Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.7.2015 21:58
Tuli vähän aikailtua pyörän hommaamisen kanssa mutta nyt on semmonen hommattuna. Tosiaan tuli paikanpäällä ilmi että kytkin luistaa ja sehän myös muuten luisti. 5tonnia kierroksia muuten kyllä lähdössä meinaa sammua. Kovin puheli että kun seissyt kauan niin ajamalla ja vähän säätämällä säätöruuvista niin alkaisi toimimaan. Oisko mitään kikkakolmosia muitakin vai onko se sitten levyn vaihtoon. Kuulemma mennyt kruunusta pari tappia poikki mutta olleet jo ainakin 10tkm poikki.
Edit: siis kytkin ei irroita eli vaikka kytkin pohjassa niin pyörä lähtee eteenpäin ja käytännössä sammuu ellei lähde kovilla kierroksilla. Ei auttanut vaikka kiristelin niin koneelta kuin vaijeriakin jopa ylikin. Mikäköhän ois vikana
sitten vielä tuntuu että jos laskee vapaalla kierrokset alle 2tonnia nii saattaa ruveta "booaa" jos ei ota varovasti kierroksia. Ryyppy päällä ei ole mitään vikaa. On kuulemma rave2 nii pystykös sitä jotenkin säätämään?
22.7.2015 19:06
Kannattaa vaan ottaa kytkin koppa pois ja katella mitä sieltä löytyy. Eipä ilman sitä mitään sille osaa tehdä. Toki kannataa vaihtaa öljyt sinne, jos kerran on ollut pitkään ajamata. Ja tohon booaamiseen et sulla on vaan liian pieni tyhjäkäyntisuutin tai tyhjäkäynti sääjetty perseelleen.
EDIT. Onko kukaan ottanu öljypumppua pois räsästä? Mitä ootte laittaneet siihen päälle? Jos ootte vaan laittaneet jonku tasasrn metallikappaleen siihen, onko ollut mitään ongelmia?
21.8.2015 21:19
Aprilian jäähdyttimeen oli luultavasti lentänyt kivi ajon aikana ja siitä johtuen jäähdyttimeen on tullut pieni vaurio. Jäähdytysnestettä siis tirskuu nyt pienestä kohdasta jäähdyttimestä kaasua antaessa.
Minkälaisilla konsteilla vuodon saisi helpoiten tukittua?
25.8.2015 16:58
Mikähä toho räsää tas tuli ku lähtee piikkii vetämää nii jossai 10000 kierroksien kohalla lopettaa vaan kiihtymisen ja huutaa silleen oudosti? Ennen veti sinne 13000 kiekkaan asti mallikaasti mut tänään aamul vaan hyyty. Ja kun lähtee kiihdyttämään ykkösellä nii joutuu jo 40km/h vauheista vaihtaa kakkoselle, eikä silläkään pääse ku siihe 70km/h asti.
Tämä ilmiä vaan voimistuu moottorin lämmetessä. Mahtaakohan kytkin luistaa?
Tekniikkana Rave 1, 0.80mm laskettu kans, yksrenkaine mäntä, tt-putki, 34mm kaasari jossa täydelliset säädöt ja f-vorce 3set. Yritin videota tosta ottaa mutta ei tolla GoPro 1sellä oikee niitä äänii erota.
25.8.2015 17:32
Jos keksit vian ni ilmottele mulleki. Tuntuu samaa käyvän, tosin mulla jo aikasemmil kierroksil
25.8.2015 18:04
Kovasti kyllä epäilen sitä kytkintä
Sen pienen huudatuksen jälkeen selvästi haistoi palanut kytkinoilin. Jos viikonlopuksi sais uudet öljyt nii voisi vaikka kytkinkopan aukaista ja katsoa mitä sieltä mahtaa löytyä
Sitä enne pitää vaan ajaa mahd. pienillä kierroksilla ettei vaan se kytkin sano itteään kokonaan irti.
25.8.2015 19:41
Olisin kiitollii jos sit kertosit että mitä löyty. Paljo sulla on ajettu että ois alkanu kytkin luistaa? Mulla karvan alta 13k ajettu. Mitä lottoot voiko noin "pienil" kilometreil jo alkaa kytkin olee lopussaan?
25.8.2015 21:14
Mulla ei oo mitään ideaa kuinka paljo tolla kytkmellä on ajettu ees
pyörällä kilometrejä n.35000 ja kun viimeks katoin sitä kytkin asetelmaa, nii selvästi näky et on levyt tehny sellasii painaumia siihe kytkinkruunuu, et ei varmaa oo kestäny enää se vanha kytkin tota mun ajo tyylii
Hyvin voi olla mahdollista et sulla on paljo ajettu kytkin, joka ei sit enää kestäny noita tehoja mitä sulla on. kyllä se 13tkm ajettu kytkinki voi pettää jos on annettu happee ihan reilusti. Mun 02 räsän huoltokirja näyttää et 4000 välein pitäs tarkistaa kunto, tiiä sitte osaanko etes tota lukee
26.8.2015 7:45
No toi oli 8 tkm ajan vakiona vanhalla omistajalla ja mä oon siitä lähtien piristelly sitä vakiosta alkaen kun mulle tuli
. En oikeen jaksa uskoa että ois kytkimestä, koska juuri sillonhan se kiertäisi huippuun asti mutta voima ei välity loppuun asti kun levyt luistaa jolloin ei tietenkään kulje juurikaan vaikka kiertää tappiin asti
14.9.2015 18:45
Voisko joku mitata ketjulinjan suhteessa runkoon tai takahaarukkaan? Oma projektiaihio tuli ostettua ilman alkuperäistä moottoria ja nyt pitäisi saada moottorin kiinnike rakennettua niin, että ketjulinja olisi suorassa.
12.11.2015 22:14
Morjesta! MUlla on aprilia rs 125cc 05vm niin osaisko joku kertoo meneekö uudenmallin takakatteet suoraan itsellä siis palloperänen. Toinen kysymys mikä on kun mittariston alla/takana on hyvin pieni neliö mistä lähtee semmonen sirppi metalli koukku ja toisella puolella on nappula,neliössä lukee leonelli
12.11.2015 23:21
Takahäkki pitää myös vaihtaa uudemmasta jotta peräkatteet saa sopimaan.
17.11.2015 11:15
Paljonko olette räsästänne tehoja penkittäneet ja millä kokoonpanolla?
-Arrow kokoputkisto
-VHSB34 litteäluistinen versio 140-kokoisella suuttimella
-V-force 3 läpät
-Aprilian oma tt ilmanottosnorkkeli
-NGK:n tt tulppa
-34mm tehty italkitin imukaula
-Rave 2 pakoaukonsäädin
Noilla hilppeillä irtosi takarenkaasta yli 31bhp. Räsä on vuosimallia 2012 ja ajettu 4tkm.
17.11.2015 12:02
Suutin ainaki kuulostaa aika pieneltä, mutta jos tolla pelittää niin mikäs siin. Aika perustulos tt rotaxista ettenkö sanois. VHM kansi niin saisi vielä hitusen lisää irti. Sitte sen jälkeen viilailua tai isompaa sylkkää (lue: italkit 144)
22.11.2015 20:48
moro, millasia säätöjä suosittelisitte räsään jossa on:
34mm dellortto
v-vorse 3
34mm imukaula
polini 154cc
piperi
ja millasia tehoja pitäs lähtee tolla setillä? kestääkö alakerta, juuri remontoitu kokonaan
ja sit mitä mieltä ootte tuosta polinista en oo ite vielä testannu