Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 2:00

Kiitoksia tiedosta. Sitten vielä semmosta, paljonko pitää laittaa vaihteistoöljyä?

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 10:13

Lukee siinä moottorin oikealla puolella öljyntäyttökorkin vieressä...

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 12:49

Mistä v*tusta mä löydän tohon vaihdepolkimen alle 60 euroon? Mistään taho löytää..

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 13:08

easyparts.nl maksaa joku 35e toimituskulujen kanssa

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 13:17

Tuolta:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/292 ... shift.html

Sitten vaan tuosta ton osan nro 13 kohalle, ja klikkaat sitä. Näyttää sen vaihdepolkimen kuvan, ja hintaa oli näköjään 22,11e

Ps: Äläs pistä turhan ärhäkästi ykköstä silmään, ettei toista kertaa hajoa :) :)

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 13:53

Viimeksi katoin että jtn 60e+ maksais toi osa 8o

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 15:01

Kyllähän toi maksaa suomesta tilattuna 60-70e, mutta toi easyparts.nl on melkosen halpa varaosa sivusto Suomen hintoihin nähden.

Re: Derbi GPR 125

10.7.2013 19:05

Miten tuo tuorevoitelun säätö oikee pitää olla, ku tuntuu savuttavan aivan perkeleesti. Nytten on siinä 2 kohalla kun kaasua ei oo käännetty.

Re: Derbi GPR 125

11.7.2013 19:01

Tiedän, ettei tämä koske derbi gpr:ää, mutta saattaapa olla, että joku osaisi antaa neuvoja tietämättömälle.

Elikkäs, mun "mökkimopossa (125cc Fude fighter 4t ruisku vm 07)" on jotain häikkää bensan saannin kanssa. Vaihdoin alipainehanan ja sen letkut, mutta ongelma ei sillä poistunut. Vaihdoin tankista suodattimen, joka oli paskanen, mutta ei toiminut vieläkään. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi tiputtaa kaasariin pikkusen bensaa, ja hörähti heti käyntiin, muttei pysy käynnissä, kun ei bensaa saa...

Ongelma ilmeni sen jälkeen, kun vaihdoin siihen uuden kaasuvaijerin. Voiko bensaneulan asentaa takaisin väärin, kun se vaan tipahtaa sinne pohjalle. Voiko ylipäänsä bensaneulan korkeutta säätää jotenkin?

Lisäksi tankissa on kolme reikää, yksi alipainehanalle, yksi sähköille ja kolmannen reiän syytä en tiedä. Ei siinä näkynyt olevan kiinni mitään, kun tankin otin irti, mutta kun pistän kaasariin bensaa, ja mopo lähtee käyntiin, niin sieltä rupeaa valumaan bensaa. Mihinköhän tuo reikä kuuluisi johtaa? En nähnyt mitään, mihin jonkun letkun olisi mahdollista mennä.


Ja vieläpä tuosta uudesta alipainehanasta:

Kuinka se toimii, kun alipainehanan yksi reikä menee tankkiin, toinen suodattimeen, ja kolmas suoraan kaasariin. Tuosta kaasariin menevästä reiästä ei näytä mitään tulevan ulos...käsittääkseni alipaineen tarvitsisi, että bensa alkaisi kaasariin virrata, mutta sitä ei mitä ilmeisemmin synny.
Hanaan pääse ihan tavallisesti bensaa, ja päästää sitä suodattimeen, muttei kaasariin.

Joten, MIKÄ VIKANA?

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 22:30

Tuohon Fude-juttuun: yksi letku tulee tankista suodattimen kautta hanalle ja siitä jatkaa toista letkua pitkin kaasarille. Kolmas letku tulee esim. imukaulalta, joka antaa alipaineen ja avaa hanan. Ihan kuin ottaisin alipaineen tankista? Siis hanalle yksi sisään, yksi ulos ja kolmannesta kun imee (moottori imee), bensa lähtee virtaamaan.

Tankeissa on yleensä muutama lähtö. Yksi bensalle (toinen perinteisellä hanalla oleville, varatankki) ja toinen on tankkauskorkin ylivuotoletku.

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 22:31

kersti91 kirjoitti:Tuohon Fude-juttuun: yksi letku tulee tankista suodattimen kautta hanalle ja siitä jatkaa toista letkua pitkin kaasarille. Kolmas letku tulee esim. imukaulalta, joka antaa alipaineen ja avaa hanan. Ihan kuin ottaisin alipaineen tankista? Siis hanalle yksi sisään, yksi ulos ja kolmannesta kun imee (moottorin pyörimisestä syntyvä alipaine imee, yleensä imukaulassa), bensa lähtee virtaamaan.

Tankeissa on yleensä muutama lähtö. Yksi bensalle (toinen perinteisellä hanalla oleville, varatankki) ja toinen on tankkauskorkin ylivuotoletku.

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 23:37

Kiitos, uskon että auttoi paljon :D Pitääpäs huomenna kattella, löytyiskö jostain reikää, johon letkut menisi. Mistäs tuo imukaula löytyy, kun olen vähän "uuno" noitten pyörien kanssa. On katsos eka pyörä kyseessä, ja tässä olis tarkoitus oppia vähän korjailemaan perus juttuja mahdollisen uuden 2t pyörän varalle. Eihän noita parin sadan pyöriä kannata mennä liikkeeseen korjauttamaan, vaan kannattaa opetella itse ne korjaamaan. :)

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 23:54

Mutta kuinkas muuten, kun siitä alipainehanan ylemmästä päästä pääsee valumaan bensaa, niin haittaako se alipaineen syntymiseen?

Hana on siis tämän näköinen:
http://www.menopelimarket.fi/Alipainehana-tankki

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 23:56

Niin, ja jos se imukaula on tommonen musta muovinen putkilo, tossa kaasarin vieres, niin siinä oli letkut, jotka johti suodattimeen.
Ja sen suodattimen letkun toisen pään olin pistänyt alipainehanan yläpäähän. Lieneekö se edes oikein?

Re: Derbi GPR 125

12.7.2013 23:57

Ja tankissa on siis jo erillinen suodatin,(semmonen pitkulainen)joka menee suoraan alipainehanaan, kun tuo hana on suoraan tankin alapuolella