Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.4.2013 16:34
Kaverilta räjähti alakerta aivan helveteiksi, niin mietiskeltiin että meneekö mx:ään rs:än kone? MX:n koneita kun ei niin paljon löydy.. Huolto/korjaus tulisi maksamaan yli 3k ja halvimmat rs:ät liikkuvat 500 euron paikkeilla. Ilmoitelkaahan jos tallista löytyy ylimääräinen kone/alakerta!
15.4.2013 17:15
miten saat menemään koneen osii 3k vai menikö lohkot ja vaihelaatikkokin?
15.4.2013 18:12
En minä vaan helsingin pyörä ja mopo. En itse ollut langan päässä, mutta näin he sanoivat kaverilleni. 1500e ne veikkaili, mutta voi olla että yli 3k menee. Viime huollossa ei ilmeisesti ollut laittanut tarpeeksi öljyä tai laatikko vuosi, joten voi olla myös mahdollista että kaikki menee uusiksi.
15.4.2013 18:16
Nojoo, jos nakkilasta menee osia ostamaan niin varmasti maksaa
Kannattaa ulkomailta tilailla, jos siitä vanhasta koneesta meinaa kalun tehä. Mutta räsän kone tosiaan sama mylly ilman kiksiä sähköstartilla.
15.4.2013 19:14
Jos ei oo ollu tarpeeks öljyä koneessa niin eihän siinä mee rikki kun vaihteisto+laakerit, varmaan muovirattaat menny?, mutta eihän siitä mitään kampura tai muuta semmosta oo menny. Varaosina ehtii jonkun vaihteiston ja ne osat mitä puuttuu. Ja pyörä ja mopo on semmonen paikka jota ei olis pitäny ikinä perustaa.
17.4.2013 10:30
En muista mitä kaikkea sieltä oli rikki mennyt, varmaan pidemmän päälle hajonnut eikä kerta rysäyksestä. Onko mahdollista saada sähköstartillinen mäksä? Jos tota ei kuntoon saa niin toinen vaihtoehto on myydä varaosiksi, vai onko muita ehdotuksia?
17.4.2013 10:33
Ja alakerrasta vissiin akselitkin vaihtokunnossa. Kai ton vois saada jonkinnäkösee kuntoon vaan vaihtamalla rikki menneet rattaat mutta sit varmaan seuraavan kesän aikana leviäis taas totaalisesti..
27.4.2013 16:22
Olisiko jollain kokemuksia Apikan mittarin asentamisesta ohjaustangon päälle? Usealla olen nähnyt sellaisen viritelmän ja näyttää paljon sirommalta se mittari ilman kehyksiä ohjaustangon päällä. Pitäisikö pellistä vaan joku pikku pala leikata siihen päälle, kiinnittää se ohjaustankoon ja mittari sitten siihen peltiin? Parempia ideoita?
27.4.2013 19:39
Itellä oli ihan nippusiteet vedetty siitä mittarin pohjassa olevan muovitelineen välistä ja tangon ympäri.
1.5.2013 1:44
Osaisiko joku selittää oikein selkeästi miten tuota kokonaiskilometrimäärää luetaan. Saan kyllä sen ODOn näkyviin mutta niistä kolmesta lukuparista en ota selkoa sitten ollenkaan.
2.5.2013 4:59
m4x1p3p5i kirjoitti:Osaisiko joku selittää oikein selkeästi miten tuota kokonaiskilometrimäärää luetaan. Saan kyllä sen ODOn näkyviin mutta niistä kolmesta lukuparista en ota selkoa sitten ollenkaan.
Ohjekirjan latauslinkki (2003, MX125):
http://www.sendspace.com/file/ei8ufr(sis. 288 sivua)
Tosiaan tuosta ohjekirjasta löytyy kaikki mahdollinen, mukaanlukien mittariston käyttöohjeet.
5.5.2013 0:40
osaako joku sanoa että mikä kärähti kun laitoin h4 polttimon ja toimi vähän aikaa ja nyt ei toimi mitkään valot vilkut yms?
5.5.2013 12:57
sulake?
5.5.2013 14:29
aksunii kirjoitti:sulake?
kaikki sulakkeet ehjiä !
5.5.2013 21:32
Nyt kun alko tää MX kiinnostaa,niin kyselisin vähän kokemuksia!
Tällänen taitaa pyyhkiä persettä katulaiskalla hussella ?
Ellei peräti kisapiikkien tehoja lähestytä kun vähän enemmän virittelee? Onko ollu luotettavia,etenkin sähköt,kun ei huvittas pahemmi niitten kanssa sählätä,ja onko perus huoltotoimenpiteet kuinka helppo tehdä? (kaasarin säätö,ilmanputsarin pesu etc.) Bensaakin taitaa 34mm lortolla silleen melko kohtuullisesti litkiä näin 2-tahdiks? ja onko millasia ajaa,eihän oo mitään kauheita laivoja?