Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.4.2010 15:53
Täytyy tuo neula kattoo. Mulla tais olla tossa 148 suutin, mäntä oli kuin uusi ja pyörä toimi muuten loistavasti muttei kutosel jaksanu enää vetää kunnol. Eikä aina vitosel.
Edit: Tänää sit pärähti käyntii 5kk seisonnan jälkeen yhdellä lyhyellä napin painalluksella.
4.5.2010 20:19
joo leipo kiinni... Mistäköhän se johtuu kun sylinteri oli pöydällä ja kaikki laitettii kiinni piti olla ok mut sit kävi hetken ja 100m ajon jälkee leipo?
15.5.2010 22:52
nyt semmosta pientä kyselyä!
Ei kenelläkään sattuis pyörimään nurkissa -91 af1 menevää yläkertaa? (mäntä+sylinteri)
mieluiten vähän ajettu, mutta ei sillä niin väliä kuten ei kuutiomäärälläkään (kunhan on yli 124cc!)
Jos löytyy niin laitakkaapas privaviestiä!
30.5.2010 16:31
Terve mulla olis tollanen aprilia afi sp 92vm. olis tarkotus myydä ja ostaa vähän erinlaasta niin jos joku on kiinnostunu niin laittaa yv
2.6.2010 16:37
Moi!
Ihmeteltiin kun 2 päivää vanha pärrä sammu ajosta, no luultiin että bensa vaan loppu kun se muutenkin oli lopussa ja tankattiin tankki täyteen ja eihän se lähteny.
No sitte älyttiin vaihtaa tulppa ja johdot mutta ei sitten koitettaessa antanut kipinää (yleinenkin vika ilmeisesti?) ja sitten mittari käteen ja huomattiin että puolalta ei tule yhtään mitään, mutta näköjään ainakin tolta magneetolta tulee jotain lukemia eli vika puolassa, kai?
Oisko kellään toimivaa puolaa myydä tai ideoita missä muualla vika saattaisi olla.
Kiitos jo etukäteen!
2.6.2010 21:57
Puola tai staattori! Siinä onkin vaihtoehtot, AF1 sähköt on siinä!
3.6.2010 1:37
No joo
niinhän ne melkeen on, magneetolta kuitenki tuli jotai eli tuskin staattorissa vikaa, epäilen tota puolaa ku soitin johonki kolmeenkymmeneen paikkaan ja kaikista kaikki purkupuolat myyty.. Mut no sittenpähä nähään. Minkähän hintanen tollanen staattori mahtaa olla tai voiks sille tehdä jotain jos siinä on vikaa? Ei oo näitten aprillipilojen kans kauheesti tullu säädettyy eikä koskaan oo staattoria mistään menopelistä vielä hajonnutkaan.
Kiitos!
3.6.2010 6:47
Puolat around 20e-50e käytettyinä. Voit kysyä nakkilan pyörästä ja moposta uuttakin jos ei olis sikahintanen.
Staattorin arvo käytettynä aika tarkkaan 100 euroa.
4.6.2010 0:09
Jännä juttu kun ostin oman Sport-Proni ja ostohetkellä kysyin onko tähän vaihdettu suutinta kun on vapaavirtaussuodatin laitettu, myyjä vastasi että on.
Avasin kaasarin ja siellähän komeili 86 pääsuutin(kaasari VHSB34).
Mäntä, pytty, kiertari, petilaakerit ja kansi kuulemma ihan uudet, no pytty ja mäntä oli lämpänny monta kertaa ja täynnä naarmuja...
No onneks postissa oottaa Polini 154cc
10.6.2010 14:42
Terve olis aikomus ottaa rave1 irti niin mitä osia siihen kuuluu ainaki solenoidi, vaijeri, laippa, boksi mutta kuuluuko siihen johdot jotka menee solenoidille boksilta jos voitte niin vastatkaa mahdollisimman pian KIITOS
11.6.2010 1:02
Haavisto kirjoitti:Terve olis aikomus ottaa rave1 irti niin mitä osia siihen kuuluu ainaki solenoidi, vaijeri, laippa, boksi mutta kuuluuko siihen johdot jotka menee solenoidille boksilta jos voitte niin vastatkaa mahdollisimman pian KIITOS
Solenoidi, vaippa jousineen sun muineen, laippa, vaijeri, boksi..
EI tarvitse irrottaa ku solenoidi ja boksi niille kuuluvista johdoista, ei siis mitään johtoja lähtä erikseen irrottelemaan.
tietenki pieni johtopätkä tulee solenoidille ja boksiin jotka siihen kuuluu, mutta huomaat kyllä et mitkä ne on etkä voi niitä edes vahingossa saada niitä irti.
toivottavasti sait vastauksen!
11.6.2010 15:13
thazambo kirjoitti:..............tuskin staattorissa vikaa, epäilen tota puolaa ku soitin johonki kolmeenkymmeneen paikkaan ja kaikista kaikki purkupuolat myyty..
.........
Kiitos!
hei !
muutama vuosi sitten täällä topicissa oli juttu korvaavan integroidun toisiopuolan/cdi-boxin olemassaolosta Rotax #123 koneeseen originelli sähköihin, taisi olla joku yamaha dt tehopuola. topicissa oli kaikki info asiaan kuvien kera yms, tallensin kaikki digi kuvat ja tekstin yms asiaan liittyvän.
joku oli sellaisen omaansa laittanut ja hyvin kuulemma toimi, taisi olla Futura2 tai Sport Pro....
t.markus
12.6.2010 10:16
Olis kyl mielenkiintoista lukea noita vuosien takaisia AF1 topicceja.. nyt ne on hävinny bittiavaruuteen
12.6.2010 21:43
Missäkähän päin mahtaa meikän entinen sport-pro liikkua, BO-254 rekkariltaan..
13.6.2010 2:28
Osaisko porukka neuvoa säätöjen kanssa?
Tällähetkellä kiinni 154cc Polini, 34mm VHSB, vakioputki, joku powerfilter vakio ilmansuodatinboksissa ja RAVE.
Tulppa on tällä hetkellä BR8ES, B10ECS simahti heti, johtunee ''sisäänajosta'' ja 5% seoksista?
Eli taisi tulppa käydä liian kylmänä ja ei näin ollen putsannut itseään?
Onkohan tuon lämpimämmän tulpan käytöstä haittaa?
Lämmöt heiluu alle 80°C eli kone käy ihan normaali lämmöissä?
Kaasarin säädöt ovat:
Tyhjäkäyntisuutin: 36
Pääsuutin: 155
Neula: K56 ( 2. ylimmässä lovessa sokka)
Luistin numero on 40
Neulaputken numeroa en tähän hätään muista.
Kumminkin, tyhjäkäyntiä ei kunnolla jaksa käydä, sitäkin vain tyhjäkäyntiruuvi pohjassa, vaatii siis isomman tyhjäkäyntisuuttimen, sitten itse ''ongelmaan''.
Alakierroksilla röpeltää pahasti, ja keskikierroksilla kanssa, pitää kokeilla laskea neulaa vielä, mutta veikkaan että ei sillä kokonaan korjaannu, kiertää myös sinne 11,000 mutta paikallaan jää jumimaan sinne 7000 kierrokseen ja pätkittää ja röveltää, 1. vaihteella sama juttu, mutta kun vaihdat 2. vaihteen se vetää piikin loppuun jo ihan sinne 11,000 asti, mikähän on?
Itse olen ihan käsi neulojen ja neulaputkien merkintöjen kanssa, tai minkä mukaan sitten tilailla uusia neuloja, voisi auttaa minun ongelmaani tuo uusi neula, samalla kokoonpanolla käytetty K21-neulaa aika paljon?
Pääsuutin ihmetyttää myös, AF1 ei kiertänyt loppuun asti 170 pääsuuttimella, mutta tuolla 155 kiertää hyvin, porukka käyttäny tuon polinin kanssa jopa 180 ja 190 pääsuuttimia, minulla 155 tuntuu vielä jopa vähän liian isolta?:O