Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.7.2013 22:08
Gilera<3 kirjoitti:Miten tuo tuorevoitelun säätö oikee pitää olla, ku tuntuu savuttavan aivan perkeleesti. Nytten on siinä 2 kohalla kun kaasua ei oo käännetty.
Syökö paljonki öljyä?
http://www.youtube.com/watch?v=WwFUzgr2xnA
15.7.2013 1:46
_rieska_ kirjoitti:Turhaa vaihdat sen kaasarin, ei se auta arkiajossa mitään. Tavalliseen ajoon riittää mikä vaan rajoitusten mukaan kulkeva laite ja sillon ne kestääkin (siis vakiokuntoset ja matalaviritteiset), virityshommiin ryhdyttäessä voi olla varma että säännöllisin väliajoin jotain hajoaa/pitää vaihtaa.
Nimim. 50cc viripeeveen omistaja ja roplaaja, joka on ajanut mopolla n. 30km. Jokaisen koeajon jälkeen ilmenee jotain rikkinäistä/hajoavaa.
juuu itsekkin ajoin kyllä pv:llä oli 60cc kiinni koko mopoajan ja se jos joku sai kenkää ku keulin sillä joka päivä/ kuminpolttoa hyvin se sitä kesti ku vaihto vain riittävin ajoin pytyn ja männän ja vuojen välein alakerta remppas... keulaki sattumoisin katkes suskasta
sillon muinoin ku kävin testaa kaverin ktm:mää nii alko se viritys halu nousuu ku ei oo pappabetalar:/ ja oon vaihtanu omaab gepardiin jo mäntää ja ite sen suskanki remppasin!
15.7.2013 21:28
Mistä saa 05 gepariin kytkinvaijeria, kun näyttää vaan olevan tuota 06 malliin ja nudeen saatavilla. Vai meneekö 05 malliin 06 kytkinvaijeri?
16.7.2013 11:04
mikerin kirjoitti:Gilera<3 kirjoitti:Miten tuo tuorevoitelun säätö oikee pitää olla, ku tuntuu savuttavan aivan perkeleesti. Nytten on siinä 2 kohalla kun kaasua ei oo käännetty.
Syökö paljonki öljyä?
http://www.youtube.com/watch?v=WwFUzgr2xnA
Aika paljon tuntuu syövän, aina saa olla lisäämässä öljyä.
16.7.2013 11:44
Taisin keksii tuon öljynsyönti ongelman. Tuossa miun gpr:ässä on kaasussa aika paljo tyhjää joka ei vaikuta kierroksiin, mutta vaikuttaa siihe öljynsaantii. Se oli sillee et ku kaasusta kääntää tyhjän pois nii öljynsäätö oli 2 kohalla. Laitoin sen nytten, kun kaasusta tyhjä käännetty niin säätö oli 0-1 välillä. Eikös se näin pidä olla?
16.7.2013 11:46
Gilera<3 kirjoitti:Taisin keksii tuon öljynsyönti ongelman. Tuossa miun gpr:ässä on kaasussa aika paljo tyhjää joka ei vaikuta kierroksiin, mutta vaikuttaa siihe öljynsaantii. Se oli sillee et ku kaasusta kääntää tyhjän pois nii öljynsäätö oli 2 kohalla. Laitoin sen nytten, kun kaasusta tyhjä käännetty niin säätö oli 0-1 välillä. Eikös se näin pidä olla?
Mitenhän sen tyhjän sais pois siitä kaasusta, kun se vaijerin säätö on jo kaikkein kireimmällä.
17.7.2013 11:45
Paljonko öljyä gpr:n etupumppuihin? Ja onko näissä kahta erilaista keulaa kun tilasin 40-52 stefat niin näyttävät liian pieniltä? 40-58 tuntuisi olevan lähempänä oikeaa? Pyörä nude ja vm-06.
17.7.2013 17:26
Otahan silmä käteen ja lue ne numerot siitä vanhasta stefasta että saat oikian kokosen.
18.7.2013 13:57
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... p-907.htmlTiiättekö, mikä on toi isoin letku, tossa keskellä moottoria, ja mihin se kuuluu?
Omasta fudesta oli ton toinen pää irronnut, kun oli kaatunut tuelta.
18.7.2013 18:04
Vähän väärä topikki ton asian kyselyyn..
Noniin oma ongelma eli nyt toi paska myrkyn lykkäs. Sammutin sen eilen ihan normaalisti ja lähin kaupungille. Illalla tulin takasin ja lykkäsin sitä käymää aika kauanki mutta ei millään lähteny, kerran käynnisty ja sitte taas sammu. Sitten huomasin et tappokytkin oli menny sijoiltaa ja korjasin sen tänään ja sen jälkee koitin käymään. Ei mitään eloa tuntunut ja tulppa oli märkä joka työntökerran jälkeen.
Nyt purin sen kokonaan ja otin kaasarin poies ja puhdistan sen huomenna.
Sitten että miten v*tussa ton ilmanputsarin kotelon saa poies? Koko takahäkki täytyy ottaa pois??
19.7.2013 0:28
takahäkki poies ja ikäänkuin liu'utat sen kotelon pois
19.7.2013 15:55
_rieska_ kirjoitti:Otahan silmä käteen ja lue ne numerot siitä vanhasta stefasta että saat oikian kokosen.
Lukisinhan sitä, mutta ei satu juuri nyt olemaan tarpeeksi suurta kuusiokoloavainta putken avaamiseen. Lähimpään liikkeeseen mistä saa kyseisen työkalun 50km joten ei noin vain kerkeä töiltä käymässä hakemassa joten ulkopuolelta mittasin stefan. Olisit voinut jättää tuon täysin turhan viestin kirjoittamatta jos ei tuon tärkeämpää asiaa ollut.
Ja sitten asiaan. Onko stefan päällä joku pölysuoja ja sen sisällä sitten tuo 52mm leveä stefa?
20.7.2013 12:11
Tietääkös joku kuinka paljon tuossa on jäähdytysnestettä että on täynä? Vaihdoin kannentiivisteen ja käytin kannen koneistamolla kun oli väärä, kasasin momenttiavaimella ja kaikki kivasti, täytin jäähdytysjärjestelmän ja säiliön max rajaan. Sitten kun ekan kerran ajelin töihin ja takas, niin kotimatkalla sihinää sylinterissä ja hetken kukuttua kotona katsoin niin säiliö rutikuiva ja vettä ei valu mihinkään. Täytin säiliön ja rullailin 3 vaihteella työntäen, säiliö tyhjeni silmissä. Ajattelin sitten että kansipahvi paskana ja nesteet menevät moottoriin, purin ja ihmettelin kun mäntä tulppa ym ovat kuivia ja kansipahvi normaalin näköinen. Ideoita minne sitä vettä häviää vai onko se jäähdytysjärjestelmä vaan niin iso että oli jäänyt tyhjäksi?
20.7.2013 14:24
No koitappa ainakin saaha ilmat pois sieltä.. Oikean etukatteen takana on jäähdyttimen yläosassa letku, sinne kaadat vettä niin kauan kunnes sitä tulee jäähdyttimestä
Saa ilman että irroittaa katetta.
Sitten ite tarvisin apua tossa kaasarin kytkennässä? että mikä letku tulee mihinkin?
Etenkin se mikä tulee siihen mihin tulee imukaula kiinni?
Ja onko väliä kuinkapäin ne letkut laittaa missä kulkee jähärinneste?
23.7.2013 16:44
tuli sunnuntaina ostettua tommonen 05 vm gepardi. Mistähän löytyy öljynsaannin säädin, kun tuntuu, että saa aivan liikaa öljyä. Ei meinaa pysyä käynnissä, ja tulppa on aivan öljyinen, joten ei varmaan saa kunnollista kipinää liian öljyn takia.
Vai voisiko tossa olla joku muu ongelma?
Tosiaan tulppia mulla on kahen laisia, lämpöarvoltaan 8 ja 9. Aluks tuntu ysillä käyvän liian kylmänä, joten vaihoin kasin kiinni. Pyörä on siis TT.