Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.10.2017 14:16
Onko muilla käyny sillee että alkanu kaasu tarttumaan eli palautuu hyvin hitaasti?(=vakionopeudensäädin
)
Vaihoin sitte kaasuvaijerin ja ei auttanu, vieläki jumittaa kaasu, mitä enemmän kahvaa käännetty sitä pahemmin jumittaa eli täyskaasulla ku ajaa ja päästää kahvasta irti nii ei meinaa palautua ollekaan, mutta sitte jos on vaa puolkaasulla tai alle niin palautuu nopeammin mutta ei ehkä siltikään normi nopeudella... Mistäköhän johtuis? En kyllä rasvannu sitä uutta vaijeria mutta ei niitä oo koskaan ennenkään rasvattu ja hyvin on toiminu.
Edit: alkoi itsestään toimimaan
Viimeksi muokannut K_T_M päivämäärä 6.10.2017 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran
5.10.2017 16:13
Ota kahva irti ja putsaa se, sekä tanko mahdollisesti
5.10.2017 17:01
"ei enää magneeton koppa mahdu kiinni" itsellä mahtuu aivan hyvin, kun staattori on mahdollisimman paljon käännettynä oikealle
6.10.2017 13:17
rxxxxxx kirjoitti:Strobolla voi koittaa, mutta itsellä ainakin loppui wisecon kampuran kanssa varat staattorin levystä ennenkuin sytkä oli kohdallaan. Aivan ääri asennossa rupesi vähän edes yrittämään kakkosella nostaa keulaa kaasusta, tosin tuolloin ei enään magneetonkoppa mene kiinni. Itse sain kampuran palautettua ja ostin alkuperäisen tilalle.
Tuntuuu olevan nuo kampura vialliset kotarit aika kiertopalkintoja nykyään.
Indiana kirjoitti:"ei enää magneeton koppa mahdu kiinni" itsellä mahtuu aivan hyvin, kun staattori on mahdollisimman paljon käännettynä oikealle
6.10.2017 14:10
Ainakaan 08 kotarissa ei mene se koppa kiinni jos on ennakot täysillä, ottaa se anturi kopan reunaan jo kiinni.
10.10.2017 23:05
Kotari pätkii tällä hetkellä kun lähtee kiihdyttämään. Pääsee kyllä täystehoonsa mutta ylä- ja keskikierroksilla alkaa pätkimään kun kiihdyttää täyskaasulla. Otin vanhan tulpan irti, jonka pää oli aika musta ja laitoin uuden sisään. Toimi uudella tulpalla hetken melkein täydellisesti ilman pätkimistä.
Oireet viittaa omasta mielestä säätöihin? Kannattaisikohan tästä lähtee nyt laittamaan säätöjä laihemmalle vai rikkaammalle?
11.10.2017 21:39
Kertokaas vinkkei mistä lähteä vikaa etsimään, kun kotarista meni kaikki valot ja vilkut pimeiksi sekä mittarin taustavalon kirkkaus menee kierrosten mukaan
(eli tyhjäkäynnillä ei pala ollenkaan ja kun antaa kierroksia niin kirkastuu). Kerran valot palasivat pariksi minuutiksi takaisin normaaleiksi, mutta sen jälkeen ei enää. Kaikki liitokset ja johdot oon käyny jo läpi ja kun mittasin etuvalolle tulevan jännitteen niin näytti vain hieman yli 1 volttia. Voiko siis jännitteensäädin olla rikki (kaikki polttimot kuitenkin ehjiä) vai onko sitten staattori hajonnut? (sytytys kuitenkin on kunnossa ) Vai jotain muuta on hajalla? Itellä alkaa ideat loppua, joten auttakaa nyt miestä mäessä, että pääsis vielä tänä vuonna ajeleen!
12.10.2017 0:17
laitsku kirjoitti:Kotari pätkii tällä hetkellä kun lähtee kiihdyttämään. Pääsee kyllä täystehoonsa mutta ylä- ja keskikierroksilla alkaa pätkimään kun kiihdyttää täyskaasulla. Otin vanhan tulpan irti, jonka pää oli aika musta ja laitoin uuden sisään. Toimi uudella tulpalla hetken melkein täydellisesti ilman pätkimistä.
Oireet viittaa omasta mielestä säätöihin? Kannattaisikohan tästä lähtee nyt laittamaan säätöjä laihemmalle vai rikkaammalle?
Omassa kotarissa pätki täyskaasulla kun oli joku 4e tarvike tulpanhattu, mutta vakiolla alko toimimaan normaalisti. Mitkä säädöt tällä hetkellä on?
14.10.2017 22:37
Pältsi kirjoitti:laitsku kirjoitti:Kotari pätkii tällä hetkellä kun lähtee kiihdyttämään. Pääsee kyllä täystehoonsa mutta ylä- ja keskikierroksilla alkaa pätkimään kun kiihdyttää täyskaasulla. Otin vanhan tulpan irti, jonka pää oli aika musta ja laitoin uuden sisään. Toimi uudella tulpalla hetken melkein täydellisesti ilman pätkimistä.
Oireet viittaa omasta mielestä säätöihin? Kannattaisikohan tästä lähtee nyt laittamaan säätöjä laihemmalle vai rikkaammalle?
Omassa kotarissa pätki täyskaasulla kun oli joku 4e tarvike tulpanhattu, mutta vakiolla alko toimimaan normaalisti. Mitkä säädöt tällä hetkellä on?
180 pääsuutin, 1,5 kierrosta seosruuvi ulos, neula ja sen asento pitäisi katsoa kun ehtii. Ja tulpanhattu on NGK TB05EMA eli ei varmaan siitäkään kiinni(?)
16.10.2017 12:01
laitsku kirjoitti:Pältsi kirjoitti:laitsku kirjoitti:Kotari pätkii tällä hetkellä kun lähtee kiihdyttämään. Pääsee kyllä täystehoonsa mutta ylä- ja keskikierroksilla alkaa pätkimään kun kiihdyttää täyskaasulla. Otin vanhan tulpan irti, jonka pää oli aika musta ja laitoin uuden sisään. Toimi uudella tulpalla hetken melkein täydellisesti ilman pätkimistä.
Oireet viittaa omasta mielestä säätöihin? Kannattaisikohan tästä lähtee nyt laittamaan säätöjä laihemmalle vai rikkaammalle?
Omassa kotarissa pätki täyskaasulla kun oli joku 4e tarvike tulpanhattu, mutta vakiolla alko toimimaan normaalisti. Mitkä säädöt tällä hetkellä on?
180 pääsuutin, 1,5 kierrosta seosruuvi ulos, neula ja sen asento pitäisi katsoa kun ehtii. Ja tulpanhattu on NGK TB05EMA eli ei varmaan siitäkään kiinni(?)
Tuo suutin kuulostaa melko isolta mutta en sit tiiä kuinka kylmä siellä sinulla on. Ohjekirjassa vakiosäätönä taitaa olla 2,75 kierrosta auki
16.10.2017 12:08
Mulla ruukaa etuvalo vilkkua vilkkujen tahtiin jos ei oo paljoa kierroksia koneessa ja lyhyissä valoissa toimii pelkästää se pikku kynttilä siellä eikä pala se isompi valo ollenkaan, kun vaihdoin polttimot niin lyhyet valot oli tosi kirkkaat ja hyvät mutta sitte viikon päästä lopetti toimimasta. Eli lyhyillä valoilla iso valo ei pala ollenkaan mutta pitkillä kuitenkin toimii se valo eli ei pitäs olla palanu... Jännitteensäädin?
16.10.2017 22:14
Mitä pääsuuttimii porukal ollu kotareis ? (38 keihin pwk) kesäl oli 198 ja oli hyvä, nyt kävin hakee syksylle 205 ja tulppa edellee valkone ku tuppinurin vääntää hetke. Jos puolkaasulla ajelee ni tulppa kahvinruskee.
17.10.2017 23:10
Paljon on näille keleille ohjekirjassa? Itellä 36mm ni en tiiä. Tosiaan sulla neula ihan oikeessa paikassa luultavasti jos puolkaasul maitokahvinruskee ja laitat vaa pari kokoo isomman suuttimen ja katot sit, pyörät on yksilöitä niin ne ohjekirjan arvot ja muiden pyörien suutinkoot on vaa suuntaa antavia
17.10.2017 23:11
K_T_M kirjoitti:Mulla ruukaa etuvalo vilkkua vilkkujen tahtiin jos ei oo paljoa kierroksia koneessa ja lyhyissä valoissa toimii pelkästää se pikku kynttilä siellä eikä pala se isompi valo ollenkaan, kun vaihdoin polttimot niin lyhyet valot oli tosi kirkkaat ja hyvät mutta sitte viikon päästä lopetti toimimasta. Eli lyhyillä valoilla iso valo ei pala ollenkaan mutta pitkillä kuitenkin toimii se valo eli ei pitäs olla palanu... Jännitteensäädin?
Laittasin rahani jänärille, kannattaa staattori mitata kanssa, että antaa oikeat arvot
18.10.2017 10:05
6-15c
1.5
Tk 45
NozG
Neulan sokka 4. Ylhäältä
172 ps
Kaipa sitä täytyy 210 ja 215 käydä hakeen vielä, tosiaa muilla kiekoilla iha ok mut heti ku tuppi nurin vääntää hetken ni tulpoa menee valkoseks, eikä oo sitä kesällä tehny noi pahasti