Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.11.2009 23:34
Mitä virkaa sillä mutterilla edes on? avasin sen, sit kumminki sain vedettyä sen pultin toiselta puolelta kokonaan pois. Mutterin puolelle jäi n. 4cm pala sit kierretankoa.
Ei sitten mitään järkee, voi olla tosin että se pultti oli katki.
25.11.2009 19:10
Kellään kuvia af:n sylinteristä? Kiinnostaisi vertailla, että onko muillakin ollut pykäliä seoksen kulun tiellä.
25.11.2009 22:09
kellään myynnissä tankkia ?
30.11.2009 22:42
Kellään neuvoja/vinkkejä, että mitä kannattaa katella käytetyn Af1 ostossa?
1.12.2009 12:21
Kannattaa katella muita pyöriä
No jos nyt välttämättä haluat ostaa kirotun vanhan aprilian, kuuntele koneen ääntä,
http://www.youtube.com/watch?v=f7SYb5E41v4 ei oo terve ääni.
vuotaako etupumpun stefat?
YM
6.12.2009 1:02
Mikä vikana kun ei anna kipinää? Tappokatkasia, virtalukkko katsottu ja pualallekin tulee virtaa puolankin pitäis olla ehjä. Mistä sais uuden puolan halvalla jos hajalla?
6.12.2009 15:18
puola tai staattori, staattori on vauhtipyörän alla.
6.12.2009 17:24
Tänään katoin staattorin ja putsasin sen, paljonkos staattorilta pitäis tulla puolalle virtaa? staattorilta tuli 12 ja välillä 11 ja 13? Kokeilin jollain piaggion scootterin pualalla ja sillä sain antaan heikon kipinän mutta ei tarpeeks isoo että lähtis käyntiin. Ei kellään myydä ehjää puolaa?
6.12.2009 19:33
Jos puolalle tulee 12 volttia ei se riitä mihinkään alkuunkaan. ei 12 volttia riitä kipinään mitekää
7.12.2009 23:49
No paljonko sieltä puolalta pitäis tulla virtaa?
8.12.2009 0:15
Ansta kirjoitti:Jos puolalle tulee 12 volttia ei se riitä mihinkään alkuunkaan. ei 12 volttia riitä kipinään mitekää
Sitten muistetaan että puola as muuntaja. Arvaappa onko se jännite enää kahtatoistavolttia sen puolan jälkeen.
Se staattori sitten työntää melko suurella todennäköisyydellä vaihtosähköä sille puolalle, en nyt muista ulkoa miten afin sytytysjärjestelmä meni mutta uskoisin näin. Se jännite sitten kasvaa siitä kun kierrokset nousee.
Ei jännitemittauksilla mitään tee jos sytytysjärjestelmää mitataan, vaan kyllä se kannattaa mitata sekä staattorin että sytytyspuolan ensiö-ja toisiopuolen resistanssit ja verrata niitä toimivien vastaaviin.
24.12.2009 14:49
ei kellään sattuis olemaan nurkissa ylimäärästä ravea/raven osia? itellä (oli pultit huonosti kiinni
) sylkäs ulos laipan kesken matkan.. laippa jäi kyllä kyytiin.. mutta tippu matkasta se laipan ympärillä/päällä oleva se harmaa "yläkansi" ja sen hilppeet.. samalla tuhoutu melko taitavasti se vaijeri. Osat mitä tarvisin on tuolta sivulta->
http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php?page=category&category_id=2754numerot 4-12.
hyvät joulut!
29.12.2009 16:28
osaako kukaan sanoa että onko mitään eroa kaasareilla.. kumpiki on dellorto 28mm mutta toisen kyljessä lukee "nimen" perässä RD ja toisen BD? ja sitten toisen luistimessa(?) on leima et "40" ja toisessa "50".. mitään muuta eroa en oo huomannu paitsi että tyhjäkäynti ruuvvi on eripaikassa?
3.1.2010 15:47
ne 40 ja 50 on varmaan luistin leikkaus-asteita...
3.1.2010 16:15
Ansta kirjoitti:ne 40 ja 50 on varmaan luistin leikkaus-asteita...
mulla ei oo kaasareista kovin paljoa tietoa, että osaatko sanoa että mitä eroa nuilla kahdella sillon olisi? eli mihin se leikkaus-aste vaikuttaa?