starttia pyörtetään).
takanakki15 kirjoitti:Toi ainakin omaan kokemukseen liittyen vaikuttaa ihan akkuvialta
No ei kyllä akkuvialta vaikuta jos pyörittää konetta normaalisti...
No perkeles, osais lukea vielä nii menis hyvin..
29.7.2014 11:14
Morjensta
Mulla on tossa mun ysärissä nytten kesällä olemaan semmonen ongelma että
ei lähde käyntiin lämpimällä tarkoitan nytte lämpötilaa yli +30 illemmalla lähtee hyvin käyntiin taas.
Bensapumppu meni kans nytte tänää paskaks mutta eilen bensapumppu kyllä piti sitä ääntä kun pisti virrat päälle mutta ei enää tänää..
1.8.2014 10:09
http://www.motot.net/talli/osat/id65528/ hae tosta raato bensapumpun hinnalla
saa muutkin hakea.