Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

30.10.2013 23:42

Kellään myydä sylinterii ja kantta ?

Re: Derbi GPR 125

5.12.2013 0:24

Vähä myöhäs tulos teijän putki keskusteluun mutta kyllä vakioputken ja jollyn välillä huomaa merkittävän eron muista en osaa sitten sanoa

Multa saattais löytyy ylimääränen jolly moto.
kaipais uudet maalit pintaa mut meneehä vanhoillaki.

Sit ois koko pyörä jollekki varaosiks puskee nesteet säiliönkorkist läpi. Alle 100 km ajettu mäntä muutaki uutta osaa ja sit pari osaa vaihtokunnossa. YV jos kiinnostaa oikeesti halpapyörä varaosiks!

Re: Derbi GPR 125

2.1.2014 2:59

jos vaihtaa sen sulakkeen ja nii tarviiko suutinta vaihtaa?

Re: Derbi GPR 125

2.1.2014 20:17

Jos ei kierrosmittari toimi derbi gpr 125 07vm ollenkaan niin toimiiko kuitenkin ypvs kunnolla?

Re: Derbi GPR 125

6.1.2014 22:54

Toimiihan se. Se kierrosluvun signaali tulee ypvessalle cdi:ltä. Se kiekkamittari on kyllä tosi näppärä asentaa paikolleen, ainakin me taannoin kierrettiin sitä johtoa muutama kierros tulpanjohdon ympärille ja hyvin se kesän pelitti.

Re: Derbi GPR 125

17.2.2014 15:18

Miteköhä menis tälläsee vehkeesee vapaavirtaussuodatin? Onko kellään kokemusta miten toimis?

Re: Derbi GPR 125

17.2.2014 17:07

Ei kannata ellet ole valmis säätämään kaasaria uudelleen. Tehoa ei luultavasti tule yhtään lisää, eikä siitä oikeastaan ole muutenkaan kuin haittaa. Mm. vesi pääsee vapariputsariin paljon paremmin kuin oikeaan kotelolliseen putsariin.

Re: Derbi GPR 125

18.2.2014 17:41

voiko joku ulkomuistista tai äkkiä kurkkaamalla kertoa että kaasarin kurkun mustan säiliön paksumman mustan letkun toinen pää menee mihin? Pyörä ollu osissa aika kauan niin en muista itse

Re: Derbi GPR 125

19.2.2014 12:16

Vakiosuodatin on niin huonosti suunniteltu kyllä että kaasaria on lähes mahdoton muutenki saada säätöihin että eipä se vapari varmaan paljoo eroa tee... sitäpaitsi vakioputsari vie niin järjettömän tilan että vaihtoehtoisia ehdotuksia vastaanotetaan mielellään :D

Re: Derbi GPR 125

19.2.2014 23:50

Meinaatko tosissaan että räkänokkamopopoika kykenee tuosta vaan pieraisemalla luomaan paremman ilmanputsarisysteemin kuin tehtaan suunnittelijat? Jos tosiaan olet tuota mieltä, niin sillon varmasti voit esittää jotain todistetta väitteesi tueksi esim. manometrimittauksia tmv. Jos et mitään oikeata syytä pysty esittämään niin säätelet sen kaasaris hyvillä mielin pelkkiä suuttimia vaihtamalla (ja saat sen myös sillä toimimaan) ja ajelet ilman huolta huomisesta.

Se vakioputsari vie tilaa paljon, mutta se ei ole moksiskaan sateesta eikä se ime kaikkea mahdollista paskaa sisäänsä sijoituspaikkansa vuoksi. Ja mitä sinä sen tilalle edes laittaisit? Tuossa pyörässä noita sähköjäkään ole niin mahdottomasti että tarvis niille saada lisää tilaa. Nimim. kokemusta on, eikä todellakaan poistettu vakioputsaria.

Re: Derbi GPR 125

20.2.2014 15:29

No sieltähän tuli agressiivistä tekstiä, ihan nyt tässä harmittelin kun on senkin kanssa niin älytön homma ettei kaasaria saa pois pyörän uumenista ilman koko takahäkin kiskomista irti ja tuoreöljyvoitelut irroittamalla. Suurinpiirtein järjetön systeemi mutta mikässiinä jos tuosta koosta tykkää, vaihtoehtoisia tapoja tässä nyt haen vain jos kellään DIY-miehellä olisi ollut järkeviä ehdotuksia mutta jos siitä nuin hiillytään niin eikai sitten parane typeriä kysellä.

Re: Derbi GPR 125

20.2.2014 19:31

On vaan jotenkin huvittavaa kun tosiaan kuvitellaan että se vapariputsari suoraan kaasarin perässä tekis autuaaksi. Valitettavasti se vaan menee niin että se tuo vaan rajoituksia ja juurikin noita säätöongelmia (joutuu jo pohtimaan erilaisten neulojen profiilin vaikutuksia yms. ) ja voit olla varma että esim. vesisateella se vaahtomuovituppo ottaa kosteutta itseensä paljon helpommin kuin vakioputsari.

Ainahan sitä voi rakennella putsarikotelon uusiksi ja pienemmässä koossa, mutta itse en missään nimessä alkaisi sellaista tekemään käyttöpyörään. Etenkin kun luvassa ei ole muuta kuin lisää ääntä ja suutin- ja neulajumppaa. Vakioputsarin kanssa ei tarvi säätää kuin tk-suutin ja pääsuutin kohdilleen, niin pyörä toimii hyvin vaikka käyttäs tehoputkea ym. Kieltämättä kaasari on vaikeasti saatavilla, mutta eipä sitä joudu monesti sieltä tavoittelemaankaan, joten pitäisin ehdottomasti helpompana elämää sen vakioputsarin kanssa.

GPR on muutenkin suunniteltu monelta osin hyvin kummallisesti, joten jos helppoa huollettavuutta ja laajaa muutososien skaalaa haluaa niin kannattaa suosiolla vaihtaa pyörää johonkin kisaenskaan.

Jos taas harrastella haluat niin osta itselles joku halpa projektintynkä jonka kanssa alat reenailemaan erilaisten muutosten vaikutusta yms.

Re: Derbi GPR 125

20.2.2014 22:32

Onkos vaihdepolkimen akselin stefan vaihtaminen iso homma, vai meneekö periaattella entinen vain ulkokautta irti ja uusi paikalleen? :) Olisi kiva saada pieni öljyntiputus loppumaan.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/292 ... _Assy.html
Kivan kallis mutteri tuo osa numero 4 :o Omasta pyörästä tuo on jonnekin edellisellä omistajalla hävinnyt, enkä ostaessa edes tuon puuttumista huomannut. Ei jollain pyörisi ylimääräistä nurkissa niin ei tarvitseisi noin paljon tuosta maksaa?

Re: Derbi GPR 125

20.2.2014 23:59

Vaihdepoljin härdelli vaan irti ja sitten voit irrotella sen vanhan stefan esim. ruuvilla tai muulla vapaavalintaisella tavalla ulkokautta. Uusi stefa tuskin montaa euroa maksaa.

Kannattaa jostain mp-purkaamolta kysyä tuota ja selailla myyntipalstaa jos siellä joku myis purettua pyörää.

Re: Derbi GPR 125

15.3.2014 20:01

Jeps, onnistuukos vetoakselin stefan vaihto samalla tavalla? :)