Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

3.6.2012 16:08

Mikähän gammassa on vialla, kun on helvetin hankala saada käymään ja alle 3000 kierroksilla booaa ja sammuu. Isomilla kierroksilla toimii kuin enkeli, vaikkakin savuttaa melko paljon (savutus saattaa kyl johtua reilusta 2t-seoksesta). Pitäskö alkaa tutkimaan kaasarin säätöjä?

edit.
Käynnistäessä ottaa hitaasti kierrokset 3000, jonka jälkeen ottaa normaalisti kierroksia. Tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan ja jos päästää kierrokset tippumaan alle niin sammuu kokonaan.

editedit.
Purin kaasarin ja todennäköisesti vika oli neula suuttimessa, se oli hapettunu kaasarin runkoon kiinni ja lähti pölinän kanssa irti. :D
Pitää puhistella vielä tarkemmin.

Jep, sillä tokeni.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

8.8.2012 8:53

Mistä löytäisi tietoa/infoa rg gammasta?

Re: Suzuki RG GAMMA 125

14.9.2012 22:03

Eiköhän eka kannata lukea läpi kokonaan tämä sukisukin alue. Itsellä myös suzuki rg gamma 125 ajettu 30 000 ja seissyt tallissa 6vuotta. Nyt olen ruvennut pulaamaan pyörää mäntää vaille valmis.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

15.9.2012 14:30

Jos jotakuta kiinnostaa niin löytyisi 2 kpl uusia täyd. tiivistesarjoja kyseiseen pyörään! Itsellä ei näille mitään tarvetta.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

6.5.2013 20:48

mul on rg: ssä semmonen ongelma että lämipänä ja kylmänä kun laittaa kaasun pohjaa nii kuuluu vaa boooo ja sammuu mut jos kaasuttelee eka kierrokset johonkii 3000 rpm ja sitte kaasun pohjaa nii sitte toimii eikä booaa. ja tosiaa on tehari ja piperi ja pääsuutin on 250. koitin tänää 220 ja 240 suuttimii ja nostin ja laskin neulaa eikä mikää auttanu. mikä neuvoks?

Re: Suzuki RG GAMMA 125

30.5.2013 0:28

JRnoo kirjoitti:mul on rg: ssä semmonen ongelma että lämipänä ja kylmänä kun laittaa kaasun pohjaa nii kuuluu vaa boooo ja sammuu mut jos kaasuttelee eka kierrokset johonkii 3000 rpm ja sitte kaasun pohjaa nii sitte toimii eikä booaa. ja tosiaa on tehari ja piperi ja pääsuutin on 250. koitin tänää 220 ja 240 suuttimii ja nostin ja laskin neulaa eikä mikää auttanu. mikä neuvoks?


Sulla on varmaan liian rikas seos, ainakin aika reilun kokosilta kuulostaa nuo suuttimet. Vakio pääsuutin on 180.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

1.6.2013 16:03

Rg leipas pari viikkoo sit ja mittasin entisen männän halkaisijaksi noin 55,5 mm. Mistään ei vaan tunnu löytyvän kuin 55 mm mäntiä. Olen lukenut täältä, että ts:sän mäntä sopii kun lyhentää helmoja. Rg:ssäni oli tod. näk. jo ennestään ts:sän mäntä, kun helmoja oli hieman lyhennetty. paljonko helmoja pitää lyhentää? miten? ja minkä ts:sän mäntä sopii? ja sitten vielä, että jos rg lämppäs ihan kevyesti niin onko hoonautus tai porautus kannattavaa?
leikkasi vapaalla ollessaan kun laitoin kaasua jonkunverran ja oli kone vielä kylmä.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

5.6.2013 23:46

56 mm mäntä taitaa olla suurin mitä näihin gammoihin kannattaa laittaa. Suuremmista katkeaa kuulemma herkästi männänrenkaat.

Joku alkupään tessu se oli, mutten muista enää mikä niistä.


Ebaysta löyty muutamia mäntäsarjoja

55.5mm
http://tinyurl.com/lnuolmj

ja tuolla oli kaikki koot 54mm-56mm
http://tinyurl.com/mq2h9vl

Re: Suzuki RG GAMMA 125

6.6.2013 10:56

ostin jo vanhemman tessun eli sen ilmajäähdytteisen tessun männän. siitä pitää kuuleman mukaan ottaa 3 mm pois mutta sen näkee kun vertaa mitoiltaan edelliseen mäntään.

Re: Suzuki RG GAMMA 125

3.7.2013 20:28

joo suzuki leipas taas....
pitäisi uutta sylinteriä hommata kun on edellinen jo maksimi ylikoossa (56mm)niin kertokaas (mikäli täällä enään ketään käy) että käykö maksimi koon pakoaukonsäädin systeemi tuohon uuteen (54mm) sylinteriin?

Re: Suzuki RG GAMMA 125

24.11.2013 23:11

Nyt tarvitsisin vähän apua ja varmaan osiakin. Ostin tuollaisen gamman ja olis tarkoitus laittaa siitä kone mikroautoon. Tänään vielä ajelin sillä pienillä mettäteillä ja se toimi kohtalaisesti "testiajossa". Kotiin päästyäni rupesin pyörää purkamaan ja sainkin osat hyvin irti. Sitten rupesin irroittelemaan sähköjä ja kartoittamaan niitä. Huomasin että pakoaukon säätimestä lähtevät johdot johtivat nelikulmaiseen nelinapaseen liittimeen. (rungon sisällä oli nippu johtoja muovipussissa ja kuvittelin et ne on vaan jotain valo ja vilkku hommia, mitkä pyörästä puuttu.)

Eli pakoaukonsäätimestä liittimeen oranssi ja sininen/keltanenraita. Siitä jatku nelinapaseen liittimeen jossa johdot: oranssi, sininen/keltaraita, musta/valkoinenraita ja valkoinen/siniraita. Nyt tarvisin tietoo mihin liitin kuuluu ja mistä sellaisen saisi?

Olisko jostain saatavissa sähkökaaviota?

Nettiä selatessa löytyy: CONTROL UNIT RG125 G/H/J olis osan nimi ja hinta suolanen. Olisko jollain vastaavaa ja mieluiten halpaa.
Nyt vaan tulee mieleen miksi se toimi noinkin hyvin ilman kyseistä boksia. Eli paljonko sen puuttuminen vie suorityskyvystä?

Re: Suzuki RG GAMMA 125

22.10.2014 21:35

Nostetaas tätäkin. Onko täällä enää lainkaan Gamma kuskeja? Oli tai ei niin jos jollain on jäänyt nurkkiin jotain osia kyseiseen pyörään ja halukas niistä luopumaan voi laittaa yv.tä :)

Re: Suzuki RG GAMMA 125

27.1.2015 19:18

Onko täällä enää RG-kuskeja ollenkaan?

Vastahan tämä oli niin aktiivinen ketju..
..10v sitten :D

Re: Suzuki RG GAMMA 125

6.4.2015 21:29

tulipa sitten hommattua itellekin tuollanen paperiton purettu pyörä ja siihen varaosia peräkärryllinen :lol: :lol:
kokoonpanoa on suoritettu jokusena iltana ja alkais olla siinä vaiheessa että koekäynnistykset olis lähellä...mutta..kipinä puuttuu :roll:
onko cdi boxi todennäköisin syy? ainakin löi kipinää kun annettiin puolalle suoraan sähköä akusta?

Re: Suzuki RG GAMMA 125

12.7.2017 10:08

Maekine kirjoitti:Onko täällä enää RG-kuskeja ollenkaan?

Vastahan tämä oli niin aktiivinen ketju..
..10v sitten :D

Rg kuskit ilmoittautukaa :D itse tänövuonna jo tuhansia kilometrejä omallani (rg gamma 125 vm.1989) tykittänyt, kova on vehe!