Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

13.7.2006 19:32

nyt mull on niit kuvii imu/pako aukoista ko joku niitä kyseli kauan sitte x)..

14.7.2006 12:10

nyt menee jo kolmoselle asti... :) ... pitäis vaan hommaa isompi suutin tai sitten toinen kaasari...
EDIT: mikä on vakio pää/tyhjäkäyntisuutin Yamahan koneessa ja mikunin 20mm kaasari ?? tietääkö joku ? ja rieju on 06

14.7.2006 16:29

vakio pää suutin on 95.. tyhjäkäynti suuttimesta en tiiä :D

14.7.2006 20:27

supermopo_ kirjoitti:siis 2t mikunin 24mm kaasari käy suoraan 4t rieju smxään kiinni ?? :S


Juu, kyllä kyllä :) Ainut yhteensopivuusongelma voi olla kaasarin sovittaminen kaasarinkurkkuun. Ja lisäksi kaasarin kurkussa ei kannata olla toisessa päässä 24mm:ä pienempää reikää tai kaasarinvaihto ei paljon auta. Itsekin jouduin suurentamaan kurkun sisähalkaisijaa jonkun millin. Lisäksi ei kannata jättää mitään portaita liitoskohtiin häiritsemään virtausta(tästä löytyy selitystä ja kuva: http://www.motot.net/wiki/Rieju_MRX/SMX_125) :)

Suutinkokoa voi joutua vähän etsimään, mutta itselläni on 22mm:ssä ollut suutin kokoa 150, eli luulisi ainakin isompaa menevän... Koitat parilla kolmella, että tietää mihin suuntaan pitäisi kokoa muuttaa. Ryypyllä on hyvä koittaa, että tarvitseeko isompaa suutinta.
Viimeksi muokannut Ride_to_live päivämäärä 2.8.2006 14:07, muokattu yhteensä 1 kerran

22.7.2006 0:13

Kaverilla on tollanen 2006 rieju supermoto ja sanoo et menee 140 km/h ni mitä mieltä ootte? Ite en oikeen usko.

22.7.2006 0:18

Ei edes mittariin.

22.7.2006 16:47

leXza kirjoitti:Kaverilla on tollanen 2006 rieju supermoto ja sanoo et menee 140 km/h ni mitä mieltä ootte? Ite en oikeen usko.


Jumalaut mä haluun tietää mitä se on sille tehny, jos se 140km/h kulkee!!!

Jo vain liikkuu jos tahtoo..........

24.7.2006 17:36

No niin vesselit, on puuron aika.
Rievussa ei ole kuristuksia missään. Enduron äänenvaimennin on sekin ihan riittävä. Jos haluaa melua niin sen voipi avata rälläkällä takapuolelta noin tupakkiaskin alalta. Kattot tarkasti niin siellä on kaks pistehitsitäppää. Päästä kun tähystät ja tikulla koitant niis sihtiputkihan siellä on. Alumiinista teet sitten hiukka isomman läpän paikaksi, pakoputkikittiä ja poppareilla tai porakärkiruuveilla kiinni. Saatiin melua kylille.
Kaasari on kutakuinkin jees koko nelari kun on. Jos säädät neulasuutinta keskilovesta laihemmalle voit pistää pääsuuttimeksi 112,5 tai jopa 115. Kiihtyy mut mut huippuja ei tule koska se perkulen CDI piiri rajoittaa kiekkoja koska se estää sytytysennakon. ilman kuormAA NELARI KIERTÄÄ 12500-13000 KUORMALLA SIT EI RIITÄ ENNAKKO JA VARVIT VITOSVAIHTEELLA JÄÄ 8000 JA VAUHDIT 90 NURKILLE.
Ton kun vaihtaapi Jammu TTR125 CDI ksi niin tuleepi sitten pikkasen kyytiä lisää. Kansi on sama kuin ttr:ssä mut loput hepat saapi kun vaihtaapi nokka-akselin TTR kamaksi. Selvittelen voisko noi sääyöhemmot ohjelmoida CDI palikan ettei tarttis ostaa uutta.. Lastuta.
Kuopiossa on mopokauppa jossa myydään monkiin tehareita jossa tulee siisti äänenvaimennin joka on suora. Hienolta nimeltään V8 Speed sininen eloksointi.
Sen voi kytkeä 35mm kierremutkaputken pätkällä 20cm ja teräslemmareilla paikoilleen. Mukana tulee kannake.
Röpötelläännnnnnnnnnnnnn

24.7.2006 17:56

helvetin hyvä juttu että pistit niitä tietoja tänne... kerroppa jos jokuu osaa ton cdi poxin ohjelmoida uudelleen sitten... ja paljonko maksaa semmonen/nokkaakseli ??

24.7.2006 18:14

Tehari V8 Speed maksoi 145ekua, sitä piti fiksata sen verran että irroitin merkin ja pistin poppareilla toiselle puolelle ja entisiin reikiin popparit.
Tämmöiset vermeet on TTR:ssä kansi on sama molemmissa.

Nokka-akseli 5HP-12170-00-00 CAMSHAFT ASSY $80.20
Nokan osa 5HH-E111F-00-00 PLATE $1.42
C.D.I. UNIT ASSY $114.91
Puola voi mennä myös vaihtoon
4KJ-82310-10-00 IGNITION COIL ASSY $26.58

Venttiilejä ei tartte vaihtaa mut jos niin niitä varmaan koneistamot tekee jos ei satu oeen hyllyssä niin imua milli ja pakoa puolitoista jos aine riittää.
Jouset jäykemmiksi nokan vaihdon yhteydessä.
5HP-12113-00-00 SPRING, VALVE INNER $5.00 2 $10.00

Tosa on Jenkkilän hinnat suomi lisät puuttuu.....mut kannattanee tilata jenkeistä.

24.7.2006 18:21

siis mitä ?? saako siihen teharia ?? ja muuttaako se paljonkin pyörän tehoja ?? mistä tilasit ?

24.7.2006 18:24

Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:Kiihtyy mut mut huippuja ei tule koska se perkulen CDI piiri rajoittaa kiekkoja koska se estää sytytysennakon. ilman kuormAA NELARI KIERTÄÄ 12500-13000 KUORMALLA SIT EI RIITÄ ENNAKKO JA VARVIT VITOSVAIHTEELLA JÄÄ 8000 JA VAUHDIT 90 NURKILLE.


Tai sitten vakionelarissa vaan ei riitä potkua kiertää ajossa 13000rpm. Yamaha yz 250f:ssä on rajotin 13000rpm, ja ajossa ei sille rajottimelle päästä, ja siinä on sentään tuplat litratehoja ja painoa saman verran tai vähemmän verrattuna tähän.

Riepun kone muuttuu kutakuinkin TTR-125 tehoihin

24.7.2006 18:28

Osat on tossa mitkä on eroa TTR 125 ja Rievun välillä.
Välitykset tietty ratkoo asioita enemmän.
Tehoputki tai oikeastaan äänen näennäinen vaimennin ei auta voimiin yhtään. Käytä raha enste CDI poksiin jne...
Jopas äkkiä pomppas tekstiä.
Kun saa koneen kiertämään 10500 kiekkaa niin pennuille vauhtikin riittäis ja pääsis ladasta ohi.

25.7.2006 11:38

mites saako noita osia suomesta ostettua ?? jos maailmalta tilaa niin jää kyllä varmaan ens vuodeks laittelu...

Osia saa

25.7.2006 21:33

Osia saa noilla numeroilla suomesta suomihinnoin. Eli kerro toi hinta 1,7 on kutakuinkin suomihinta.
Jenkeistä tulee visalla maksettuna noin viikko viiva kaks. Ameriikan Expres kortti on toinen....