Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: TM 125cc

14.5.2013 22:00

0Pi kirjoitti:
Lexi kirjoitti:Ja mineraali-mtx toimi mulla parhaiten vaihteistossa, belrayn si7:lla tahtoi takerrella vaihteet.

Tankkiinhan tuo Si-7 kuuluu. :eek: Toivottavasti meinasit gear saveriä? :)

No on siitä aikaa kun tullut belrayn öljyillä läträttyä niin hieman sekasin nimet niistä :D joo gear saveria se oli.

Re: TM 125cc

18.5.2013 20:33

Terve. Meikäläisen kautta onnistuu konerempat järkevää korvausta vastaa näihin piikkisiin temmeihin. Ammatiltani olen mp asentaja ja useaan kertaan tullut lohkastua tälläsen kone. Turussapäin nikkaroin.

Re: TM 125cc

22.5.2013 19:04

Mulla olis yks ylimääränen vm. 92 oleva moottori josta voisin luopua. Kaipaa purkua koska kytkin ei toimi. Moottorilla ajettu nytten 60h rempan jälkeen ja kuitteja on n. 1400e edestä siihen koneeseen viime huollosta.
Myös muita osia löytyy noihin vanhoihin temmeihin.
Pistäkää yv jos rupee kiinnostamaan :D

Re: TM 125cc

22.5.2013 22:41

Mahtaako muuten nuista 90-luvun alun temmeistä lähtee tehoa ainakin lähes samanverran kuin uusista? Kun ainakin periaatteessa on lähes samanlaisia kuin uudet. Sitten,onko kukaan käyttänyt tai tutkinut että miten temmin kartingkoneiden osat (männät ym.) käy näihin kakspyöräsiin? Kattelin että jotain 55e vertexin mäntä k9 koneeseen :P Ei tosin ollu sitä pinnotetta mut haittaakse?

Re: TM 125cc

25.5.2013 16:09

Moro,
Löytyiskö keltään noihin 90- vuosmallisiin temmeihin tankkia ja penkkiä? Olisin kiinnostunut.

Re: TM 125cc

28.5.2013 23:39

Kellään mitään tietoa mittarin kalibroinnista? Ei uskalla alkaa vaan kokeilemaan, kun jollakin yhdistelmällä saa ilmeisesti koko mittarin pimeeksi. Toi on siis tuo uusissa malleissa käytettävä ruma neliskanttinen malli.

Re: TM 125cc

5.6.2013 18:59

Kuuluuko 07 temmissä olla pakoaukonsäätäjän tanko vähä mutkalla?

Re: TM 125cc

15.6.2013 0:45

Jos jollakin on tarvetta TM:n (125cc/250cc) vasemmanpuoleiselle korkilliselle ja ehjälle syylärille, niin YV;tä vaan :) Käy yheksänkytluvulta aina kakstuhattaluvulle saakka noihin temmeihin.

Itsellä on semmonen ylimääräsenä, kun oma pyörä on piikkinen GasGas, jossa vaan temmin kone, niin ei käynyt tuo paikoilleen. Pitää katella jostain GG;n syyläri.

Mukaan siis kuuluu ehjä korkki ja syylärin muovinen ritilä/suoja. Jäähytin hyvässä kunnossa, ihan siisti ja kiinnikkeet ehjät! Ei vuoda!

Sovitaan sopiva hinta, jos tarvetta jollakulla, vaikkapa varalle.

Re: TM 125cc

28.6.2013 16:27

Minkälaisia vehkeitä on nuo vanhemmat temmit ? Itse olen katsonut yhtä -98 vm valkokilpitemmiä, josta juuri vaihdettu sylinteri. Alakerran remontista ei ole tietoa, kuinka usein tarvitsee alakertaremppa tehdä näihin vehkeisiin ja onko kallis operaatio itsetehtynä ? Kiitos jo näin etukäteen vastauksista.

Re: TM 125cc

13.7.2013 18:11

mistä saisi tm smr 125 -08 etu-ja takakatteet, sekä lipan

Re: TM 125cc

13.7.2013 21:55

jälleenmyyjältä tai ettit netistä. Yllättikö vastaus? :nörtti:

Re: TM 125cc

14.7.2013 13:47

Tietääkö pojat, että meneekö kottaraisen smotovanteet TM enduroon? :roll:

Re: TM 125cc

17.7.2013 23:19

itellä ei oo temmii mut jos saan rahaa aion ostaa onko temmit 2 paikkaisia ja jos ei oo onko kova homma laittaa2 paikkaiseksi?

Re: TM 125cc

18.7.2013 23:05

Tässä vähän pohdiskelen mitä piikkiä rupeaisin katsomaan ja TM on mitä olen tässä mietiskellyt.

Mites kun jokapaikassa sanotaan että vie todella paljon bensaa. Viekö TM siis enemmän bensaa kun muut kisapiikit? (ktm, husqvarna, husaberg sun muut) Paljon siis suunnilleen satasella kulutus?

Mites männän vaihtovälit sun muut rempat menee? Ihan samaan tahtiin varmaan vaihellaan kun missään muussakaan kisapiikissä. Eli 80h välein mäntä ja varmaan 200h kieppeillä kampiakseli ja isompaan alakerta remppaa siinä. Tämä siis katukäytössä ja satunnaisessa enskailussa (erran viikolla ehkä mettä polulle eksyisi).

Onkos nyt viellä jotain mitä huomioon pitäisi ottaa?

Re: TM 125cc

19.7.2013 14:49

Kulutus 8l/100km ja siitä ylöspäin kaasun asennosta riippuen. Alle kympin satasella menee helposti vaikka etufillari ei tahttois maassa pysyäkkään. :D ajosta riippuen tehot alkaa uupumaan kun männällä ajettu 30-60h. Ite ajasin max. 60tuntia jos ajo sekalaista ja välillä enskaa. Tosin kestää se pidempäänkin mutta eipä oo kun max. Tunnin homma vaihtaa :D alakertaa 100-350h riippuen taas kerran käytöstä. Ekassa alakerta rempassa tuskin kampiakselia tarttee uusia, kiertari ehkä. Niin ja pa-säädin on kulutustavaraa, kannattaa melkeempä laittaa uudet hilut alakertarempan yhteydessä.(2011 ja vanhemmat)
Sitten kaikki mitä jokasen joka pitää hyvää huolta pyörästä pitäs tehdä. Mm. Linkkujen rasvaus ja iskarien huolto. Jos vaikka 150h vuodessa ajaa ja välillä mettässä niin linkut ja iskarit läpi AINAKIN kerran vuoteen.
Suosittelen temmiä lämpimästi, kunhan ei mitään vanhaa ja paljon rullattua osta. T. Temmillä kadulla vuoden kurvaillut ja crossia 6vuotta tahkonnut.