Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2013 11:13

myyntiteksti viimeistään herättää epäilyksiä. :roll: Kyllä sen huomaa kuka niistä huolta pitää ja kuka ei, paljon tarkempi toikin pyörästään todennäkösesti ois jos siinä ois joku 500 sanan stoori.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2013 17:14

NaxHax kirjoitti:Toiha näyttää iha samalaiselt ku athena mut vaa kiiltävä ja siin lukee spes :D laitakko vähä lisää kuvaa alkukäyrästä ja putkesta nii osaisin sanoo? mut millanen on tehoiltaa toi putki?

Ihan ok alaväännöt, ehkä hieman heikommat kuin vakioputkessa, tehopiikki alkaa aikasemmin ja kestää pitempään, tällä hetkellä tuo ei ole kunnolla kiinni änkässä, niin vuotaa sieltä ilmaa ja tekee aika pahasti pyörrettä siihen, niin ei ota piikkiä kunnolla.
Veikkaan, että vähemmän alavääntöä, kiertää enemmän ja parempi piikki kun laittaa tuon SPES änkän.
Kuvaa laitan tuossa viikonloppuna

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2013 18:12

ilee^ kirjoitti:Missä mahtaa olla vika ku dt sammui kesken ajon eikä lähde enää käyntiin?
Tulppa antaa muutaman kipinän kun painaa startti nappulaa ja kun lopettaa sen painamisen mutta jos starttaa vähänkin pidempään niin kipinää ei tule siinä välissä. Koitettu myös uudella tulpalla mutta tekee silti samaa.
Kyseessä siis -04 RE malli.

Nyt kipinä tulee koko ajan mutta ei silti lähde käyntiin. Koitettu myös laittaa bensaa tulpanreiästä ja startata mutta ei auttanut. Eli oisko ideoita viasta?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2013 20:37

Mäntää seuraavaksi alkaisin epäilemään. Putki pois ja pakoaukosta tiirailemaan, miltä näyttää.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2013 21:48

Saisko sellasta räjäytys kuvaa vuoden 1988 jammuun, jossa näkyy miten vaihde rattaat ja vaihteen siirtäjät tulee lohkoon :nolo:

Kattelin Tietopankista räjäytys kuvia vaan ei oikeen oo mieleistä.

On vähä tuo koneen kasaaminen hakusessa kun en edes teidä onko laakerit oikeat..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.10.2013 19:03

http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Sieltä löytyy räjäytyskuvat varaosanumeroineen, ei muutakuin katselemaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.10.2013 19:10

juu kiitoksia nyt helpottaa huomattavasti.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.10.2013 20:40

En oo varma saisko laittaa, mutta laitan silti.
Eli löytyskö keltäkään kiksi pakettia myydä? ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.10.2013 21:37

-Wilsson kirjoitti:En oo varma saisko laittaa, mutta laitan silti.
Eli löytyskö keltäkään kiksi pakettia myydä? ;)

multa löytyy se väliratas ;) ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.10.2013 22:28

Tuolla nettimotossa olis myynnissä muutama n. 41000km ajettua detsiä, joihin ei oo tehty koneremppaa vielä. Eli onko kannattavaa ostaa semmosia, onko ihan pommeja? Ja kauan näissä suunnilleen kestää alakerta?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.10.2013 22:40

Noilla kilsoilla pitää yleensä tehä koneremppaa, joten jos ei ole vielä tehty niin se olis sulla sitten edessä lähiaikoina. Tosin kyllähän nuo alakerrat on joillain kestäny jopa päälle 50tkm, mutta turvallisinta olis rempata siinä 40tkm paikkeilla.

Ite kattelisin noita jotain 40-50tkm ajettuja _rempattuja_ yksilöitä, niin sitten voidaan sanoa että huolettomia kilsoja edessäpäin. ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.10.2013 16:52

Heiii. Laitoin just tuossa arrowin kiinni detsiin ja vaihoin suuttimet oikeeseen kokoon ja hyvin tuntuu toimivan, mutta mites kun tulpan lämpöarvo on huimat 6! aikasemmin toimi hyvin ja nyt toimii hyvin mutta uskaltaako tolla ajaakaan jos sen pitäis 9 olla ettei tuu mäntään reikää? Ja miten se nuin kuumalla toimiikaan?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.10.2013 21:39

Kyllähän se toimiikin, mutta kuumaksi ajettaessa se reikiintymisen riski alkaa olla ilmeinen. BR9EG lienee se paras Detsiin, itse käytin sitä aikanaan. Itse ajan tuolla vanhalla LC myllyllä BR8ECS tulpalla. 9 lämpöarvoiset ei kestä, kun tuplasyylärien takia kone ilmeisesti käy sen verran kylmempänä ja muutenkin hieman rikkaalla. ECS on upotetulla kärjellä, tuntuu pelaavan paremmin yläkiekoilla kuin normi 8ES tulppa.

Muistitkos muuten nostaa myös luistin neulaa?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.10.2013 21:49

Mäkistation kirjoitti:Kyllähän se toimiikin, mutta kuumaksi ajettaessa se reikiintymisen riski alkaa olla ilmeinen. BR9EG lienee se paras Detsiin, itse käytin sitä aikanaan. Itse ajan tuolla vanhalla LC myllyllä BR8ECS tulpalla. 9 lämpöarvoiset ei kestä, kun tuplasyylärien takia kone ilmeisesti käy sen verran kylmempänä ja muutenkin hieman rikkaalla. ECS on upotetulla kärjellä, tuntuu pelaavan paremmin yläkiekoilla kuin normi 8ES tulppa.

Muistitkos muuten nostaa myös luistin neulaa?



Löyty tuolta hyllystä vanha 8es tulppa ja samallailla pelaa, eli taidan pitää tuon kiinni. Voishan sitä joskus koittaa nuita toisenlaisia tulppia jos on ylimäärästä rahaa. :D Ja neulaan en koskenu kun sorminäppäryys ei riitä sen vaijerin pois ottoon :D Nyt on 270ps ja 25tk ja ei booaa eikä tukehu.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.10.2013 22:26

Suosittelen nostamaan sitä neulaa, aika salakavalasti sulattaa männänlaen, jos keskialueella menee laihoille. Yhdestä DT:stä meni täälläpäin 2 mäntää pienen ajan sisällä kysyisen asian takia:
Kuva
Neula niin ylös kuin saa, ei varmasti pääse käymään noin.