Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.6.2012 12:11
En ite ainakaan ottas. Se on sitten perseestä ku pitäs ite alkaa tekemään ja siellä onkin vielä ihan uudet osat tai sitten ei alota ku luulee että tehty kaikkee niin kilahtaa samantien
Jos pyörä on siisti ulkonäöltään ja moottoriltaan niin silloin kyllä tietää että on sitä pidetty hyvin.
10.6.2012 2:31
Sylinterist meni sit jengat alkukäyrän kiinityksest. Saiskoha siihe uuet jengat?
10.6.2012 11:38
Ootko nyt vähän väärällä alueella?
13.6.2012 23:47
mulla on nytten kiinni keihin pj 36mm ja tarttisin siihen uuden luistin ja vaijerin kiinnitys jutut ja vaijerin. maksaa yhteensä jonku 100-150e nii tuleeko viisaammaks ostaa suoraan käytetty kaasari vaiko ostaa noi kamat?
ja eikö noissa ole vakioina toi 38mm kaasari että kannattaako hommata 36mm vai 38mm?
ja sitten vielä kysymys, eikös tossa -92 temmissä ole jo pakoaukon säädin? ja mistä tietää että onko se kunnossa ja onko säädöissä ja mitenkä säädetään?
14.6.2012 0:19
Tääl mototissa on myynnissä
Keihin PWK 38, aika halpa mun mielestä. Tuo malli on vakiona ainakin -90 vuoden Temmissä. Suosittelen ostaan koko kaasarin, joko ton tai jonku muun käytetyn, jos niitä tulee myyntiin.
Ja on tossa pa-säädin, mutta siihen liittyen en osaa auttaa. Jos se ei toimi, niin alavääntöö ei oo yhtään.
14.6.2012 1:38
Tai alavääntöä löytyy paljon mutta ei ylävääntöä
Meikäläisen hussessa oli ainakin paskana se ja toinen käpälä kokoajan alhaalla niin ei minkäänlaista piikkiä ottanut..
15.6.2012 23:53
Mistään en tietoo löytänyt niin tietääkö kukaan käykö uudempien temmien osat miten noihi vanhempiin esim 88 temmeihin?
15.6.2012 23:57
Riippuu varmasti aika paljolti osasta. Vähän liian laaja kysymys?
16.6.2012 0:08
lähinnä kiinnostas konneen osat?
16.6.2012 14:18
derbi80cc kirjoitti:lähinnä kiinnostas konneen osat?
En tiedä varmasti mut näyttäs ainaki toi kone erilaiselta senverran et ei käy. Saattaa olla hankala etsiä osia noin vanhaan.
16.6.2012 21:57
Markku ainakin kertoi että pytyt on tehty sopimaan kaikkiin vanhoihinkin malleihin, mutta kampurasta ym. en tiiä. Kysy maahantuojilta, kyllä ne tietää mitkä käy ja mitkä ei. Purolta löytyy vanhojakin osia, ja hän myy varastossa olevia osia aika edukkaasti, kun alkaa jo pian suunnittelemaan eläkkeelle jäämistä.
16.6.2012 23:21
tosta puromotorista on kyllä pakko ny kommentoida...
mulla oli kytkinvipu (koneen kyljessä oleva) siä että hän tekis siittä alkuperäsen näköisen koska samaa osaa ei oo valmistettu 5 vuoteen eikä sitä oo missään. kesti 1,5kk ennenku meni hermot ja käytiin hakeen se vipu sieltä eikä se ollu saanu mitään aikaan
ja sano että uus ilmanputsarin kotelo olis 150e ja daytonalla oli 80e... ja kytkinvaijerin kun ostin niin ei ollu lähelläkään oikeeta ja makso 25e ja daytonalla olis ollu 15e....
että ite asioin tästälähtien daytonalla
ja viä uudestaan sama kysymys et mitenkä sitä pakoaukon säädintä si säädetää?
17.6.2012 0:09
Putki irti ni näkee laipan. Pytyn kyljestä sitten se levy alumiinia tai muovia riippuu molempia tehty. Siellä on tanko joka tulee kYtkinkopasta ja se liikuttaa sitä laippaa. Laippa liikkuu pakoaukossa. Kun ei käy ja alakierroksilla laippa ihan alhaalla. Max asennot säädetään pakoaukon yläpuolelta olevan levyn alta siellä on 2 ruuvia jotka rajoittaa. Kun pakoaukon säädin aukeaa ni se ei laippa ei saa mennä pakoaukon yli, mutta ei sää jäädä vajaaksi eli tukkimaan aukkoa eli pakoaukon muotoisesti ni virtaa parhaiten. sit ku se laippa on alhaalla(alakierroksilla/ei käynnissä. Ni ei saa jäädä laipan varaan vaan rajoitusruuvia kääntää niin että se nousee millin ylös. Painaa pyttyä ja laipat kuluu ja voi ottaa mäntään kiinni vanhemmissa. Samalla kun ton purkaa ni jotain lämpöä kestävää rasvaa/2t öljyä kaikkialle ja putsataan karstat ym liat pois. Kytkinkopassa vesipumpun akselista toimiva keskipakosysteemi toimii kuin variaattori avaa pakoaukonsäätimen. Eli mekaaninen säädin temmeissä(2012sähköinen). Siihen kun pistää 85cc tm:n jousen joka on jäykempi saadaan keskikierroksilal olevan kuolleen kohdan pois jota ainakin keulimista harrastavaa häiritsee todella paljon. että tällästä. Jos jotain epäselvää ni kysy.
17.6.2012 13:27
Mitäs te sanotte ku oon katellu tollasta temmiä missä alakertaan on vaihdettu laakerit, stefat ja tiivisteet 6000km sitten ja mäntä/sylinteri vaihdettu 700km sitten nii koskakohan tulis seuraava remppa?Paljonkohan toi 6000km tunneissa?
17.6.2012 14:46
Suorastaan mahdotonta sanoa paljon 6000km on tunneissa, voithan sinä olettaa vaikka että keskinopeus on 50km/h jolloin tunteja on kertynyt 120 jne.