Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.7.2013 1:27
elekää ny hemmettivieköö suoraa sitä pyhtyä tilatko
viekää kone aukastavaks ja sanokaa et soittaa sit ku on auottu että missä kunnossa pytty on että sit neuvottelee tarviiko vaihtaa
5.7.2013 13:32
Huomasin tossa eilen ku ajoin pidempää matkaa että matkan loppusuoralla alkoi takajarru ja etujarru pitää ihmeelisiä ääniä. takajarru piti asvaltilla jarruttaessa sellaista ääntä kuin jarruttaisi hiekalla ja etujarru sellaista ihmeelistä surinaa
onko kyseessa jarrupalat jos joku viisaampana voisi kertoa tyhmälle amatöörille ? Ja btw mitkä on inhimillisen hintaset ja hyvät jarrupalat tähän pyörään? vastausta mieluiten jo tänään koska pitäis päästä ostaa.
5.7.2013 14:05
Levari6 kirjoitti:Huomasin tossa eilen ku ajoin pidempää matkaa että matkan loppusuoralla alkoi takajarru ja etujarru pitää ihmeelisiä ääniä. takajarru piti asvaltilla jarruttaessa sellaista ääntä kuin jarruttaisi hiekalla ja etujarru sellaista ihmeelistä surinaa
onko kyseessa jarrupalat jos joku viisaampana voisi kertoa tyhmälle amatöörille ? Ja btw mitkä on inhimillisen hintaset ja hyvät jarrupalat tähän pyörään? vastausta mieluiten jo tänään koska pitäis päästä ostaa.
palat vaihtoon vaa ei oo kallista ja niillä sä pelastat ittes kolarista joten älä osta halvimpia, hintaero ei oo laadukkailla ja halvoilla paloilla suuri mutta jarruteho ja kestävyys on! Ittellä muistaaksee sbs takana nyt ja tais olla halvemmat ebc aiemmin jotka kulu nopemmiin ja oli omasta mielestä huonommat... (nimet väärinpäin?, en muista kummat oli ennen ja mitkä nyt)
Jos meinaat ettätulee rohinaa/vinkumista niin sitten kyllä palat vaihtoon!
Loppuun kuluneet palat syö myös levyn NOPEASTI.
5.7.2013 14:11
Kiitos tästä informaatiosta. Ajattelinki että on palathan ne on koska pintaa ei oo paskaakaa. varmistin vaa ettei se ääni lähe jostai muualta.
5.7.2013 15:54
EBC:llä oli muistaakseni halvempia paloja, mulla on SBS Ceramic palat, tosi hyvät ja maksaa ~30 euroa. Ei luulis olevan suuri panostus jos ne kerran kesässä pitää vaihtaa.
7.7.2013 19:39
Jees nyt on oma yzfr pihassa! Asiallinen piikki on kyllä! Mistä ootte noita kaatumatappeja ostannu ku en löyä mistää? Vai saako suomesta edes? Ja mikähän se hinta on?
7.7.2013 23:09
kehtaako kukaan muuten tunnustaa ostaneensa meikän vanhan pyörän?:D '10 mallia oleva sininen, tarroja jonninverran ja vihreet parkit ainakin oli kun johonkin liikkeeseen meni vaihdossa vaasaan.
8.7.2013 3:07
Minkänimiseen puljuun meni? Kaveri on sieltäpäin niin saattaa tuntea jos on jollekkin saman kylän jonnelle menny
8.7.2013 20:28
kyllä sen tunnistaa jos vaan kyseinen liike on sen mun käyttämän helvetinröörin antanut pyörän mukana, meinaan äänestä
ja galleriast löytyy kuvia ni juu, ehkä tunnistat sen jonkun kaverisi pyöräksi vielä
E: joku hatanmaa siinä firman nimessä oli
11.7.2013 19:04
Missäs kohtaa porukka on mäntiä vaihdellu Yamahaan ja onko kuinka kallis operaatio vaihdattaa esim. jälleenmyyjällä (osat+työ)? Omassa pyörässä kohta 27000km mittarissa ja pikkuista sirinää kuuluu konepuolelta. Öljykin ruvennut hieman maistumaan viime aikoina.
11.7.2013 19:21
Noissa +20tkm lukemissahan se porukalla yleensä alkaa öljyä syömään.
Taitaa olla jotain väh.500€ luokkaa jälleenmyyjällä vaihdattaminen.
Alkuperäinen mäntä+männänrenkaat maksaa vähän yli 100€ ja ei ole itsekkään kovin vaikea operaatio tehdä
11.7.2013 22:22
Pienkone- ja Moottorihuolto J. Saranpäällä on tosi monella kaverilla ollut värkkejä huollossa ja isommissa rempoissa, tosi asiantuntevaa palvelua kohtuullisella hinnalla. Jonoa taitaa olla sen 4-5 viikkoa näin keskikesällä mutta eikai se sun Yzäri siinä ajassa leivo
Muutamia muitakin firmoja on, myös niitä huonoja. Kaverille valehdeltiin yhdessä lähikunnan puljussa että koko alakertakin on paskana, olisivat ottaneet korjauksesta sen takia satoja euroja liikaa. Mihinkään isompaan liikkeeseen en kyllä männänvaihtoon omaa pyörää veis.
15.7.2013 18:33
Onkos kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa että etupumpun alapäässä oleva pultti josta saa keulaöljyt tyhjennettyä pyörii tyhjää, koska pumpun sisällä oleva vastakappale on irronnut? Muistaakseni joku puhui tästä viime kesänä? Kukaan keksinyt ratkaisua että miten sen pultin saisi auki?
15.7.2013 22:54
PenaV8 kirjoitti:Onkos kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa että etupumpun alapäässä oleva pultti josta saa keulaöljyt tyhjennettyä pyörii tyhjää, koska pumpun sisällä oleva vastakappale on irronnut? Muistaakseni joku puhui tästä viime kesänä? Kukaan keksinyt ratkaisua että miten sen pultin saisi auki?
Kyllä näin kävi kun ite yritin irrottaa kans, sit keksittiin että laittaa sen vaikka pöydälle ja kuusiokolo kiinni siihen ja vasaralla leipas niin lujaa siihen kun jakso siis avaimeen ja näin ne lähti sitten poies.
16.7.2013 0:17
juhgo kirjoitti:PenaV8 kirjoitti:Onkos kellään muulla ollut tälläistä ongelmaa että etupumpun alapäässä oleva pultti josta saa keulaöljyt tyhjennettyä pyörii tyhjää, koska pumpun sisällä oleva vastakappale on irronnut? Muistaakseni joku puhui tästä viime kesänä? Kukaan keksinyt ratkaisua että miten sen pultin saisi auki?
Kyllä näin kävi kun ite yritin irrottaa kans, sit keksittiin että laittaa sen vaikka pöydälle ja kuusiokolo kiinni siihen ja vasaralla leipas niin lujaa siihen kun jakso siis avaimeen ja näin ne lähti sitten poies.
Joo eli mahollisimman nopean ja voimakkaan iskun annat siihen jakoavaimeen ni kyllä sillä lähtee irti sitten