Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.8.2017 11:54
Kai sulla on muute sama putki, läpät ja kaasari?
OnniSaljas kirjoitti:ma$$i kirjoitti:Eri setti alakerrassa kuin edellisessä todennäköisesti. Kampura+kiertokanki vaikuttavat hyvin paljon kierrosherkkyyteen jne. Sen voi kasata useamman painoisilla osilla, jolloin kierrosherkkyys, piikki ja vääntö vaihtelevat osien mukaan. Vrt sx osat kevyemmät--> kierrosherkkyyttä, exc painavammat--> vääntöä.
Tai toinen hyvin todennäköinen mahdollisuus on että pakoaukonsäädin on kalibroitu aukeamaan eri kohdassa.
Joo. Tos on sama kampiakseli kun siinä edellisessä mut pystyyks tota pakoaukonsäätimen kalibrointia muuttaa jotenki ?
Keskipakoissäätimen aukeamisajankohtaa voi muuttaa, mutta kannattaa ensin perehtyä asiaan, väärällä toimenpiteellä paskoo heti säätimen keskipakoisjousen.
Tuossa aika hyvä ohje. Avaat ensin oikealta kyljestä tuon pikkukopan, löysäät viereisen pienen pultin. Älä koske keskellä olevaan pulttiin ja säädät 21 vai 19mm (en muista kumpi) avaimella säädintä. Viimeisenä kiristät pikkupultin ja koppa kiinni. Sylinterin kyljen luukusta näet mihin se "täppä" nousee. Tuolla saa säädettyä vääntävämmäksi alhaalta/ terävämmksi ylhäältä.
EDIT. Kuva ei näy, kattokaa googlen linkki
https://www.google.fi/search?q=ktm+exc+ ... 2rUybJbnYM:
8.8.2017 15:04
Mikä vois olla kotarin takaiskarissa ku on kauhee pomppukeppi, esim kun painuu pohjaan niin palautuu todella "nopeasti" ja oikeen ehkä vähän "kolahtaa" kun menee päätyyn asti vauhdilla. Miten saisin tota vähän rauhallisemmaksi?
8.8.2017 16:31
.motomiäs kirjoitti:Mikä vois olla kotarin takaiskarissa ku on kauhee pomppukeppi, esim kun painuu pohjaan niin palautuu todella "nopeasti" ja oikeen ehkä vähän "kolahtaa" kun menee päätyyn asti vauhdilla. Miten saisin tota vähän rauhallisemmaksi?
Oletko yrittänyt säätää puristus- ja paluuvaimennusta?
Jos säätö ei auta, iskari huoltoon.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
11.8.2017 12:28
Iskari kuulostaa siltä että suoraan huoltoon. Luultavasti kalvohajonnu sieltä sisältä. Itsellä käynyt samoin. Samalla kannattaa tarkistaa iskarin laakerit. Hajoavat herkösti rikkinäisellä iskarilla.
11.8.2017 22:45
Onkos muilla käynyt näin että männänvaihdon jälkeen vuotanut jäähytysnesteet pihalle ajaessa? Ei myöskään ole minkäänlaista tehoa (kannentiiviste huonosti?)
Elikkäs kun yritän huomenna uudelleen niin pitäisikö minun laittaa jonkin sortin liimaa siihen tiivisteeseen jotta pysyisi paremmin vai hä?
12.8.2017 2:38
K_T_M kirjoitti:Onkos muilla käynyt näin että männänvaihdon jälkeen vuotanut jäähytysnesteet pihalle ajaessa? Ei myöskään ole minkäänlaista tehoa (kannentiiviste huonosti?)
Elikkäs kun yritän huomenna uudelleen niin pitäisikö minun laittaa jonkin sortin liimaa siihen tiivisteeseen jotta pysyisi paremmin vai hä?
Liimaa ei todellakaan! Pelkkä tiiviste. Sulla on joko kansi kiero tai löysällä
12.8.2017 16:52
taukopaikka kirjoitti:K_T_M kirjoitti:Onkos muilla käynyt näin että männänvaihdon jälkeen vuotanut jäähytysnesteet pihalle ajaessa? Ei myöskään ole minkäänlaista tehoa (kannentiiviste huonosti?)
Elikkäs kun yritän huomenna uudelleen niin pitäisikö minun laittaa jonkin sortin liimaa siihen tiivisteeseen jotta pysyisi paremmin vai hä?
Liimaa ei todellakaan! Pelkkä tiiviste. Sulla on joko kansi kiero tai löysällä
Laitoin kyl momenttiavaimella just oikeaan momenttiin... Voiko sen tiivisteen laittaa jotenki huonosti, tuntu semmoselta että se saattaa pyörähtää pois paikaltaan koko tiiviste
12.8.2017 19:39
Mitäs vittua nyt? Lähin avaamaan kannen pultteja ja huomasin että olivat löysällä vaikka olin laittanut momenttiavaimella tosi kireelle... Miten ne ny voi ittestään löystyä kahen minuutin ajon aikana, vai voiko? Kannen tiiviste ihan oli paskana.
13.8.2017 7:32
Niin näissä kannentiiviste on 2 O- rengasta. Jos toinen ei ole ollut urassa ja kiristetty se selittäisi tuon.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
13.8.2017 23:51
Oisko jollaki kuvaa siitä miltä pitäisi näyttää oikein asennettu kannentiiviste, ku tuntuu siltä että oon saattanu laittaa sen tiivisteen jotenki väärin (se vihreä tiiviste, ei se musta joka menee uraan)
15.8.2017 18:21
En tarvi enää vastausta edellisiin, mutta nyt tietäiskö joku miten asennan virtalukon 2014 ktm exc, meneekö johot jossaki valmiiksi?
17.8.2017 14:55
1. Tankki irti, ja näet sytytyspuolan edessäsi.
2. Keulaan päin on yksi johto abikolla kiinni puolaan, irroita tämä.
3. Nyt etsit virtalukostasi piuhat, jotka ovat toistensa parit. (Eli mittarilla mittaat sähkönkulkua. Virrat pois, ei piippaa. Virrat päällä piippaa.) Nyt teippaa ja eristä loput virtalukon piuhat, sillä et tarvitse kuin yhden parin.
4. Liitä piuhoihin abikot päihin, ja kytke.
5. Iloitse toimivasta virtalukosta.
Tolleen ite asensin, virtalukosta tulee siis 4 johtoa joista kahta käytetään.
18.8.2017 14:05
Juu, kiitti. Ja nyt taas apua!
D Elikkäs vaihoin sen kannentiivisteen ja toimi jonku aikaa ihan ok mutta lämmettyä alkoi taas virtaamaan jäähytysnestettä rungon sisästä putken päälle, letkut näyttäisi olevan ok... Mikä neuvoksi? (Tarkistan vielä kannen ja sen tiivisteen uudestaan varmuuden vuoksi)
19.8.2017 23:24
K_T_M kirjoitti:Juu, kiitti. Ja nyt taas apua!
D Elikkäs vaihoin sen kannentiivisteen ja toimi jonku aikaa ihan ok mutta lämmettyä alkoi taas virtaamaan jäähytysnestettä rungon sisästä putken päälle, letkut näyttäisi olevan ok... Mikä neuvoksi? (Tarkistan vielä kannen ja sen tiivisteen uudestaan varmuuden vuoksi)
Katot mistä vuotaa ja kysyt sitten apua.
20.8.2017 14:01
Vikana oli kiero kansi. Jäähytysnesteet pääsi koneeseen sisälle ja sit höyrystyi putken päällä ja höyry nousi rungon sisälle, jossa se taas tiivistyi nesteeksi ja sitten putosi sieltä uudelleen putken päälle jolloin näytti siltä että ne tulee suoraan sieltä rungosta eli ylivuotoletkusta
DD