Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.10.2013 21:28
--
Viimeksi muokannut Gooby päivämäärä 14.3.2014 12:20, muokattu yhteensä 1 kerran
27.10.2013 22:33
Servolle ei kulje nyt jostainsyystä virta. Koeta yhdistää servon ruskea ja musta suoraan akkuun, pitäisi silloin tehdä tarkistusliike. Jos ei tee, niin vika on servossa. Jos taas tekee, niin johtosarjassa on jotain häikkää.
28.10.2013 17:41
Mitäs lootaöljyä detsiin kannattais laittaa näin talven alla, tarkotus kun olis siis talvi ajella eli jotku talvisoveltuvat(=juoksevammat?) öljyt. Castrolin MTXää kotareissa käyttäny, se varmaan ihan hyvää mutta tarkemmin tuo viskositeetti?
Entäs kakstahtiöljy, kaverilla olis mulle jotain Polariksen kelkka(?)öljyä, ihan täyssynteettistä 2tahtiöljyä nii kaippa sitä voi detsiin laittaa? Ja ei varmaan haittaa vaikka vähän sekottelee noita vanhoja öljyjä ja uutta tuorevoitelusäiliössä?
Entäs minkälaiset suuttimet ootte talveks laittanu? Pääsuutin ja tk?
28.10.2013 18:45
Itse olen käyttänyt mitä tahansa 10W40 moottoripyöräkäyttöön tarkoitetutta öljyä, viimeksi ostin Motonetin Motox öljyä, hyvin on toiminut. Ainut millä Yammun laatikko ei oikein toimi, on krossikäyttöön tarkoitetut 75/80W öljyt. 2-t öljy samoin, se Castrolin kisaöljy vain ei pelannut tuorevoitelussa, sitä meni aika paljon vrt. esim. BelRayn SL-2 öljyyn, jota aikanaan itse käytin. Kelkkaöljytkin on ihan toimivia, ne ovat vain hieman löysempää värkkiä näin lämpimällä, pakkasella vastaavat kutakuinkin normiöljyä kesälämpötiloissa.
Suuttimiksi veikkaisin 5-10 isompaa pääsuutinta ja pykälää isompaa tyhjäkäynnille. Neulaa myös nostaisin, ellei ole jo ns. katossa.
28.10.2013 22:51
Onko täs mitää mahdollisuutta säätää ennakkoo? Ainaki vaikuttas koko staattori täysin kiinteeltä paketilta ilman säätövaraa, et pystysköhän pickuppia siirtään mitenkään? Se tulis ainaki ensimmäisenä mieleen ku koko rakennetta tarkastelee.
28.10.2013 23:35
Gooby kirjoitti:Fooni kirjoitti:On muuten helppo keulia
Varmasti ainakin WR:n jälkeen.
Nyt nyt, kuinka moni nostaa detsin kutosella taikka vitosella ?
Omasta mielestä WRällä on "helpompi" keulia tasaisen ja alhaalta asti tuleven väännön takia !
t.wr kutosella, voisin ottaa videota kun ei satais niin saatanasti
29.10.2013 0:28
Oma detsi nousee vielä vitosella, tosin saa kyllä riuhtasta melko kovaa
29.10.2013 14:48
Joo kyllä WR oli omalla tavallaan helppo ja hauska, pysty vaan vedellä tasakaasulla oikeestaan joka vaihteella ja meni tasasesti eteenpäin
Mut en mä sitä vaan saanu nousemaan, hyvä ku kolmosella hikisesti
Mutta jooh tästä kohta hakemaan öljyä, MTX 10W40 lienee siis ihan hyvää talvekskin?
E: Uudet öljyt lootassa ja toimiipa heti paljon paremmin
Viimeksi muokannut Fooni päivämäärä 29.10.2013 18:14, muokattu yhteensä 1 kerran
29.10.2013 17:45
Settis kirjoitti:Onko täs mitää mahdollisuutta säätää ennakkoo? Ainaki vaikuttas koko staattori täysin kiinteeltä paketilta ilman säätövaraa, et pystysköhän pickuppia siirtään mitenkään? Se tulis ainaki ensimmäisenä mieleen ku koko rakennetta tarkastelee.
Eipä juuri taida onnistua. Ohjelmoitava CDI-boksi lienee ainut järkevä vaihtoehto. Ignitechiltä ainakin taisi löytyä myös pa-säätimen kanssa toimivaa mallia.
29.10.2013 20:32
Oivoivoivoi, aattelin vaa et ois vähäsen voinu ees lisätä ennakkoo ku kantta laskettu aika paljon. Noo kaippa se tuollakin menee.
30.10.2013 18:35
Moro! Tässä on nyt tullu suunniteltua kevaria,ja tämmöne yamaha kuulostas melko hyvältä. Tarkotus ois ajaa matkaa,mutta myös kikkailla ja jättää sentään kylän tehariderpit. Oon katellu tuolta moto24 tuota mustaa enskajammua,ja kysysinkin:
-Onko 60tkm paha? Kuitenkin rempattu juuri täysin
-Mitkä smotot tohon sais melko helposti kiinni,esim. derbin smotovanteet?
-Mistä varaosia ja muoveja kohtuuhintaan? Tiedän että yamaha centeriltä kyllä mutta hinnat tuntuu olevan melko suolaset...
-Paljonko 170 pytty lisäisi kulutusta?
-Mikä usd keula menisi,ei tarvi suoraan mennä mutta järkevällä muokkauksella
Siinä muutama kysymys
30.10.2013 20:58
-TKH- kirjoitti:
-Mikä usd keula menisi,ei tarvi suoraan mennä mutta järkevällä muokkauksella
Honda cr:n ja yamaha yz:n keulia ovat laittaneet.
Mistä muuten saisi jäykempiä jousia dt125x keulaan?
30.10.2013 23:40
Oisko kellään myydä sylinteriä ja kantta ??
31.10.2013 0:34
-TKH- kirjoitti:-Onko 60tkm paha? Kuitenkin rempattu juuri täysin
-Mistä varaosia ja muoveja kohtuuhintaan? Tiedän että yamaha centeriltä kyllä mutta hinnat tuntuu olevan melko suolaset...
-Paljonko 170 pytty lisäisi kulutusta?
Onhan tuossa 60tkm aikana ehtinyt varmasti sattua ja tapahtua paljon, mutta jos kerran koko koneremppa tehty niin loppujenlopuks tuo 60tkm on kuitenkin vain numero.
Itsekin oon pohtinu että mahtaisko noita varaosia saada muualta halvemmalla. Kulutusosia nyt ainakin saa, eturattaat motonetistä 5€ kpl jne, varmasti löytää ihan kohtuuhintaan kunhan vähän jaksaa selailla. Muoveja nyt ei oikein tahdo löytää muualta kuin Yammun jälleenmyyjiltä, ja hinnat on tosiaankin suolaset. Itellä makso pelkät etukatteet melkeen 30€/kpl + siihen orkkistarrat reilu 20€/kpl, eli lähemmäs 100€ pelkistä etukatteista tarroineen.
Ja kulutus luonnolisesti nousee 170cc pytyn kera. Vakiolla bensaa menee n. 4-5l/100km, varmaan nousee johonkin 6-7l/100km. Heppojahan tuolla 170cc:llä tulee vain muutama lisää, mutta vääntöä sitten reilulla kädellä enemmän.