Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda Shadow

30.7.2013 13:26

Nojoo, SCS:ltä ei ole toistaiseks tullu vastausta - oliko kysymys sitten tyhmä tai ovatko kesälomilla, who knows? SCS:n säädettävä vaimennin saattais tietenkin pyörää myydessä olla erikoisuus ja valtti, hinta ei nyt ole niin ihmeellinen, lähinnä usean viikon toimitusaika on harmillinen. Olis ollu mielenkiintoista kuulla kokemuksia jos joku olis jo hankkinu tällaisen Suomeen, saksalaisten arvostelut (oliko jotain 20kpl) olivat kehuvia eli mun mieleen vähän epäkriittisiä.

Vilkaisin äsken Bike-Teile:n purkaamojen tarjontaa, ja siellä olis nyt siistiksi kehuttu C2:sta peräisin oleva Hondan hyväkuntoinen kokonainen orggisputkisto tyrkyllä 129€... tosin lähetyskulut Suomeen eivät varmaankaan ole 12€ vaan tyyriimmäks tulee osan ison koon takia. Uuden putkiston hinta saksalaisella ZSF:llä on 499,91€ (plus ehkä pientarvikkeet päälle), Bikeworldilla tuskin halvempi.

http://www.bike-teile.de/index.php?seit ... id=1254920

Re: Honda Shadow

31.7.2013 12:18

No niin, SCS sitten vastasi, eli heillä olis orggisosa heti saatavilla. Hinta 62,50 + 13€ lähetyskulu Suomeen, ja sisältää niitit kiinnittämistä varten. Tällä putken sais toivottavasti entisöityä kestävästi. Siis jos etsii toimivaa lisätehoa ilman vääntöpudotusta kannattaa jättää koskematta orggisputkeen, ja vaan avata ahdistavaa imupuolta pääsuuttimet sovittamalla ja seos kohdilleen säätämällä. Eniten aitoa lisätehoa (+2hv) varsin halvalla, eikä huolto- tai luotettavuusongelmia. Laillisuusongelman jokainen sovitelkoot itse jumaltensa (tai nimismiehensä) kanssa ;) Vaihtotahtiin sytyttelevän 90 asteen V2:n tyypilliseen twinin popotteluun ei mitenkään saa vähä vaiheistetusti sytyttelevän kapeakulma-V2:n (mm. Intikka ja Yammut) hauskaa HD-tyylistä höpinää. Shadown käyntiä ei millään putken avarruksilla saa kuulostamaan kovin hyvältä (makuasia, toki), vaihtokauppana Honda-V2:ssa ei tosin myöskään ole kuskia turruttavia ja osia irti/rikki täristäviä "good vibrations":eja.

Re: Honda Shadow

31.7.2013 14:37

Mahdankohan kuvitella vai onko tuosta Shellin V-Power Nitro+:sta ihan selkeää vaikutusta moottorin tehoihin? Yleensä olen tankannut 98:lla, mutta nyt ajattelin huvikseni testata V-Poweria kun satuin Shellillä tankkaamaan. Tuntui, että ainakin motarilla olisi päässyt normaalia paremmin liikkumaan. En muista, mikä on aiempi nopeusennätys, mutta nyt navigaattori kertoi huippunopeudeksi 123 km/h.

Tai sitten vain sattui olemaan sopiva myötätuuli...

Re: Honda Shadow

31.7.2013 16:11

^täällä on todettu sama ilmiö uudellä shell v-power nitro+ salla ajettu varmaan 10tankillista ja veto vain tuntuu paranevan joka kerta kuin käy tankilla ;) . menee nykyään helposti 130 mittariin :D

Re: Honda Shadow

31.7.2013 16:19

Pakko kanssa vahvistaa tää tuntemus. Toimii Hondan kaa ilmeisen hyvin :D Tuollasella tavaralla tuli huiput hirveen kevyen olosesti vedettyy. 130km/h normi hikisen 120 sijaan. Ois vielä vähä riittäny vetoja ku ei ois ollu autot eessä :D Miinuspuolena se, että makso tossa aamullakin 1.82€/ litra mäntsälä P shellillä :D

Re: Honda Shadow

31.7.2013 19:19

:D

Voi hyvin olla. Keväällä lehdessä (olikohan Tuulilasi) luin, että St1 jonka ketjuun Shellitkin kuuluu olis vaihtanu Nesteen perusbensan tilalle jonkun eurooppalaisen peruspolttoaineen toimittajan, joten myös V-Power olis eri tavaraa kuin menneinä vuosina... plus Nitro, heh.

Lankomies huomas saman tyylistä kun oli tankannu Saksassa Shellin Powerdieseliä... ja johan vanha paku meni autobaanalla iisit 150. Samoin mun 2011 Kirkenesistä tankkaama norjalainen V-Power (95E) pisti Shadown lähes lentämään. En ole koskaan ollu Nesteen erityinen fani (palmuöljysotku, kovat bisnestavat), eli hyvä vaan kun vihdoin joku uskals tuoda parempaa tavaraa markkinoille. Mikään ei ole motoristille parempaa ku pikku bensan laatukilpailu ;)

Wanhuskin on tavoittanu 130+, tosin pikkusen kulkua tuntuis puuttuvan. Syynä tuntuis olevan alle laitettu uus jäykkä ketju, eli takapyörä pyörii nahkeen oloisesti. Olis tarkoitus kokeilla eri kireyssäätöjä ja eri ketjurasvaa, josko ketjun sais vetreytymään.

Re: Honda Shadow

1.8.2013 21:36

Tuo uusi V-power on hyvin lisäaineistettu. Vanhakin V-power sisälsi venttiilejä hoitavia kaliumyhdisteitä, samoja lienee nykyisinkin.

Aloin käyttää V-power Nitro plussaa vähän ennen kuin kävin heittämässä Oulu-Lahti-Helsinki-Oulu reissun. Koko menomatkan kaasu pohjassa, kierrokset 10500-11000 ja viides vaihde, vauhtia mittariin noin 110.

Lahdenväylä kun koitti, CBR otti huippuja reippaat 130 eikä hikiseen 110 niinkuin ennen reissuun lähtöä.

120km/h rajoitusalueella sai jatkuvasti ohitella hitaammin kulkevia. Hymyilin itselleni kun kotona lähtiessä kuumottelin että kehtaakohan sitä ajaa Lahdenväylää vai menenkö vanhaa tietä.

Takaisin tullessa Hämeenlinnanväylällä pääsin sopivan lujaa ajavan pakun imuun, mittarissa kävi enimmillään 142. Edellisellä Cebarilla sain vastaavan vauhtiauton imussa 150 mittariin joten olis saanut polettaa mesekuski vähän enempi.

Pakoputken sisältö muuttui vauhtiajon ansiosta nokisesta mustasta paskasta ohueksi kerrokseksi tummanharmaata palamistuotetta. Öljytkin vetäs pikimustaksi kun paska lähti liikkeelle. Tämä reissu tuli heitettyä 17-18 tkm kohdalla pyörän mittarissa ja tehot on tallessa 25 tkm kohdallakin.

Suosittelen lämpimästi kaikille nelarikuskeille pitkää matkaa kaasu pohjassa!

Re: Honda Shadow

5.8.2013 11:25

Noin tosiaan on, maantielenkillä kone kuumenee kunnolla ja mitä nokea/karstaa arkiajo on jättäny koneeseen ehtii palaa pois. Vois pohtia paljonko hv tarvitaan huipun nostamiseks 10 tai 20 km/t, useasta joka tapauksessa kyse vaikka lähtötaso ehkä olikin alle nimellistehon. 142 lie kuitenki ollu imussa ja ehkä alamäen avittamaa? Samoitenhan Shadowssa on lämpöhuipulla surffaillessa pakko olla enemmänki ku penkitetyt vajaa 17hv jos ajatellaan että normaaliin tasamaahuippuun tulee sen 5km/t lisää. Vielä yks juttu tietysti ilmenee noista lukemista, vaikka mittarivirheitä niihin olettaisikin, eli että timmi VT-rohjake todellakin kulkee saman tai hitusen paremmin kuin nimellisesti nopeampi, mutta tukkoisena vähän nuutunu Cebari (tai what u brung). No joo, tietysti oon jossain määrin realisti Shadown suhteen: eiks se ole vähän samaa huvittunutta sympatiaa, kun seuraat naapurin pulska-Jussin aitomista? Yli menee, joo, ei kovin kauniisti mutta yli kuitenkin - et voi muuta ku sydämellisesti kannustaa :D

Mites toi kestävyys sitten? Luulisin, että nämä kaks Hondaa menee suht samalla kulumisella. Nään nyt vaan omasta 54tkm Varjosta, että se kulkee edelleen suht sen mitä ensi aikoinaan (miinus muutama pikku muutos kuten "beer builds better bodies"-kuski ;) ), ei kuluttanu 2.500km prässin aikana öljyä niin että tikusta huomais, ja samoin putkenpää rutikuivaa vaaleahkon harmaata nokea. Päättelen tästä vanhasta autotrokarin tarkastuksestakin (siis pakoputken pään vinkit), että kone on edelleen ilmeisen hyvässä kuosissa. Ja sehän on siis saanu tuolaista maantieruntua jo 2005 lähtien. Vastaavasti 25tkm CBR on varmasti vasta sopivasti sisäänajettu, ja kerää toisen mokoman ilman pienintäkään huolta.

Ai niin, ne Norjan tummuneet öljyt tosiaan vaihdoin. Tikulla ne näytti kauhian mustilta, mutta ei ehkä olis tarvinnu hätäillä. Hondan omaa öljyä taas laitoin (API-luokitus ei ole enää mainittu purkissa mut API-SL se muistaakseni oli aiemmassa samanlaisessa), törsäsin jopa Honda-suodattimeen kun siellä BW:n puodissa muutenkin kävin, ei halvempaan tarvikesuodattimeen. Kyllä huoleton 75tkm nyt tuntuu jo aika varmalta, sivutieltä eteen paukkaava Dacia pois laskusta jätettynä, kun näin hitaasti jos ollenkaan tuo moottorin kuluminen edistyy. Ei tässä voi omistajana kuin hymyillä tyytyväisenä, ja kumartaa syvään kohti Kumamotoa :)

Re: Honda Shadow

7.8.2013 18:17

Nyt tuli aika laittaa oma varjo myyntiin :s Auto tulossa tilalle :itku:
http://www.nettimoto.com/honda/vt/1558285

Re: Honda Shadow

9.8.2013 18:43

Hyvin oot V_T_E_C onnistunu ton maalauksen kanssa, raita kaventaa Shadown kurasiipiä mitkä ainaki mun mielestä ovat yksvärisinä jo vähän turhan massiivisen näköset. Itellä siis yritetty korjata tätä vaikutelmaa "puskureilla" (no ahtaassa kotipihassa jokuselta naarmultakin kai säästyny) ja rekkaria nostamalla. Vähä kade kanssa kromatuista moottoriposkista, koska etenki vesipumpun kopassa on mulla lepattavan reisarin lahkeen (siinä oli siis jokin kiristyspantahässäkkä - normaali lahje ei ole ongelma) 2011 Lapin keikalla huomaamattani aiheuttama maalivaurio.

Ei ole enää ollu houkuttavaa säärakoa palata Norjaan. Maa hukkuu sateeseen (Oslo +14 ja sillei). Vähä kyl kaivelee et enkö tänä kesänä saanukaan mainittavampaa aikaan kuin tuon hätäisen Norja-visiitin. Ellei sitten tulis vielä jokin lämpöjakso niin kauan kuin joutais vielä lähtemään reissulle, mutta syksyksi tämä nyt näyttäisi selvästi jo kallistuvan. Oon kokeillu sadetta, oon kokeillu aurinkoa... aurinko ON parempi ;)

SWEEP:in halvan XL-pyöränpeitteen menin ostamaan syyssateiden varalta. Muuten hyvä, mutta siinä ei ole nyörejä (eikä edes lenksuja nyörejä varten), eli umpikorttelin pihassa pyörteilevä tuuli nostaa peitteen hetkessä pois. Kyse on todellisuudessa siis vaan pölypeitteestä vaik talvisäilärin ajaks, ei säänsuojasta ajokauden aikana. "Ensin ostin halvan ja kelvottoman... sitten hampaita kiristellen kunnollisen." :(

Re: Honda Shadow

15.8.2013 18:11

Sadepäivinä ollu aikaa tehdä jotain pikkuhuoltoa, mm. plexi taas kiinni ja pyöränvaihto jotta sain oikaistua väärään merkkiin asennetun Max R-takarenkaan. Olipa muuten kertyny jarrupölyä rumpuun Norjan pikareissulla, kun etujarrua säästääkseni käytin takajarrua enemmän vuoristoajossa. Arkiajelussahan sitä ei ihmeemmin tule käytettyä. SWEEP-takaboksin kahvan onnettomat niittaukset olis tarkoitus korjailla tässä vielä laittamalla alle vahvike (kai jostain ohuesta pellistä, ja pulttaamalla paksuhkon nahkan läpi. Mahdollisesti laitan samaan tyyliin vielä kylkiin lenksukat kiristyspantaa varten millä boksin sais kiristettyä paremmin sissyyn kiinni.

Satuin ihan muita juttuja googlaillessa törmäämään tänään VL125Y-Intruderin englanninkielisen korjausoppaan lataussaittiin, jonka linkin lisäsin tietopankkiin. Näyttäis olevan osanumeron perusteella vanhempaa painosta, mutta jos ken sellaista sattuis kaipaamaan... Löytyy siis linkit-kohdasta, Skippy.org postannut tuon. Ensi vilkaisulta näytti olevan joitain eroja saksalaiseen vastaavaan teokseen nähden (kaasari?), eli päivitän Wikiä kunhan saan ajan kanssa vertailtua korjausoppaita. Niin joo, olen siis ladannu itelleni erilaista ilmaista (ja osin maksullistakin) matskua talteen, ja myös Intikan ja Viragon ETAI-oppaat ovat mulla hyllyssä, eli motoristien/kustomistien keskinäisen pyyteettömän avunannon nimissä jaan kyl tiedostoja ilomielin sen varalta, ettei linkit enää toimisi. Myös jotain muuta matskua kustomeihin on saatavilla, mitä en tekijänoikeusjuttujen takia ikävä kyllä ole voinu pistää mototissa esille, mutta privana voi jakaa.

Mites muuten, kun eri 125-kustomeita kuitenkin on vielä paljon liikenteessä niin mitäs porukka tuumais jostain kokoomatopikista, vaik "Kustom Kafé", missä minkä merkkinen tai tahtinen kustomi tahansa olis ok? Suurin osa arkisista pikkumurheista on ehkä suht iisisti selvitettävissä yleisellä 4T-tiedolla, jos ny sellaisia joskus tarttis ratkoa.

Re: Honda Shadow

1.9.2013 14:33

Tuli eilen tarkistettua Intruderin Wiki-tiedot englanninkielistä vanhemman painoksen korjausopasta (tehtaan oma siis) vastaan, eroksi jäin vain kaasarin ID, mikä oli väärän markkina-alueen mukaan mutta ei dramaattisempaa eroa suuttimissa ym. Nyt siis oikean E-17 (Pohjoismaat) mukainen. Samalla merkkasin joitain osien (jarrulevy/-rumpu) kulutusmittoja ynnä muuta pikkutietoa. Joku Intruder-fani vois vielä lisäillä VL125:n LC-version tiedot, ja jokin potrettikuva pyörästä olis kiva jutun alkuun. Kovasti syyhyttäis skannata korjausoppaasta jotain yksittäisiä hienoja leikkauskuvia ym. Wikiin, mutta en osaa tulkita käviskö sellainen vielä sallitusta "fair use":sta, vai loukkaisko se Suzukin tekijänoikeuksia. Suzuki-teoksessahan on kaikenlaista kivaa (mm. venttiilien/seettien hiomisohjeet, jos joku moottorimies niitä tarvitsis) mitä muistaakseni ei ole ETAI:n oppaassa.

Shadown takapyörä on tuossa pyörinyt nurkissa (alla siis alkuperäinen, mikä on jääny "varapyöräks"). Tos yks päivä katselin, että karting-renkaiden vaihtoa varten aikoinaan hankittuna ollu (halpa) rengasprässi ei niin hyvä idea ollutkaan, eli sen kapea talla oli jättänyt muutaman näyskäsyjäljen Max R-takarenkaan kylkeen. Harmittaa.

E: Ai niin, CX-Shadown tehtaan englanninkielinen korjausopas (62-KGB-00 mille haku antaa obsolete-tuomion eli "vanhentunut") löytyi käytettynä Ebay:n kautta, tulipa nyt tuokin hankittua.

Re: Honda Shadow

10.9.2013 18:30

Hondan tehdasopas nyt kotona. Hieno kirja, paljon kuvia ja dataa, ja piirroksia joita en ollu ennen nähny oikeastaan missän: kolmesta tunnetusta oppaasta kyl paras (noh, myös kallein tietysti). Ainoo mitä harmittelen on ohuet melkein voipaperimaiset sivut ja aika alivalottuneet kuvat - tuli heti ajatus, et näinköhän Honda olis valinnu ne tahallisesti tuollaisiks kopioinnin/skannaamisen vaikeuttamiseks?! Ehdin vasta hätäsesti selailla opusta kun olis vähän tärkeämpääki opiskeltavaa, myöhemmin ehkä löytyy Wikiin lisättävää (olisko ehdotuksia mitä siitä tekeleestä vois vastapainoks poistaa?).

Ajojutuista ehkä sen verran, ettei paremmat svingin laakeritkaan estä aika finaalissa olevan G508-lisun nuljuiluja kokonaan... noh sen viimenen milli varmaan riittää syksyn viimesiin vähiin ajoihin ja tuskin keväisen tilaussotkun takia tulee koskaan enää ostettua ainuttakaan Bridgestonen gummia. Prkl.

E2: Ruskaretkeen ruksit päälle, en viittiny tänään (to) vaihtaa takapyörää et pääsis pe matkaan.

Re: Honda Shadow

24.9.2013 18:50

Hyosung Aquilan Wiki-juttuun lisätty teknisiä tietoja sen englanninkielisestä 2001-korjausoppaasta, jonka ilmainen latauslinkki nyt myös lisätty (aiemmat taisivat koskea 125/250-Komeettoja?!). Tehdasoppaan kuhmurainen englanninkieli huvitti.

Shadow-"eeposta" tarttis kai ruveta vähä lyhentelemään kunhan joutaa. Merkkasin ny joitain osia jotka olis menossa poistoon, typistettäväks, tai ehkä vois poikia omaks / yhdistää olemassaoleviin Wiki-juttuihin. En tiä miten tarpeelliseks noi jorinat ois koettukaan.
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 30.9.2013 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda Shadow

30.9.2013 15:18

Tuli tossa sunnuntaina (29.9-13 klo 17.30) rauhoitettua varjo talviunille. :itku: :s
Sitten kuin ajokelit alkaa jatketaan pyörän myyntiä ;) Jollei mene kaupaksi niin ajetaan itse kone loppuun :roll: (jos edes on mahdollista :lol: )
Tuli tehtyä ennen talviunia:
-Pesu
-Vahaus
-Öljynvaihto
-Tankki ja kaasarit tyhjiksi
-Peittely vanhoilla lakanoilla
-Akku pois