Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.6.2015 21:58
Onko mitään hajua miksi kone aloitti yhtäkkiä seisonnan jälkeen sen ettei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä ja kun kaasun laittaa pohjaan niin jää kierrokset pompottamaan about 6,5k? Saa kiusattua 8k mutta ajaessa jää röpeltämään eikä mene yli 60kmh. Kaasari putsattu, kaksi eri cr7** tulppaa kokeiltu, venavälykset tarkistettu(kunnossa), putsarin vielä putsaan mutta eihän se nyt niin pienestä voi olla. Käyntiin lähtee silti aivan hyvin. Konetta pyöriteltäessä puristuksia löytyy, änkkä vaihdettu läpivirtaavaan mutta ei muuta tehty.
7.6.2015 22:29
Seokset päin helvettiä?
14.6.2015 19:46
Miten etupumppuja sais "korkeemmaks" Pyörä on kauheen matala edestä.
Ja löytyykö Hondan 125 XR XLS XLR Big boreja jostain kun vaikuttaa että on sen lisenssoitu kopio.
14.6.2015 20:25
Pumppuja saattaa saada hiukan ryhdikkäämmiksi laittamalla jotain rautaputkea tms sinne jousien jatkeeksi.
Tuolta ainakin joku sylkkä löyty,en osaa varmaks sanoo käykö
http://www.ebay.co.uk/itm/Big-Bore-Cylinder-kit-for-Honda-XR-CB-XL-150cc-145cc-144cc-143cc-/371283580654?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item567239d6ee
16.6.2015 17:36
Tuotanoin, onko kellä kokemusta pulttien irrottamisesta sylkästä, siitä kannen sivusta kun ottaa sen lätkän pois mistä näkee nokka-akselin rattaan, niin siitä alapuolelta paljastuu 2 pulttia, jotka ovat itsellä aivan saatanan tiukassa. Pultit kääntyy kyllä, mutta ovat todella tiukassa eivätkä tunnu löystyvän kun niitä pyörittää, toisen niistä sain jo poikki. Onko niissä joku spesiaali niksi?
17.6.2015 19:51
Jonez98 kirjoitti:Pumppuja saattaa saada hiukan ryhdikkäämmiksi laittamalla jotain rautaputkea tms sinne jousien jatkeeksi.
Tuolta ainakin joku sylkkä löyty,en osaa varmaks sanoo käykö
http://www.ebay.co.uk/itm/Big-Bore-Cylinder-kit-for-Honda-XR-CB-XL-150cc-145cc-144cc-143cc-/371283580654?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item567239d6ee
Juu kattelin jo noita sylintereitä. Vieläkun saisi tietää kuinka iso kampikammion suu on että paljon tarvii suurentaa, sun muuta.
Vähän huono kuva tässä mutta tarkotat siis noita pultteja jossa ympyrän mallisessa kannessa? Itellä ne lähti ihan ilosesti irti. Itse kokeilin ihan ekaks CRC suihkiä siihen, sitten WD40, niksuttelisin edes takas, jossei lähe niin kuumentaa kaasuliekillä tai millä pystyy varovasti ettei mitkään tiivisteet kärähdä, jossei lähe niin poraisin varmaan ja tilaisin uudet pultit. Ootko aiemmin availlu tota konetta?
http://i.imgur.com/YL7ab3J.jpg
18.6.2015 13:24
Kellään ideaa miks derbi polttaa polttimoita, huudatanko liikaa? Kaks on jo palanut ja pari viikkoa kummatkin aina kestänyt. Käytän ihan 60/55W polttimoita eikä se valokoppaa oo sulattanut ettäkö olis liia kuuma.
21.6.2015 18:36
Voisko vika olla jännitteensäätimessä? Koitaha vaihtaa se jos auttas
23.6.2015 12:50
Kannattaa tarkistaa liittimet ennen uuden säätimen ostamista hapettumien varalta.
3.7.2015 7:09
Saako jarruvalon herkkyyttä säädettyä? Mulla oli ennen silleen että kun etujarrun kahvaa liikutti pari milliä niin valo alko palaa ja nytten valo palaa koko ajan vaikka ei edes koske jarruun.
4.7.2015 14:43
Onko kellään myydä toimivaa yamahan alakertaa? Tulee nimittäin halvemmaks ostaa käytetty suht hyväkuntoinen alakerta kun rempata tuo vanha
4.7.2015 20:04
Mites noi koropalat. Nyt on koropala kiinni ja ketjut alkaa jauhaa haarukan päältä 40kmh kovemmassa vauhdissa, antako jauhaa vai minkä patentin siihen pistää. Ääni samaku vetäis ketjuja asfaltilla.
http://imgur.com/Ci787e0
4.7.2015 20:05
Jonez98 kirjoitti:Onko kellään myydä toimivaa yamahan alakertaa? Tulee nimittäin halvemmaks ostaa käytetty suht hyväkuntoinen alakerta kun rempata tuo vanha
Tuliko kampiakseli seinän läpi?
5.7.2015 1:43
Kaikki laakerit iha väljät, startin keskipakokytkin paskana ja startin rattaista puuttuu hampaita. Hyvän vaihon tein.
tulloo halvemmaks jos uuenkäytetyn löyvän.
E: Miten ootte muuten isomman kaasarin vaihon yhteyvessä imukaulan ratkassu? Pystyykö vakiota avartamaan minkäverran?
30.7.2015 20:50
Joku täällä on varmaan paininut samankaltaisten ongelmien kanssa, joten kokeillaan josko löytys apua.
Eli ostin tossa eilen käyntihäiriöisen derbin. Pyörä on todella huono käynnistymään kylmänä, eikä käy tyhjäkäyntiä, oli kone sitten lämmin tai ei. Myös kaasuun vastaaminen on todella huonoa alakierroksilla ja vääntö myös alakierroksilla olematonta. Pyörä meinaa sammua heti, jos kierrokset pääsee tipahtamaan 2krpm kieppeille, eli lakkaa siinä kohin vastaamasta kaasuun, mutta pitämällä kierrokset kaasua antamalla jatkuvasti sen yläpuolella, toimii pärrä täysin moitteetta.
Putsasin tänään kaasarin ja hoonasin tyhjäkäyntisuuttimen, sillä tyhjäkäyntisuuttimesta ei näkynyt juuri yhtään läpi. Kiinnitin myös erityishuomiota imuosien tiiveyteen ja pesin/öljysin ilmansuodattimen. Ei ollut vaikutusta.
Pääsuutin näkyi olevan kokoa 105 ja tyhjäkäyntisuuttimessa luki E15. Kuulostaako oikeilta? Pyörässä ei ole muuta 'viriä', kuin tyhjennetty änkkä. Auttaisiko alavääntöjen puuttumiseen, jos neulaa nostaisi? Mistä lähtisin hakemaan vikaa tyhjäkäymättömyyteen?