Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.9.2017 0:56
Eiköhän tuo ole anodisoitu. Navat, kehät ja nipat tulevat tod.näk. eri valmistajilta jolloin prosesseissa on eroja ja tuon kehän tiivistys anodisoinnin jälkeen lienee tehty huonosti/epäonnistunut jolloin se on haalistunut nopeammin.
E: niin tosiaan. Ne voi joko anodisoida uudelleen tai pulverimaalata. Maalaus onnistunee purkamatta vanteita ja osaavat yritykset tekee kyllä anodisointia vastaavan lopputuloksen.
21.9.2017 5:30
Näyttäisi anodisoidulta. Haalistumisen syy saattaa olla liian emäksisessä pesuaineessa joka syö anodisointia pois. Vanne purkiin ja uudelleen anodisointiin Alumiinikilpeen.
21.9.2017 15:10
Anodisointi oli mullakin mielessä, enköhän vie keskiöt ja nipat myös uudelleen anodisoitavaksi jos mahdollista niin saa saman sävyn kaikkiin.. pinnat hyvässä maalissa vielä.
Mitähän mahtais maksaa?
21.9.2017 16:09
Joku vuopsi sitten mustien vanteiden anodisointi oranssiksi maksoi 80€ joka on mielestäni sangen kohtuullinen hinta. Laatu hyvää ja Alumiinikilpi osaa tehdä kestävää pintaa joka ei haalistu. Varaudu sävyeroon eri valmistajien osien kanssa, alumiiniseoksesta kiinni tuleeko saman sävyisiä vai ei.
21.9.2017 18:10
Mikä vois olla ku yhtäkkiä kovan sudittelun jälkeen tulppa irtos sylinteristä ja sen jälkeen kuuluu outoa rohinaa ja pätkii isoilla kierroksilla? Seosruuvikin oli tippunut ja uudenki oon jo siihen laittanu.
23.9.2017 0:59
kyrsä47 kirjoitti:Mikä vois olla ku yhtäkkiä kovan sudittelun jälkeen tulppa irtos sylinteristä ja sen jälkeen kuuluu outoa rohinaa ja pätkii isoilla kierroksilla? Seosruuvikin oli tippunut ja uudenki oon jo siihen laittanu.
No voiskohan tulppa olla paskana jos kannestakin lähti irti?
23.9.2017 22:13
Sille tulpalle oli muistaakseni oikea kireys jotai 35Nm(???) Eli aika kireelle saa kiristää
24.9.2017 21:25
Täriseekö teilläkin kotari isoilla kierroksilla jonkin verran ku kaasuttaa? Oon miettiny onko normaalia kun koneen laakereilla ei ole ajettu kuin 70h vasta...
Edit.. koneen pultit oli löysällä..
1.10.2017 16:33
Joo mikä olis vikana ku kytkin just ilmattu eikä pelaa lainkas, vaihteet menee sisään ku raakana urkkii, mutta kytkin ei vaikuta mitenkää. Kone myös pitää epäoleellisia ääniä kun on tk:lla, tai kun ajaa pintakaasulla, isomille kierroksille en oo laittanu, ku tekee pahaa kuunnella ku kone loksahtelee.
1.10.2017 16:42
Jos oot vast konerempan tehny ni joku väärin kasattu? Ja kokeile ilmaa se kytkin sillee et painat vaik lääkeruiskul nestettä niiku päinvastasee suuntaa
2.10.2017 20:07
Olis mahdollisuus ostaa VHM kansi ja SXS cdi, joten kysyn, että tuoko ne alavääntöä tai tehoa minkä verran. Onko kannattavaa ostaa?
4.10.2017 16:26
Moi
Kotarissani tuntuu olevan tavallista vähemmän tehoa, mistä tämä voisi johtua. Männällä ajettu 105h (oli ajettu 70h pyörän minulle tullessani) sen ajattelin vaihtaa pikimmiten. Pakoaukonsäätimen karstottuminen, laskeeko tehoa paljonkin? Ehdottakaa mitä muuta voisi olla pielessä!
Pyörässä on omalaatuinen kampura ja sen ajotusmerkit eivät osu yhtään kohdalleen. Kun merkit ovat "oikein" pyörä ei vedä mihinkään ja kun laittaa ennakkoa niin paljon kuin mahdollista, alkaa se vetämään kohtuullisesti, ei kuitenkaan ihan kuin pitäisi. Olen kuullut että jollain muullakin on ollut samanlaista onhgelmaa.
Miten saab sytytyksen kohdalleen ilman merkkejä, siis optimiin eli ei liian aikaselle saati myöhäselle? Kiitos jo etukäteen!
4.10.2017 16:32
Väljä, ku männäl on ajettu jo sen verta kauan ja muistaakseni joissain kampuroissa oli kiila vääräs kohassa ni sen takii ajotus vituillaa
4.10.2017 16:34
Joo tiiän että se kiila on väärässä kohtaa ja sen takia ajotus päin vittua mutta miten sen sais ajotttaa silti ihan täydellisesti? Vähän olen yrittänyt kokeilemalla selvittää että missä on eniten tehoa, mutta vaan aika hidasta puuhaa
5.10.2017 11:02
Strobolla voi koittaa, mutta itsellä ainakin loppui wisecon kampuran kanssa varat staattorin levystä ennenkuin sytkä oli kohdallaan. Aivan ääri asennossa rupesi vähän edes yrittämään kakkosella nostaa keulaa kaasusta, tosin tuolloin ei enään magneetonkoppa mene kiinni. Itse sain kampuran palautettua ja ostin alkuperäisen tilalle.
Tuntuuu olevan nuo kampura vialliset kotarit aika kiertopalkintoja nykyään.