Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

31.3.2013 14:22

Vam0s kirjoitti:Ei kukaan viittis ottaa kuvaa omasta jalkajousesta ja mitenkä se on kiinni?

Laitettu kuvatusta.... :)

Tarviiko kukaan tummia vilkkuja cebariin, lisäksi löytyy jarru- ja kytkinkahva. Tsekkaa http://www.motot.net/talli/kayttaja/137602
Viimeksi muokannut JuSu 78 päivämäärä 1.4.2013 13:40, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 125 R

31.3.2013 22:44

JuSu 78 kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Ei kukaan viittis ottaa kuvaa omasta jalkajousesta ja mitenkä se on kiinni?

Laitettu kuvatusta.... :)

Tarviiko kukaan tummia vilkkuja cebariin, lisäksi löytyy jarru- ja kytkinkahva. Tsekkaa http://www.motot.net/talli/osat/id51567/


Juu taisin siihen viestiin jotain vastatakkin :D
Mitenkä tuon vasemman etu vilkun johdon irrotus onko se missä? Pitääkö ottaa ylin kate pois? :S

Sit vielä tosta kilventelineestä että voiko sen metalli osan mihin laittaa kilven niin irrottaa ennen sahausta ja onko tohon kilventelineen sahaamiseen mitään vinkkejä?

Re: Honda CBR 125 R

1.4.2013 13:51

Ei tarvi katteita purkaa. Irroitat vaan sen mutterin siitä vilkusta ja kädellä seuraat sitä piuhaa mikä lähtee vilkulta. Siinä on jotain 10cm päässä ne liittimet, ja ne vain irroittaa ja ottaa vilkun pois paikaltaa. :)

Ite tein tohon projektiin kans siromman kilpitelineen. Eli purin ensin kaikki irtoavat osat pois sieltä (myös just se metallinen kiinnityskappale, joka on ruuveilla siellä ylhällä) ja sit vaan rälläkällä se ruma kaukalo poies. Ihan yläreunasta ei voi vetää poikki, vaan siinä sivussa on ne sivukatteen kiinnityskolot, niin ne pitää jäädä ehjäksi.
Tommonen siitä tuli, kilpitelineen teetin yhdellä metallimiehellä (4mm ruostumattomasta tavarasta) ja voin kysellä tekiskö se jos joku haluaa... Tos sivussa on paikat myös vilkuille ja hinta oli muutaman kympin. Kuva

Re: Honda CBR 125 R

1.4.2013 21:08

Selvä homma tosiaankin mä koitin saada niitä etuvilkun liittimiä irti, mutta ei siitä mitään tullut kun ei käsi mahtunu :lol: + sitten vielä se että kun laittaa uuden vilkun niin sen yhistämisestä tulee varmaanki kivaa :D

Tosta metallipalasta saa sen kilventelineen kun laittaa takasin kiinni. Kuullema sopivasti reijätkin kilpeä varten ja niistä takavilkuista sen verran että mulla on uus takavalo missä on vilkut samassa niin ei tarvii niitten kiinnityksestä huolehtia.

Sitten vielä lisää kysyttävää johon en googlettamallakaan löytänyt vastausta..
Mitkä on haitat siitä että jos kone käy liian rikkaalla? Olisin nimittäin vaihtamassa MotoGP änkän ja ottaisin sen kumi pömpelin pois niin tarkoituksena olisi käydä kellosepällä suurentamassa se suutin 118>120.

Eikös se jotenkin niin mennyt että mielummin liian rikkaalla ku laihalla :lol:

Pahoittelut muuten sitten jos jotain kirjotusvirheitä on tullut painaa väsy päälle pitkän päivän jälkeen.

Re: Honda CBR 125 R

1.4.2013 21:15

Liian rikas on huono ja liian laiha myös, paras teho on aavistuksen laihan puolella.

Mutta tuskin se tuosta vielä liian rikkaalle menee.

Re: Honda CBR 125 R

2.4.2013 18:05

Vam0s kirjoitti:Sit vielä tosta kilventelineestä että voiko sen metalli osan mihin laittaa kilven niin irrottaa ennen sahausta ja onko tohon kilventelineen sahaamiseen mitään vinkkejä?


Laitoin tohon galleriaan kuvan, kännykällä otettu, joten laatu ei oo huippua. Mut siitä näkee, et hieman pitää jättää ehjäksi, että takakate pysyy kiinni. http://www.motot.net/galleria/kuva178143/

Re: Honda CBR 125 R

2.4.2013 21:58

JuSu 78 kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Sit vielä tosta kilventelineestä että voiko sen metalli osan mihin laittaa kilven niin irrottaa ennen sahausta ja onko tohon kilventelineen sahaamiseen mitään vinkkejä?


Laitoin tohon galleriaan kuvan, kännykällä otettu, joten laatu ei oo huippua. Mut siitä näkee, et hieman pitää jättää ehjäksi, että takakate pysyy kiinni. http://www.motot.net/galleria/kuva178143/


Kiitoksia vielä näistäkin kuvista. On muuten ihan siistin näköset noi kilvenvalot.
Itellä kävi mielessä hankkia samanlaiset mutta koska olen tekemässä käännettävää kilpeä niin ei jaksais johtojen kanssa pelleillä ja kattoo ettei mee liian tiukaksi yms..

Re: Honda CBR 125 R

6.4.2013 11:53

Mahtaako 110 leveys mennä etukumissa vai ottaako lokariin kiinni??

Sitten vielä sitä että kannattaako tota kampikammiota jos toi nyt on se oikee sana niin useestikkin tyhjentää? Lueskelin huvikseni sitä paksua ohje kirjaa ja siellä mainittiin sen tyhjentämisestä..

Re: Honda CBR 125 R

7.4.2013 21:36

Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?

Re: Honda CBR 125 R

7.4.2013 23:53

Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?



Onko paljon ajettu? ketjut tarpeeksi kireällä?

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 7:40

Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?


pysyykö liikkuminen "smoothina" sillon ku vaihat pienemmälle ja pästäätkö ihan suoraa sen kytkimen irti vai teetkö sen hitaasti?

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 11:23

Vam0s kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?


pysyykö liikkuminen "smoothina" sillon ku vaihat pienemmälle ja pästäätkö ihan suoraa sen kytkimen irti vai teetkö sen hitaasti?
apeka kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?



Onko paljon ajettu? ketjut tarpeeksi kireällä?



Cebarilla on ajettu 14200km, vuosimalli on 2010. Yleensä päästän kytkimen nopeasti irti, mutta nykyään pelkään aina että rasahdus kuuluu, niin päästän sen hitaasti. Ketjut pitäisi olla tarpeeksi kireinä, en ole satavarma :eek: . Liikkuminen pysyy aika smoothina, mutta todella pieni nykäys tulee.

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 18:22

Tode90 kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?


pysyykö liikkuminen "smoothina" sillon ku vaihat pienemmälle ja pästäätkö ihan suoraa sen kytkimen irti vai teetkö sen hitaasti?
apeka kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?



Onko paljon ajettu? ketjut tarpeeksi kireällä?



Cebarilla on ajettu 14200km, vuosimalli on 2010. Yleensä päästän kytkimen nopeasti irti, mutta nykyään pelkään aina että rasahdus kuuluu, niin päästän sen hitaasti. Ketjut pitäisi olla tarpeeksi kireinä, en ole satavarma :eek: . Liikkuminen pysyy aika smoothina, mutta todella pieni nykäys tulee.

En kyllä ite ikinä suosittele "pamauttamaan" sitä kytkintä pahimmassa tapauksessa sulla on kierrokset liian korkeella ja takarengas lukkiutuu tai sitten ketjut pamahtaa poikki..


Auttakee ku mulla oli sellanen ongelma että ei käynyt pyörä tyhjäkäyntiä. .No tänään sitten putsasin kaasarin ja ei käy vieläkään mutta kaasu jotenkin jumittuu aina kun päästää irti eli siis kierrokset nousee normaalisti, mutta laskee hitaasti ja jos päästän kaasun irtin niin se jatkaa sitä 1sek ajan.. Vaikuttaako muuten kumiflärpäkkeen irrotus miten?

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 20:15

Auttakee ku mulla oli sellanen ongelma että ei käynyt pyörä tyhjäkäyntiä. .No tänään sitten putsasin kaasarin ja ei käy vieläkään mutta kaasu jotenkin jumittuu aina kun päästää irti eli siis kierrokset nousee normaalisti, mutta laskee hitaasti ja jos päästän kaasun irtin niin se jatkaa sitä 1sek ajan.. Vaikuttaako muuten kumiflärpäkkeen irrotus miten?



Vaikuttaa että käy laihalla(?) kato minkävärinen tulppa

Itellä vähän saman tyylinen kymysys,
Eilen tuli aloitettua ajokausi ja vielä uudella änkällä! Hyvät oli murinat mutta ajattelin pienen (10km) lenkin jälkeen katsoa tulpasta onko seokset muuttunut. no tulppa oli tuosta kärestä valkoinen ja muualta musta... näin olen käsittänyt että se on joko musta (rikkaalla) tai valkoinen (laihalla) mutta että kumpikin?? Eli pitäisikö porauttaa suutinta?



Kyseessä cebari orkkis alkukayrällä, itsetehdyllä ankällä 28cm pitkä ja 30mm ulostulolla ja uusi tulppa tuossa suuntaa antava kuva joka vähän huono mutta idea näkyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 20:20

Vam0s kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?


pysyykö liikkuminen "smoothina" sillon ku vaihat pienemmälle ja pästäätkö ihan suoraa sen kytkimen irti vai teetkö sen hitaasti?
apeka kirjoitti:
Tode90 kirjoitti:Moro!

Nyt on pikku ongelma cebarissa.. joskus kun vaihtaa vaihdetta pienemmälle ja päästää kytkimen irti niin aivan kuin ketjuista kuuluisi hirveä rasahdus. Toivon siis että ketjuista, ettei vaan koneesta! :| onko jollakin tietoa että missä vika?



Onko paljon ajettu? ketjut tarpeeksi kireällä?



Cebarilla on ajettu 14200km, vuosimalli on 2010. Yleensä päästän kytkimen nopeasti irti, mutta nykyään pelkään aina että rasahdus kuuluu, niin päästän sen hitaasti. Ketjut pitäisi olla tarpeeksi kireinä, en ole satavarma :eek: . Liikkuminen pysyy aika smoothina, mutta todella pieni nykäys tulee.

En kyllä ite ikinä suosittele "pamauttamaan" sitä kytkintä pahimmassa tapauksessa sulla on kierrokset liian korkeella ja takarengas lukkiutuu tai sitten ketjut pamahtaa poikki..


Auttakee ku mulla oli sellanen ongelma että ei käynyt pyörä tyhjäkäyntiä. .No tänään sitten putsasin kaasarin ja ei käy vieläkään mutta kaasu jotenkin jumittuu aina kun päästää irti eli siis kierrokset nousee normaalisti, mutta laskee hitaasti ja jos päästän kaasun irtin niin se jatkaa sitä 1sek ajan.. Vaikuttaako muuten kumiflärpäkkeen irrotus miten?


Ongelma ratkesi ketjujen kiristyksellä! Kiitos vastauksista.