Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.8.2017 18:49
Tuli sellainen myytti vastaan että kun ajaa hiljempaa metikössä tms. paikassa jatkuvasti pienemmillä kierroksilla niin kannattaisi olla yhden numeron kuumempi tulppa.
Näin ollen polttaisi helpommin kaikki karstat vittuun eikä pyörä menisi tukkoon niin helposti.
Nopeasti ajateltuna kuulostaa ihan järkevältä mutta miettii että kun hitaasti ajelee ja ilmavirta ei jäähdytä lainkaan ja mylly käy kuumana. Ja siihen vielä pistäisi kuumempaa tulppaa.
Mielipiteitä, kokemuksia?
20.8.2017 20:14
Toki jos tulpan lämpötila on väärä niin tulppa karstoittuu ja mykistyy, yleiseen karstoittumiseen tulpan lämpöarvo ei vaikuta.
21.8.2017 18:18
Onko kukaan saanu tän vuoden puolella kilpiin XC-v :tä?
http://www.offroadpro.fi/uutinen/euro4- ... ilpipiikin ton mukaan perjaatteessa mahollista, mutta onkohan kuinka kallista/kannattavaa?
23.8.2017 18:00
motokeitaalta kysyin ja vastasivat ettei ole mahdollista
23.8.2017 19:16
Jos pitää olla uusi, ni Beta 125 RR 2T tulee marraskuussa 2017.
RR 2T 125 on Euro 4 tyyppihyväksytty ja on myös rekisteröitävissä tieliikenteeseen.
23.8.2017 21:22
vantic kirjoitti:Jos pitää olla uusi, ni Beta 125 RR 2T tulee marraskuussa 2017.
RR 2T 125 on Euro 4 tyyppihyväksytty ja on myös rekisteröitävissä tieliikenteeseen.
Ja jos haluaa sekaantua ranskalaiseen niin Shercolta tullut jo vastaavanlainen
https://www.nettimoto.com/sherco/enduro/2184085
25.8.2017 12:22
Hieman ehkä ot, en parempaakaan löytäny ni minkä verran ootte ajanu kotarin sylintereillä ? itel nyt 400h täynä... Mietin vaan, kun talvella vois viiä pinnotettavaks bud racingille tai ostaa uus sylinteri
25.8.2017 23:43
Kertokaas hyviä vinkkejä miten kannattaa alustaa päivittää katukäyttöön. Itellä mielessä iskareiden säädättäminen jäykemmäksi ja 320mm levyn hankkiminen. Onkos paljon eroa 150e VMX levyllä ja 300e ebc:n 320mm levyllä?
Ja jos ootte ostanu Bud tai VHM kansia niin kumpi mielestänne parempi ja tuleeko niistä mitään huomattavaa tehoeroa hintaaansa nähden?
26.8.2017 6:07
Ota iskari ja keula irti ja vie ne asiantuntevaan iskarihuoltoon, vaikka Skogille, Gustafssonille tai mihin tahansa joka tekee kisapyöriin alustanhuoltoja. Kerro että tulee katukäyttöön niin he kyllä tietää mitä tehdä, mahdollisesti jouset menee vaihtoon ja iskareiden shimmipakat uusitaan. Kannattaa samalla harkita joustomatkojen lyhentämistä 30-50mm, saat painopisteen alemmaksi ja pääset eroon hevoskeinu fiiliksestä eli ollaan aika lähellä supermoto jousitusta.
28.8.2017 17:13
Pitääkö alhaalta laittaa rikkaamalle vai laihemmalle kun lyön tyhjäkäynnistä kaasun pohjaan niin "stumppaa" vai mitä lie, mutta kyllä ne kiekat nousee siitä heti pikku pätkäsyn jälkeen normaalisti
29.8.2017 19:10
Missäköhän mättää kun etupyörän laakerit vaihoin kun klappasi. Vaihon jälkeen toimi kun pitikin. Nyt taas 7h jälkeen klappaa kuin ennen vaihtoa.
29.8.2017 20:48
Muurari kirjoitti:Missäköhän mättää kun etupyörän laakerit vaihoin kun klappasi. Vaihon jälkeen toimi kun pitikin. Nyt taas 7h jälkeen klappaa kuin ennen vaihtoa.
Missä kunnossa holkit ja stefat? Pääseekö lika heti laakereihin?
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
2.9.2017 19:16
Saisko ktm sx 125 koko vehkeen kasattua exc rungon ympärille vai pitäiskö paljo ruveta modaamaan että sais semmosen tehtyä?
3.9.2017 15:39
kyrsä47 kirjoitti:Saisko ktm sx 125 koko vehkeen kasattua exc rungon ympärille vai pitäiskö paljo ruveta modaamaan että sais semmosen tehtyä?
saa
3.9.2017 18:11
minkä johdon laitoin väärin kun kaikki vilikut vilkkuu samaan aikaan