Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

23.9.2011 21:11

Tuommoisia levyjä asetellaan yleensä sen takia, että ilma ei pyörisi pahasti kotelossa. Tiedä sitten vaikuttaako oleellisesti sen poisottaminen, mutta yleensäottaen ei kauheasti vaikuta. Nämä koneet kun on suunniteltu antamaan sen n. 15hv niin ei niistä enempää irtoa ilman rajumpaa muokkailua.

Itse ainakin haluaisin kerrankin paperilla todistetta näistä kuristettu vs. kuristamaton 4t kevari. Eli yleensähän noita kuristuksia ovat jokin johto CDI:ssä (vaikutusta ei kukaan taida tietää), ilmanputsarin reikälevy (pyörteiden vähentämiseksi) ja putken mahdollinen DB-killer ja katalysaattori (päästöjen vähentämiseksi). Omaan korvaan nuo eivät kovin kummoisia kuristuksia ole... Olisi eriasia jos jossakin olisi holkki tai pyörässä olisi alimittainen kaasutin, mutta kun ei ole.

Re: Beta RR 125 4T LC

23.9.2011 22:18

Ihasproblem kirjoitti:Tuommoisia levyjä asetellaan yleensä sen takia, että ilma ei pyörisi pahasti kotelossa. Tiedä sitten vaikuttaako oleellisesti sen poisottaminen, mutta yleensäottaen ei kauheasti vaikuta. Nämä koneet kun on suunniteltu antamaan sen n. 15hv niin ei niistä enempää irtoa ilman rajumpaa muokkailua.

Itse ainakin haluaisin kerrankin paperilla todistetta näistä kuristettu vs. kuristamaton 4t kevari. Eli yleensähän noita kuristuksia ovat jokin johto CDI:ssä (vaikutusta ei kukaan taida tietää), ilmanputsarin reikälevy (pyörteiden vähentämiseksi) ja putken mahdollinen DB-killer ja katalysaattori (päästöjen vähentämiseksi). Omaan korvaan nuo eivät kovin kummoisia kuristuksia ole... Olisi eriasia jos jossakin olisi holkki tai pyörässä olisi alimittainen kaasutin, mutta kun ei ole.

Kyllä näissä kaasari minareilleissa on kaikissa se johtokuri. Mulla on jopa tehtaan ohjeet paperilla miten se poistetaan ja siinä ohjeistetaan myös ottamaan pakoputkesta semmoinen reikälevy pois ja säätäämään kaasutin uudellee. Nämä on tehty ja huomaa ihan selvän eron. Mee sinä vaan sinne derbi topickiin harmittelemaan sitä, ettei piaggion koneesta saa enempää irti, kun mitä vakiona on.

Re: Beta RR 125 4T LC

23.9.2011 22:39

Ei niillä 4t-kemmun kurien poistoilla varmaan tarkoituskaan ole saada mitään useiden heppojen tehonlisyksiä? Voisin kuvitella että vääntöä tulee vähän lisää sinne missä sitä ei ole ja tukkoisuus häviää. Ja pienimmänkin eron kyllä huomaa, ainakin jos tuntee hyvin oman pyöränsä ;)

Oliko näissä mitään kummempia tyyppivikoja? Kestääkö pieniä könyämisiä mettäpoluilla?

http://www.omnimoto.it/mwpImages/photog ... 010_12.jpg Kaunishan se on ku mikä.

Re: Beta RR 125 4T LC

23.9.2011 23:20

AKWM kirjoitti:Ei niillä 4t-kemmun kurien poistoilla varmaan tarkoituskaan ole saada mitään useiden heppojen tehonlisyksiä? Voisin kuvitella että vääntöä tulee vähän lisää sinne missä sitä ei ole ja tukkoisuus häviää. Ja pienimmänkin eron kyllä huomaa, ainakin jos tuntee hyvin oman pyöränsä ;)

Oliko näissä mitään kummempia tyyppivikoja? Kestääkö pieniä könyämisiä mettäpoluilla?

http://www.omnimoto.it/mwpImages/photog ... 010_12.jpg Kaunishan se on ku mikä.

Nimen omaan näin. Ei oo mitää kummempii vikoja ainakaa mulla ilmenny. -10 mallissa etupumppujen stafat kuulemma helposti ruvenneet vuotamaan, mutta lienevätkö eri stefat sitten -11 mallissa, kun itellä ei oo mitää ongelmaa ollu. Oon itekki jotain hiekkateitä ja metsäpolkuja käyny kokeilee, mutta ei motoilla vaan pito ainakaan metsässä riitä, mutta enska pitäs olla kun kotonaan siellä.

Re: Beta RR 125 4T LC

23.9.2011 23:51

Tarkoitin juuri tuolla "paperitodisteilla" sitä, että tehoa ei tule huomattavasti lisää. Kuristusten poisto voi juurikin tehdä moottorista hieman paremmin hengittävän, mutta esimerkiksi kiihdytyksessä 0-100km/h aika tuskin paranee muutamaa kymmenystä enempää. Viittasin tällä siihen kun Riejusta samalla koneella ja kaaaarilla väitettiin aikoinaan irtoavan 18hv (ja olikohan 20hv koneelta) kuristamattomana, mutta tulokseksi tulikin 13,7hv.

Eikä tarvitse olla aina metko vetämässä herneitä nenään. Faktat ovat faktoja, kun ei konetta tehdä tuottamaan enempää kuin 15hv on siitä sellaisenaan hankala kauheasti lisää saada. Jos oikeasti lisää haluaa niin pitää sijoittaa kokoputkeen, isompaan sylinteriin ja mahdollisesti isompaan kaasariin. Onhan se 0,5hv prosentuaalisesti iso teholisä, mutta ei siitä ajaessa iloa ole :roll:.

Totta, ei tuosta Piaggion koneesta kuristuksia löydy ja siitä irtoaa se n. 15hv sellaisenaan eikä enempää. Mutta mitä pointtia on ostaa nelari tehojen perässä? "Mun nelari on tehokkaampi kun sun nelari", ketäpä kiinnostaa? Hitaita kaikki.
Sovitaan sitten, jos siitä mielenrauhan saat, että Beta on nopeampi kuin Piaggion koneelliset DRD, Mulhacen ja Terra. :lol:

Re: Beta RR 125 4T LC

24.9.2011 0:45

metko kirjoitti:Nimen omaan näin. Ei oo mitää kummempii vikoja ainakaa mulla ilmenny. -10 mallissa etupumppujen stafat kuulemma helposti ruvenneet vuotamaan, mutta lienevätkö eri stefat sitten -11 mallissa, kun itellä ei oo mitää ongelmaa ollu. Oon itekki jotain hiekkateitä ja metsäpolkuja käyny kokeilee, mutta ei motoilla vaan pito ainakaan metsässä riitä, mutta enska pitäs olla kun kotonaan siellä.

Kuulemma tulossa syksyllä ens vuoden mallit liikkeeseen, toivottavasti niissä ei ole tota stefaongelmaa.. Nyt täytyy vaan vakuuttaa isukki siitä että kyllä se nyt onkin Beta mihinkä olis hinku. Ja sitten vaan töihin ;)

Niin muuten, mites äänet db-killerin poiston jälkeen? Eikös tässä semmonen ollut.

Re: Beta RR 125 4T LC

24.9.2011 12:40

AKWM kirjoitti:Kuulemma tulossa syksyllä ens vuoden mallit liikkeeseen, toivottavasti niissä ei ole tota stefaongelmaa.. Nyt täytyy vaan vakuuttaa isukki siitä että kyllä se nyt onkin Beta mihinkä olis hinku. Ja sitten vaan töihin ;)

Niin muuten, mites äänet db-killerin poiston jälkeen? Eikös tässä semmonen ollut.

http://www.youtube.com/watch?v=sBXiVzwl ... re=related, tommoset ne on db killerin poiston jälkeen. Db killerin kaa perus nelarin äänet. Ja tossa videossa siis täysin vakioputki ja änkkä, pelkkä tarra toi akrapovic

Re: Beta RR 125 4T LC

25.9.2011 1:37

http://www.youtube.com/watch?v=XTlEc6Z6DqU
Leipää betalle ;)

Re: Beta RR 125 4T LC

26.9.2011 17:29

Vvvillee kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=XTlEc6Z6DqU
Leipää betalle ;)

hyvin keulii

Re: Beta RR 125 4T LC

26.9.2011 21:10

Juu nätistihän tuo näyttäs nousevan. Lisää videoo ja kuvaa vaan niin maan perkeleesti ni saa vähän nostettua betakuumetta ylöspäin.. 8)

Re: Beta RR 125 4T LC

28.9.2011 23:01

täytyy kuvailla joku päivä lisää ;)

Re: Beta RR 125 4T LC

2.10.2011 2:15

huhhuh, betal +90kmh keulimista noin puol kilsaa 8o

Re: Beta RR 125 4T LC

27.12.2011 16:09

Millasia kureja pyörästä löytyy putkesta? ilmanputsarista? johtokuri? änkkä?

Re: Beta RR 125 4T LC

29.12.2011 13:24

Domin kirjoitti:Millasia kureja pyörästä löytyy putkesta? ilmanputsarista? johtokuri? änkkä?

Putkessa jonkun sortin reikälevy, joka omasta pyörästä jostain syystä puuttui jo tehtaalta tullessaan. Lisäksi johtokuri on ja änkässä desibel killeri. Ilmanputsari on ehkä vähän ahdas, mutta ei siellä mitään varsinaista kuria ole. Ainakaan muuten vakioon pyörään sitä tuskin kannattaa lähteä avartamaan.

Re: Beta RR 125 4T LC

29.12.2011 18:18

Juu millanen pyörä on muuten alusta? kulutus? ja miten kulkee kun on kaikki mahdolliset kurit pois?