Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.10.2013 0:50
rrikke kirjoitti:Tarviiko kukaan tessun osia. olis tarjolla rempattu ja täysin toimiva alakerta, remontista löytyy kuitit vaihdetuista osista, ehjä ja hyväkuntoinen takavanne,penkki,kansi,kaasari ja jotain muuta
löytyykö pyttyä?
28.11.2013 16:29
Mitenköhän on,sopiikohan näitten isompien Ts:ien Tankit ja penkit kuinka tohon pienempään,tekis mieli vähän kokeilla mutta en kauhean kalliilla ainakaan viitsisi ruveta ostamaan jos ei sovikkaan. Tarkoitus olisi projektoida tuota Mopo Tessua. Ja tiedän että ei ole mopo ts topic mutta kysyn nyt vaan =D
28.11.2013 16:42
oisko miten kannattavaa rakentaa kilvellinen suzuki rm 125?? lähinnä jälleenmyynnin kannalta yms. et paljo siitä (teidän mielestänne) voi saada ja oisko miten kiinnostava näin yleisesti..
eli rämän osat (käytännössä siis kaikki paitsi runko) piikkisen tessun kilvelliseen runkoon.
sitten asentais uuden mallin rämän katteet, penkin ja tankin pärrään ja supermoto vanteet (3,5", 5") sekä "supermoto jarrulevyt" ja jarrusatula (4-mäntäinen, beringer yms. laadukkaampi)..
en välttämättä viitsi alkaa aloittamaan tuollaista projektia ollenkaan, jos en voi saada yhtään takaisin.
tietenkin se vaatii todella paljon aikaa, taitoa ja rahaa.
tällä hetkellä kuitenkin tallissa vielä derbi projekti, joka olis tarkoitus laittaa myyntiin valmiina n. 3-4kk päästä, jolloin ostaisin suzuki rm 125 ('95-03) ja kilvellisen suzuki ts 125 rungon.
heittäkää mielipiteitä tuosta ideasta, niin tiedän sitten vähän paremmin, et kannattaako vai ei..
jos joku haluaa tietää, että miksi pitää rakentaa oma pyörä, niin ihan rakentelun ilosta ja haluan ajaa sellaisella pärrällä, jolla kehtaa mennä karting radalle ilman että jää jalkoihin..
29.11.2013 19:07
Rämän konehan on samalla tasolla näiden kisapiikkien kanssa ja rungoltaan uskoisin vanhojen Rm 125 olevan samanlaisia aikalailla,jotai pientä kiinnikkeiden kanssa voi olla. Jos nyt haluaa kunnolla tehdä niin en usko olevan vaikeaa. Tankki penkki ja katteet menevät luultavimmin heittämällä paikalleen,kiinnitykset eivät varmaan ole samalla paikalla mutta jos jotenkin saa kiinni tankin niin ei pitäisi olla ongelma saada muita osia. Jos jostain osat saat halvalla niin suosittelen.
Arviolta 3 vuotta sitten joku oli rakentanut Ts runkoon Rm tekniikalla olevan Ts jossa oli siis tankki penkki ja katteet jostain 2005 Rm 125 pyörästä,valomaskina oli Ktm valkoinen maski ja joku usd keula. Oli perkeleen nätti ja olisin silloin ostanut jos olisi ollut ikää tarpeeksi. Suosittelen ihan mielenkiinnostakin vaan tekemään jos innostusta löytyy,koska respectit ainakin täältä saat. Jos nyt aloitat niin linkkaa tänne joku projecti topic niin seuraillaan
30.11.2013 17:12
kiitos! tuo todella antaa lisämotivaatiota.
varmaan 3-4kk päästä projutopikkia.. tarviin kyl jonkun kesätyöpaikan nyt tulevalle kesälle, niin saa smotovanteet yms. herkut siihen.
vähän kyl v*tuttaa, kun tuo derbi on vielä pahasti kesken ja nettimotossa mennyt jo pari kolme aihiota ohi... mut toivotaan että löytyy noita vielä 3-4kk päästäkin.
18.1.2014 20:19
onks näille tessun osille miten paljon kysyntää?
meinaan, himottais vaihtaa tuo derbi tessuun, etenkin kun löytyis niin herkullisen näköiset dr-z:n mototkin tuolta..
kertokaas myös tyyppivikoja, tai mitä kaikkea kannattaa tarkastella erityisesti näissä tessuissa? ajattelin jotain '95, jolla on ajettu yli 30tkm. kuitenkin jonkun aikaa pitäis ajella sillä tekniikalla ja sitten kesällä vaihtaisin rämän tekniikan (joku 2000-luvun rämän kone varmaankin).
ja mikä olis realistinen hinta tuollaiselle '95 tessulle, jolla on ajettu yli 30tkm? voitte kattoa tuolta nettimotosta, josta olin tuota kyylännyt.. et onko miten kannattava sijoitus?
25.1.2014 0:41
Joo eli tulossa vaihdossa 1992 vuosimallin Tessu. TT ja pakoaukon säätimet jätetty auki tyyppi vian vuoksi. mitä nyt olen lueskellut niin ei ota ala kierroksia ja kuluttaa bensaa helvetisti läpät ylhäällä. ja jos ottaa käyttöön läpät niin tippuu männän päälle.
Pitäisikö koulussa sorvata uudet läpät tohon vai mitä kannattais tehdä ?
31.3.2014 20:52
Tessun pyttyä kaivattais tai vaihtoehtosesti RäMän alakertaa (vm. 89-91). Tai sitte kokonaisia koneita tessuun (RGF, Rm)
14.5.2014 16:27
Kysyn nyt vielä, että löytyykö Suzuki TS125R osille ostajia?
n. 1-2kk päästä ajattelin ostaa derbien tilalle Suzuki TS125R:n ja Suzuki RM125 '06-'10 (riippuen sen ajan budjetista).
Eli myyntiin tulisi oikeastaan kaikki osat, paitsi runko.
ps. projutopikkia sitten pystyyn. --
Onks kukaan vaihtanut tessuunsa takahaarukkaa esim. Rämän haarukkaan?
Lähinnä sitä mietin, et onko niissä miten suuria leveyseroja tms.. yks '99 (?) Rämä oli rakennettu tessun runkoon ja siinä oli vielä tessun orkkis haarukka... mietin vaa, et minkä takia.
16.8.2014 17:02
Moro oon ostamassa ts ni voisko joku kertoo että paljonka siitä heppoja irtoo jos on kotarin tt putki ja kaasarissa tt setti jätätteleekö dt hussee ? Ja onko mitenkä luotettava pyörä
26.8.2014 23:06
Ite olisin kansaa ostamassa ts:ää missä on kaasari vika,kuulemma tehot kateissa niin mitä maksaa uusi kaasari?
3.9.2014 22:46
Meneeko suzuki rm:n katteet suoraan tsään?
17.9.2014 22:13
kiinnoistaisko kettään ostaa tuosta aikasemmin linkkamastani tessusta tekniikkaa ja/tai keulaa ja etuvannetta ? eli hussen keula/vanne ja ts kone rgf sylinterillä, mikuni 32 kaasarilla psi racing teharilla ja pipercross ilmanputsarilla ? alakerta rempattu 2500km sitten ja mäntä vaihdettu 1100km sitten.
18.9.2014 15:15
@ankkezzh - Ei mene. Jos vaihdat tankin ja takahäkin, silloin menee helposti kiinni. Tietenkin kannattaa varautua hitsauskoneen käyttämiseen, jos aikaa kunnolla saada ne katteet yms. kiinni.
@jesu12 - Jos oot Tessua myymässä osina pois, ilmoittele miulle, jos aiot (kilvellisestä) rungosta luopua. 101% varmuudella ostaisin sen pois.