Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.10.2013 21:00
Paljonko detsistä lähtee heppoja gianelli putkiston kanssa ?
14.10.2013 21:29
Vanha R malli puhaltaa n.25hv täystehona. Veikkaisin että max. 27hv. Häjy keksintö koko Giannelli.
14.10.2013 21:36
Onki joku muu tehari tehokkaampi ?
14.10.2013 21:51
Minkälaista putkea sä haluat? Haluatko sä ylävetoisen, suht. tasaisesti koko alueelta vetävän vaiko alavääntöisen? Giannelli oli muistaakseni melko ylävetoinen, mutta jäi huippukierroksissa alemmas mitä Arrow. Athena ja DEP oli sellaisia joka-alueen piippuja. Doma oli taas melkoinen alavääntöputki, tehoalue alkoi lähes tyhjäkäynniltä mutta kierrokset leikkasivat jo abt. 11krpm nurkilla. Spes:n, Ninjan ja Scalvinin putkista ei ole tietoa.
Siinäpä muuten ex-DT kesällä 2010. Doman putkistolla. Oli hieno kampe. Mahtaakohan FO-737 vielä hengissä olla, Maaningalle sen silloin aikanaan myin.
15.10.2013 14:49
moro.
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ku männänlakeen palaa "kuoppa" (kyseessä tt yamaha dt125 RE vm.05?? Elikkä tarinahan alkoi siitä, kun lähdin huoltoaseman pihasta ajamaan motarille päin lämmitetyllä koneella (n.10-15min tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla ajoa). Moottoritielle päästyäni lähdin kiihdyttämään nopeasti ja n. 120-130kmh oli lasissa kun yhtäkkiä kuulu outo ääni ja aloin hiljentämään ajattelin että nyt se leipo, mutta sitte jatkoin ajamista ja tuntui ihan normaalisti ottavan piikkiä, mutta pientä "helinää" kuului ääni hävisi pikkuhiljaa.. noh kotiin mentyäni päätin kurkata mäntää pakoaukosta ja huomasin että männänlaen reunassa oli säröä ja sitten kokeilin sormella männänlaen ja tunsin siinä semmoisen kuopan. mäntä oli muuten aivan kunnossa. Mäntä on prox ja 1000km ajettu kuten sylinterikin porauksen jälkeen. kannesta otettu n.1-2mm pois sen suoristamisen takia. Suuttimetkin pitäisi olla ihan hyvät tt detsiin pääsuutin 270 ja tyhjäkäynti 25. neulan sokka keskellä. Öljystäkään ei puutetta pitäisi olla koska tuorevoitelu säädetty antamaan enemmän öljyä ja varmuudenvuoksi olen tankatessakin aina ripauksen heittänyt. Kertokaas mikä voisi olla vikana?? Ja onko kellään muulla ollut samankaltaista vikaa?
kiitos!
15.10.2013 16:36
Onko oikea tulppa? Neulaa kyllä nostaisin itse. Suuttimet vaikuttaisi olevan OK.
Kuumana se jokatapauksessa on käynyt, kun männänlaki alkanut notkahtaa. Pitäisi myöskin huudattaessa muistaa välillä hieman pumpata sitä kaasua, tasakaasu tappaa 2-t koneen melko äkkiä.
15.10.2013 16:45
Mäkistation kirjoitti:Onko oikea tulppa? Neulaa kyllä nostaisin itse. Suuttimet vaikuttaisi olevan OK.
Kuumana se jokatapauksessa on käynyt, kun männänlaki alkanut notkahtaa. Pitäisi myöskin huudattaessa muistaa välillä hieman pumpata sitä kaasua, tasakaasu tappaa 2-t koneen melko äkkiä.
pitäis olla oikee tulppa. ei kyllä lämpövalo ainakaan missäänvaiheessa syttynyt. Aikaisemmin oli neula rikkaamalla ja röpötti..
15.10.2013 21:02
roxiraper kirjoitti:moro.
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ku männänlakeen palaa "kuoppa" (kyseessä tt yamaha dt125 RE vm.05?? Elikkä tarinahan alkoi siitä, kun lähdin huoltoaseman pihasta ajamaan motarille päin lämmitetyllä koneella (n.10-15min tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla ajoa). Moottoritielle päästyäni lähdin kiihdyttämään nopeasti ja n. 120-130kmh oli lasissa kun yhtäkkiä kuulu outo ääni ja aloin hiljentämään ajattelin että nyt se leipo, mutta sitte jatkoin ajamista ja tuntui ihan normaalisti ottavan piikkiä, mutta pientä "helinää" kuului ääni hävisi pikkuhiljaa.. noh kotiin mentyäni päätin kurkata mäntää pakoaukosta ja huomasin että männänlaen reunassa oli säröä ja sitten kokeilin sormella männänlaen ja tunsin siinä semmoisen kuopan. mäntä oli muuten aivan kunnossa. Mäntä on prox ja 1000km ajettu kuten sylinterikin porauksen jälkeen. kannesta otettu n.1-2mm pois sen suoristamisen takia. Suuttimetkin pitäisi olla ihan hyvät tt detsiin pääsuutin 270 ja tyhjäkäynti 25. neulan sokka keskellä. Öljystäkään ei puutetta pitäisi olla koska tuorevoitelu säädetty antamaan enemmän öljyä ja varmuudenvuoksi olen tankatessakin aina ripauksen heittänyt. Kertokaas mikä voisi olla vikana?? Ja onko kellään muulla ollut samankaltaista vikaa?
kiitos!
Lompsauta genuine mäntä sisään niin kestää!
15.10.2013 21:08
Kato onko YPVS:n laikassa mitään jälkeä, siinä pyöreällä puolella, näkyy selvästi kiiltävänä, jos siihen on osunut.
16.10.2013 19:44
Mikäs johto mun nyt pitäis liittää tuohon kiekkamittarin johtoon kun ei toimi puolan kautta kierroksien otto, että toinen mahdollisuus ois ottaa suoraan pickupilta tieto muttako en tiiä mikä johto
. Helppo homma muuten mutta ei mitään hajua miten tuon voisi testata että jos joku tietäis?
22.10.2013 18:36
Onko mittarin taustavalolle oma polttimo vai mikä on rikki jos se ei toimi, pimeellä ei nää ollenkaa kuinka lujaa mennään, kohta olis inssi nii vois olla se taustavalo hyödyllinen siellä
23.10.2013 8:03
Mitäs mieltä ootte, että olisiko kannattava ostos 1300e -05 smotodetsi (käyttöönotto -06), jolla ajettu 35tkm, kulutusosat hyvässä kunnossa ja Arrowin kokoputkisto. Ilmeisesti moottorille ei ole tehty mitään muuta kuin vaihdeltu mäntiä. Mäntä viimeksi vaihdettu 30tkm kohdalla.
Miten sitten tulevaisuudessa pitäisi rempata moottoria ja muuta huoltoa?
23.10.2013 11:49
Remppa edessä aivan justii.
23.10.2013 13:57
tuli taas räpellettyä vähän tuon kasan kanssa, eli vaihdettua kansi "vakioon" joka ei sitten täysin vakio ollutkaan, n.0.4mm korkeempi mitä madallettu... noh kuitenkin iskin sen kiinni ja laskin pyttyä hieman eli tarpeeksi tiivisteitä alle kun koropala oli hieman liian suuri. Noo squishiksi sitten jäi 0.9mm, että kysymys kuuluukin, kestääkö päivittäistä ajoa tuolla squishilla? Entinen squish oli 1.1mm ja ihan hyvin pelitti, puristuksia tuli ainakin reilusti lisää tuolla 0.9mm squishilla. Kestääköhän vakiotiiviste vai pitäiskö suosiolla sorvauttaa o-rengas urat kanteen/pyttyyn?
23.10.2013 16:59
Kait se kestää. VHT:n kuparisprayliima tiivisteen molemmin puolin niin varmasti kestää.