Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.4.2014 3:33
Ilmanputsarissa on ainakin se kuriputki.Muuta ei sitten olekkaan.
Niin joo ehkä siitä tulee ruma mut kaikkee pitää kokeilla
23.4.2014 1:48
Sanokaas että onko järkeä ottaa vakioputkesta kurit pois ennen ravea? nouseeko kulutus hirveesti ja sanokaas miten saan ne kurit helpointen sieltä putkesta? eikö se niin ollut että siinä alkukäyrässä oli ja sitten katalysaattori? ja kannattaako vaihella tyhjäkäynti suuttimia tai jotain?
23.4.2014 12:52
No kyllä se on sellanen 7-12l/100km korolaipan kanssa.Riippuu ihan kaasukädestä, Alakierroksilla aika hölmö ajaa kun pyörä tuntuu haluuvan koko ajan lisää kaasua,Eikä hirveesti ees väännä
.itellä ei sen kummosempaa kokemusta säxän vakioputken tyhjäämistä ole,Vissiin siellä on joku holkki,Kurkista putkee ja kato millä se olis paras poistaa.
Siitä katista olisin itekki halunnu kysyä,Notta tukitaanko vaan ilmaputsarista se reikä ja putkesta se pilli veke ja siihen kemppiliimaa?
Btw myykää mulle rave 1:sen laippa..
23.4.2014 15:05
Tuommonen käärme sielä putkessa on
Oli tosi työläs ottaa pois tuo ja sai vielä pistää poikki tuolta toisesta saumasta. Sitte eka kattiki tosi hyvin kiinni siinä alkukäyräsä,
23.4.2014 15:42
Moro,
täälä varmaan osataan parhaiten vastata muutamaan kysymykseen tähän pyörään liittyen.. Eli pitäs saada tuo wrrä myytyä pois ja sitten ois tarkoituksena ostaa joko aprilia tai detsi.
Mites näissä kestää alakerta milloin pitää alkaa remontoimaan? Milloin muovirattaat pitää vaihtaa koneesta?
Onko ne öljypumpun rattaat vai mitkä Männänvaihto n. 8-10tkm TTnä ?
Ja tarkoitus ois löytää sellanen yksilö joka on valmiiksi täystehoinen.. Jos tälläistä ei kuitenkaan löydy mikä miellyttää, onko kuinka kallis ja kova homma laittaa itse TTksi?
23.4.2014 19:17
Mo, alakerta remppaa noin 30tkm, monet ajanu reippaasti yliki, mutta tuossakai se kannattas tehä
Muovirattaat suositeltas vaihettavan aina männän vaihdon yhteidessä, mutta ei pakko jos näyttää hyväkuntosilta.
Mäntä tosiaan siinä 8-12tkm kannattaa vaihtaa.
TT osat kaasariin maksaa jonku päälle 100€ ja rave kans, ite suosittelen vaihtamaan kaasarin ennemmin 34vhsb:hen kun ostaan tt osat kaasariin!
Tule hakemaan multa pyörä pois!
23.4.2014 21:36
Kellottakaas joku gps:n kanssa 0-100.
Tahtoisin vaan tietää, että liikkuuko tuo oma pyörä niinkuin pitää.
34vhsb,rave1,giannelli,vhm,v-force ja tt-kikat tehty ja juuri täydellinen koneremppa,mut tuntuu hieman nuhaiselta.. Voi tietysti johtua siitä ettei koti kylällä ole, kuin kotareita niin niiden rinnalla häpeää.
23.4.2014 21:57
Ite voisin tässä lähipäivinä koittaa, kun laitan nyt vähän paremmin säätöihin lämpimille keleille. On itellä ny aika nuhasen olonen, ku vielä talvisäädöt
23.4.2014 22:38
Kertokaas minkä merkkinen mäntä on todettu parhaaksi, mitä hyötyä on ecu:n porauksesta?
24.4.2014 7:01
Asso werke ( alkuperäinen). Sitten hyviä kans on vertexit, wisecot..
24.4.2014 13:47
morjesta kyselisin vaan että minkälaista koropalaa tohon omaan räxään voisi tehdä ?
24.4.2014 18:46
Morjesta!
Kertokaas uudelle tulokkaalle, jolle säxä päätyny talliin ja korttia odotellessa että mitä nuo ns TT-osat on ? Ja miten ja ennen kaikkea mihin tuo RAVE 1 laitetaan. Ja kuinka on kannattaako tyhjentää vakioputki vai ostaa Aprilian oma TT putki ?
Eli vanhalta omistajalta sain RAVE 1 muttei mitään hajua mihin asentaa. ( eli pyörä on vakio ) ja sitten sain TT osat eli niitä ruuvien näkösiä suuttimia (?), onko näin ja mitenkäs niitä on tarkoitus laitella
Ja käykö ne osat 28mm dellorto vai tarkoitettu 34mm. Ja jos laitan RAVEN ja aprilian TT putken kiinni pitääkö vaihtaa 28mm kaasariin suuttimia ja minkä kokoisia ?
Eli haluaisin pyörään aprilian TT putken, RAVE 1 ja TT osat 28mm kaasariin joten yleisesti mitä pitää tehdä. Ei tarvi linkkailla paikkoja mistä noita voi ostaa kun lähes kaikki tuli pyörän mukana
24.4.2014 20:07
Raven asennushan tapahtuu niin, että laitat solenoidin kiinni sille tarkoitettuihin kiinnikkeisiin pyörän vasemmalle puolelle, laitat vaijerin kiinni ja pujotat sieltä syylärin ja rungon välistä ja laitat laipan vaijeriin. Otat kiinteän laipan pois pakoaukon yläpuolelta ja laitat laipan viiste pakoaukkoon päin. Tietopankista löytynee hyvät ohjeet tähän. Ja TT osat on tarkoitettu 28 dellortoon. Putken tyhjäys on aika vaivalloista, joten suoraan vaan tehtaan TT / teharia. Pitää myös laittaa isompaa suutinta, muuten menee aiva liia laihalle. En ny tiiä mikä koko se on tolle 28 lortolle.
24.4.2014 20:16
Pieni kysymys tietäville:
Jos ostan 34mm vhsb:n uutena, tarvitsenko jotain kikkoja/osia jotta saan ryypyn toimimaan samalla tavalla kuin 28:ssa?
25.4.2014 15:52
Joo kiitos vastauksesta tohon edelliseen kysymykseeni, mutta jäi kaivertamaan mieltä:
Mitä helvettiä ne TT osat niinkus on ? Ja mitä niillä kaikilla suuttimilla tekee ja mikä se ihme metallihommeli on joka kuuluu siihen TT settiin 28mm kaasariin.
Antakaa pls ohjeita alottelijalle miten nuo osat sinne kaasariin asennellaan.