Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

14.12.2017 11:43

Minulla meinasi olla kans sama ongelma että oli vähä nyljääntyny ja kahella eri oikean kokoisella avaimella pyöri vaan tyhjää, mutta sitten ku etti vielä kolmannen saman kokosen avaimen (oli uudempi avain) nii se ei sitten pyörinytkään tyhjää ja aukesi... Kannattaa tosiaan kokeilla aina jokaisella oikean kokoisella työkalulla mitä löydät

Re: KTM EXC 125

14.12.2017 16:18

K_T_M kirjoitti:Minulla meinasi olla kans sama ongelma että oli vähä nyljääntyny ja kahella eri oikean kokoisella avaimella pyöri vaan tyhjää, mutta sitten ku etti vielä kolmannen saman kokosen avaimen (oli uudempi avain) nii se ei sitten pyörinytkään tyhjää ja aukesi... Kannattaa tosiaan kokeilla aina jokaisella oikean kokoisella työkalulla mitä löydät

Pitänee koittaa.. yks mikä tuli mieleen ni tekee dremelillä loven jos ylettyis jotenkin ja sit iskuruuvarilla kokeilis

Re: KTM EXC 125

15.12.2017 11:52

torxillaki voi yrittää

Re: KTM EXC 125

16.12.2017 16:44

Tuumasella hylsyllä sain lähtemään, uus nippa maksaa kumminkin 30€ että pitää varmaan jättää väliin, mut ei ainakaan parane laittaa loctiteä et saa joskus aukikin :lol: Toimisko kuparitahnaa pikkusen et ei jämähtäis ja joutuis olemaan samassa tilanteessa tulevaisuudessakin..?

Re: KTM EXC 125

17.12.2017 7:36

Varaa ostaa ja ajaa KTM:llä mutta kolmenkympin osa on liian kallis? Voi hyvää päivää :roll:

Re: KTM EXC 125

17.12.2017 13:58

Murska kirjoitti:Varaa ostaa ja ajaa KTM:llä mutta kolmenkympin osa on liian kallis? Voi hyvää päivää :roll:

Pitäis uusia muutakin osaa, on 30€ isoraha niin pienestä erikoispultista/nipasta, varsinkin kun nykyinen käyttökelpoinen.

Meneekö 12vm kiksi 08-11? Eri varaosanumero ainakin näyttäis olevan, mut mitä eroa niillä on..?

Re: KTM EXC 125

24.12.2017 14:48

Olisko jollaa antaa vinkkejä svingin laakereiden ja pyörien laakereiden vaihtoon ? Sellane homma olis eessä ja vinkit olis tervetulleita! :lol:

Re: KTM EXC 125

24.12.2017 16:19

TooPeli28 kirjoitti:Olisko jollaa antaa vinkkejä svingin laakereiden ja pyörien laakereiden vaihtoon ? Sellane homma olis eessä ja vinkit olis tervetulleita! :lol:

Swingin laakerit kannattaa irroittaa 30mm tai isompi ja 19mm hylsyjen avulla, joko puristat ruuvipenkissä tai kierretangolla läpi tällä tavalla. Jos ei meinaa tulla niin lämmitä kaasupolttimella.

Re: KTM EXC 125

24.12.2017 17:41

TooPeli28 kirjoitti:Olisko jollaa antaa vinkkejä svingin laakereiden ja pyörien laakereiden vaihtoon ? Sellane homma olis eessä ja vinkit olis tervetulleita! :lol:

Vanteesta riippuen siinä voi olla laakerin edessä semmonen sokka joka pitää ensin ottaa pois. Sitten lämmität laakerin ympäriltä sitä keskiötä vaikka sitten hehkuvan kuumaksi jos ei meinaa muuten laakerit irrota. Turha kuumentaa laakeria ku sitten se laajenee vielä paremmin kiinni siihen keskiöön. Laakeria pitää sitten hakata laakerin reunia myöten siten että vaihdat sitä hakkauskohtaa siten että se laakeri liikkuu tasaisesti koska jos hakkaa vaan yhdestä reunasta niin se kääntyy eikä lähde pois. Tosiaan hakkaa aina vain laakerin reunaa älä keskikohtaa, koska muuten se laakeri voi mennä rikki jolloin sen pois saaminen on vielä vaikeampaa. Laakereiden kiinni laittaminen aika helppoa, rasvaat ja kuumennat keskiön reunan ja sitte hakkaat ne laakerit tasaisesti sinne hylsyn avulla kiinni. :)

Re: KTM EXC 125

24.12.2017 19:56

Jees, kiitoksia! Vanteet on smprot ja kun tos kattelin ni ei siinö näkyny minkäälaisia sokkia eessä

Re: KTM EXC 125

24.12.2017 21:59

Mitäs eroa on um ja välimallien änkillä? Ebaysta kattellu noita procircuitin r304:sia ja sieltä löytyy (Sx vuosimallien mukaan) 04-10 ja 11-15 malleille omansa

Ja edelleen: passaako 12vm kiksi 09?

Re: KTM EXC 125

25.12.2017 0:46

TooPeli28 kirjoitti:Jees, kiitoksia! Vanteet on smprot ja kun tos kattelin ni ei siinö näkyny minkäälaisia sokkia eessä


Vanteissa on sokka ainoastaan takavanteen jarrulevyn puolella.

Re: KTM EXC 125

26.12.2017 9:05

Eips lämmitetä mitään osia hehkuvan kuumaksi laakereiden vaihdossa, varsinkaan kun on alumiinisia osia joiden sulamislämpötila on 660 astetta ja se tapahtuu huomaamatta, alumiini ei muuta väriä kuten teräkset.

Laakereiden vaihtossa kaikki yli 150 asteen lämmittämiset on turhaa, laajeneminen vähenee merkittävästi 120 asteen jälkeen. Alumiinin lämpölaajenemiserroin on noin 2x teräkseen verrattuna, tarkoittaa sitä että jos lämmität koko navan 120 asteeseen niin navan pesä on laajentunut enemmän kun laakeri, tämä helpottaa laakerin irtoamista.

Re: KTM EXC 125

27.12.2017 0:43

Murska kirjoitti:Eips lämmitetä mitään osia hehkuvan kuumaksi laakereiden vaihdossa, varsinkaan kun on alumiinisia osia joiden sulamislämpötila on 660 astetta ja se tapahtuu huomaamatta, alumiini ei muuta väriä kuten teräkset.

Laakereiden vaihtossa kaikki yli 150 asteen lämmittämiset on turhaa, laajeneminen vähenee merkittävästi 120 asteen jälkeen. Alumiinin lämpölaajenemiserroin on noin 2x teräkseen verrattuna, tarkoittaa sitä että jos lämmität koko navan 120 asteeseen niin navan pesä on laajentunut enemmän kun laakeri, tämä helpottaa laakerin irtoamista.

Tottakai terve järki mukana eihän sitä nyt oo kuitenkaan tarkoitus sulattaa :lol: Jos ei ole varma siitä, että onko se tarpeeksi kuuma niin tipauttaa vaikkapa vesipisaran siihen päälle ja sitten miettii että vieläkö kuumentaa vaiko ei :lol:

Re: KTM EXC 125

7.1.2018 0:34

Onko muilla katkennu keihin 36 kaasarista se talttapäällä pyöritettävä muovinen säätöruuvi? Jos on niin miten selvisit asiasta/mitä teit asialle?