Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.7.2013 23:20
Hei, olis vähä ongelmaa ton geparin kanssa (nude jos ketään kiinnostaa) ja tekis mieli taas pitkästä aikaa päästä ajelemaan. Elikkäs, kun ostin ton niin ex-omistaja oli männän vaihtanu ja tarviketiivisteen laittanu, se rupes parinsaan kilsan päästä vuotaa nii vaihoin sitten yamahan tiivisteen sinne ja suoristin kannen. Sen jälkeen käytin käynnissä, toimi tosi hyvin. Sitten sammutin ja taisin toisenkin kerran vielä pyörittää sitä. Aina tappokatkasijasta sammutin. Sitten sekos mittaristo yhessä vaiheessa että piti käyttää virrat pois ja kääntää takas että anto startata. Sitten anto startata, jonkunnäkönen kipinä tulee ja koitettiin uudellakin tulpalla, ja tulppa myös kastuu, mutta käyntiin ei lähde! Ei työntämällä eikä edes bensaa kaatamalla tulpanreiästä. Nyt se on kuukauden seissyt ulkona pressun alla ja kun inspiraatiota taas tuli niin kokeilin ladata akun ja startata, ei enää starttaa, rele vaan naksuu. Koitin pitää releestä kiinni että onhan se se joka naksuu niin kyllä, oikein tärähtää. Voisko joku auttaa kun tekis mieli vielä ajelemaan kun hyvät kelit on ?!?!
28.7.2013 21:48
Jos tappokatkasija on jotenkin vempulan oloinen niin avaa se ja kato onko kaikki pöllöt tallella. Taikka sitten kun starttaat taikka työnnät niin vemputtele sitä tappokatkasijaa.
Sekin niin saatanan turha siinä.
28.7.2013 23:14
ei oo vempulan olonen mutta pitää tsekata huomenissa toi. ohittaa kokonaan varmuuden vuoks. harmi vaa ku ei enää startti toimi, toisaalta kun releen kaks suurinta liitintä yhisti niin startti pyöri, mutta kipinöi melko ilosesti ne johot
29.7.2013 21:14
Vastasin jo tuolla toisella puolella, vaihda sulake. Jos palaa taas, niin älä enää vaihda vaan sitte mittarin kanssa etsimään oikosulkua. Liittimet hapettuneet, käy läpi. Tiukat kurvit, onko johtosarja poikki?
29.7.2013 23:38
Tuli ostettua gpr -07 kun halvalla sai. Semmonen ongelma on että ei lähde käyntiin kunnolla. Työntämällä kyllä saa käyntiin mutta kierrokset on alle 1000 ja sammuu heti kun lopettaa työntämisen. sähköstartti ei toimi Kaasari putsattu ja tulppa kastuu eli bensaa saa. Tulppa antoi kipinää kun testasin pvllä. Vaihdan vielä tulpan kun jostain saan, mutta mitä muita syitä voisi olla? GPR on seissyt ajamattomana 2 vuotta.
30.7.2013 23:22
Onko tankissa vielä vanhat bensat?
31.7.2013 1:16
Tänään vaihdoin uudet bensat sekä uuden tulpan eikä silti lähde käymään.
5.8.2013 0:32
mikähän mahtaa omassa gepardissa olla vialla, kunnolla kahvasta vääntää nii vähän meinaa booata ja siinä ku kierrokset 6-8k nii alkaa tökkimään samallain niinku ois kierrostenrajotin, paitsi kyllä se siitä kierrokset nostaa kuhan vaa malttaa pitää kaasua pohjassa
tulppa on vaihettu ja suutin on 260, senverran piristetty että ilmanputsarista holkki pois ja sulake pistetty. voiko tämä "kierrostenrajotin" johtua sitte siitä että yvps ei ole täysin säädetty?
6.8.2013 1:31
Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa?
6.8.2013 15:29
Onko normaalia että telkkarit alkaa pätkiä kun gepardin lyö käymään?
6.8.2013 21:11
Se että telkkarit pätkii johtuu suojaamattomasta tulpasta/tulpanhatusta
Mikäli sitten meinaat telkkareilla jotain muuta kuin TV:tä niin sitten en on paha mennä sanomaa .
7.8.2013 0:22
Onkos näissä suojattu tulpanhattu vakiona?
8.8.2013 17:35
Mistäs sais halvalla tähän jarrupaloja?
9.8.2013 18:21
Macgaiveri kirjoitti:Onkos näissä suojattu tulpanhattu vakiona?
BPR9ES tulpaksi, jos nyt on BP9ES. NGK:n tulpanhattu ei montaa euroa maksa.
11.8.2013 4:55
Paljonkos kehtaisi pyytää Vm 05 Derbi Gpr:stä jolla on ajettu hieman alle 10000km, on täystehoinen ja kulkuja jtn 140km/h mitään vikaa ei ole ja täysin saman värisellä maalauksella ei tule vastaan. Mäntä vaihdettu noin 3000km sitten. Katsokaa kuva galleriasta.