Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.3.2012 21:26
PiskizZ kirjoitti:ei mitää,mut hieno dt!
jees, kiitoskiitos =) oli kyl aika likanen
29.3.2012 22:17
noniin. tarkottaako se sylinteri vaihtoon, nimittäi otin putken irti ja kun irrotin toisen putken kiinnikkeen sylinteristä sieltä alkoi value jäähdytysnestettä tiuhaan tahtiin, sylinteri rikki? ollut liian pitkä pultti? korjattavissa esim hitsaamalla kierrettankoa putken kiinnikkeisiin?
30.3.2012 19:58
elikkä tarttis männänrenkaat tommoseen mäntää joka kuuluu athena pyttyyn ei pikasella googlettamisella löytyny
30.3.2012 20:26
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-DT125-X-2004-65mm-Athena-Piston-Ring-Kit-/270667404962 No nuo löyty heti ekana, ovat sitten 170cc, mutta näyttäs niitä 125cc athena pytyllekkin löytyvän.
31.3.2012 1:39
dt vakiopyttyä pysty vissii hitsaamaa? mitä materiaalii se olikaa? ei, en jaksa avata googlea
31.3.2012 2:27
Alumiinia valurautaisella sylkkäputkella. Jos alumiinia tarvii jostain paikkailla, kannattaa kokeilla sellasta tavaraa, kuin techno weld. Youtubes esittelyvideoi aineen käytöstä ja vaikuttaa melko helpolta ainakin alumiinin hitsaamiseen verrattuna. Saa motonetist muistaakseni. Selly fiksaili syyläriä tolla aineella 125cc pv projektissaan.
31.3.2012 2:31
kiroileva_fossiili kirjoitti:Alumiinia valurautaisella sylkkäputkella. Jos alumiinia tarvii jostain paikkailla, kannattaa kokeilla sellasta tavaraa, kuin techno weld. Youtubes esittelyvideoi aineen käytöstä ja vaikuttaa melko helpolta ainakin alumiinin hitsaamiseen verrattuna. Saa motonetist muistaakseni. Selly fiksaili syyläriä tolla aineella 125cc pv projektissaan.
Juu no ajattelin kierrettankoa hitsata siihen putken toiseen kiinnikkeeseen sylinteriin mihin putki tulee kiinni (osaisko joku sanoo toimiiko se, kun vedin pultin liian tiukalle ja tulee nesteet reiästä ulos, jos hitsaan nyt siihen kierrettankoa)?
31.3.2012 15:27
Löytyyköhän uutta magneetonkoppaa mistään? Myös käytettyä täysin ehjää saa tarjota.
Oma pyörä on DT200WR mutta räjäytyskuvien perusteella sama koppa löytyy vm.91-93 DT125R mallista.
Yv:llä saa tarjota koppaa jos löytyy!
31.3.2012 19:59
Yammu centteristähän niitä löytyy ja ehjiä on tuskin koskaan myytävänä.
iamjani4life kirjoitti:kiroileva_fossiili kirjoitti:Alumiinia valurautaisella sylkkäputkella. Jos alumiinia tarvii jostain paikkailla, kannattaa kokeilla sellasta tavaraa, kuin techno weld. Youtubes esittelyvideoi aineen käytöstä ja vaikuttaa melko helpolta ainakin alumiinin hitsaamiseen verrattuna. Saa motonetist muistaakseni. Selly fiksaili syyläriä tolla aineella 125cc pv projektissaan.
Juu no ajattelin kierrettankoa hitsata siihen putken toiseen kiinnikkeeseen sylinteriin mihin putki tulee kiinni (osaisko joku sanoo toimiiko se, kun vedin pultin liian tiukalle ja tulee nesteet reiästä ulos, jos hitsaan nyt siihen kierrettankoa)?
No et sää kyllä alumiinia ja terästä toisiinsa voi hitsata. Sen lisäksi alumiinin hitsaaminen on kuulemma melko haastavaa hommaa, sillä liian kylmänä ei onnistu ja liian kuuman se vaan valahtaa koko sonta, alumiinista ei näe kuinka kuumaa se on. Vie jollekkin ammattilaiselle korjattavaksi, eiköhän se keinot keksi, kun on rahaa nenän edessä...
31.3.2012 21:28
näyttäs kaikki olevan 170cc kitille
31.3.2012 23:10
http://www.amazon.co.uk/ATHENA-PISTON-RING-CHROME-56MM/dp/B0067MWVU2 No tuossa on vakio kokoselle athenalle, tuo on neljäs osuma googlesta, eli kyllä niitä löytyy. Suomestakin varmaan saa athenan pyttyjen jälleenmyyjiltä.
1.4.2012 15:03
_rieska_ kirjoitti:Yammu centteristähän niitä löytyy ja ehjiä on tuskin koskaan myytävänä.
iamjani4life kirjoitti:kiroileva_fossiili kirjoitti:Alumiinia valurautaisella sylkkäputkella. Jos alumiinia tarvii jostain paikkailla, kannattaa kokeilla sellasta tavaraa, kuin techno weld. Youtubes esittelyvideoi aineen käytöstä ja vaikuttaa melko helpolta ainakin alumiinin hitsaamiseen verrattuna. Saa motonetist muistaakseni. Selly fiksaili syyläriä tolla aineella 125cc pv projektissaan.
Juu no ajattelin kierrettankoa hitsata siihen putken toiseen kiinnikkeeseen sylinteriin mihin putki tulee kiinni (osaisko joku sanoo toimiiko se, kun vedin pultin liian tiukalle ja tulee nesteet reiästä ulos, jos hitsaan nyt siihen kierrettankoa)?
No et sää kyllä alumiinia ja terästä toisiinsa voi hitsata. Sen lisäksi alumiinin hitsaaminen on kuulemma melko haastavaa hommaa, sillä liian kylmänä ei onnistu ja liian kuuman se vaan valahtaa koko sonta, alumiinista ei näe kuinka kuumaa se on. Vie jollekkin ammattilaiselle korjattavaksi, eiköhän se keinot keksi, kun on rahaa nenän edessä...
jep, huomaa kellonaika ja päivä, pistetään sen piikkiin
toimiskohan kierrettanko + epoksia kierteeseen ja kierrittää kiinni?
1.4.2012 15:25
_rieska_ kirjoitti:Yammu centteristähän niitä löytyy ja ehjiä on tuskin koskaan myytävänä.
Neubert racingillä reilu 60e näytti olevan uusi koppa, pitää varmaan laittaa taas osatilaus vetämään.
Tuli tehtyä ne perinteiset, ajoin kelkan jälkeä pitkin ja tietäähän sen idioottikin miten siinä käy. Tangon yli komeasti ja olkapää otti vähän kipeää lisäksi vielä tippu ketjut ja magneetonkoppa meni paskaksi. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja lompakko.
1.4.2012 20:57
iamjani4life kirjoitti:jep, huomaa kellonaika ja päivä, pistetään sen piikkiin
toimiskohan kierrettanko + epoksia kierteeseen ja kierrittää kiinni?
No en usko, mut voihan sitä kokeilla. Ite testaisin kemiskiä tai sit marssisin johonkin autoalan liikkeeseen ja kysyisin millasta purkkapatenttia niiltä löytyis semmosta varten...
2.4.2012 19:05
Se pultti on siis menny vaan jäähytys kanavaan asti? ei sen pitemmälle? jos se ei tuki mitään aukkoja siellä ni tiivistettä väliin ja ruuvaa kiinni. jos se silloin pitää ne vedet sisällä niin ei estä ajamista. Toki tuo patentti o suositeltava
VAIN jos saatava nopeasti ajoon
Kannattaa kemiallista metallia kokeilla se voisi pitää pitempäänkin