Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 17:42

noniin nyt tarvis nopeest apuu et kumman ostan. italkitin 140cc setin vai polinin 154cc setin. kumpi on kestävempi? ite tykkään enemmä kierroskoneesta mutta luin että 1 männärenkasista pitää rengasta vaihtaa 2k välein ja italkitissähän on 1 rangas vain? miksi muka sitä pitäisi 2k välein vaihtaa? onhan husseissakin 1 rengas? ja sit viel et onko italkitissä rave2 reikää? polinissahan on? mielellää nopeest apua kun tänään pitäis jo tilata. jos jollain on kokemusta pytyistä niin pistäkääs ihan mielipiteitä niistä.

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 17:59

Mitä mun kannattais säätää tosta 34 mm kaasarist, ku röpöttää 1/4 kaasul, ja tosta ku kääntää nopeesti kaasun pohjaan röpöttää myös n.3 sek. Ps 158, tyhjis 36, seosruuvi 1.5 kiekkaa auki ja neulan sokka ekas loves. Pitäsikö pistää pienempää pääsuutinta?

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 19:26

mervin kirjoitti:Mitä mun kannattais säätää tosta 34 mm kaasarist, ku röpöttää 1/4 kaasul, ja tosta ku kääntää nopeesti kaasun pohjaan röpöttää myös n.3 sek. Ps 158, tyhjis 36, seosruuvi 1.5 kiekkaa auki ja neulan sokka ekas loves. Pitäsikö pistää pienempää pääsuutinta?


Mikä neula? Kuinka vanha kaasutin kyseessä?

Vaikuttas että saatat joutua ostamaan erilaisen neulan että saat keskeltä sitä laihemmalle...

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 20:33

Ansta kirjoitti:
mervin kirjoitti:Mitä mun kannattais säätää tosta 34 mm kaasarist, ku röpöttää 1/4 kaasul, ja tosta ku kääntää nopeesti kaasun pohjaan röpöttää myös n.3 sek. Ps 158, tyhjis 36, seosruuvi 1.5 kiekkaa auki ja neulan sokka ekas loves. Pitäsikö pistää pienempää pääsuutinta?


Mikä neula? Kuinka vanha kaasutin kyseessä?

Vaikuttas että saatat joutua ostamaan erilaisen neulan että saat keskeltä sitä laihemmalle...

Neula k57 ja kaasari on 34 vhsb dellorto, vuosimalli ei tiedossa :D Pyörä röpöttää 1, 2 ja 3 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua, 4 vaihteella vetää jo melko hyvin ilman röpötystä

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 21:19

Mihin töötti tulee alunperin kiinni?
Jotain vinkkejä renkaiden vaihtoon?

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 22:25

Töötille on oma kiinnike siinä tankin alla, oikeen syylärin vieressä. Kannattaa viedä irtovanteet liikkeeseen, ei paljoa maksa ;)

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 22:34

mervin kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
mervin kirjoitti:Mitä mun kannattais säätää tosta 34 mm kaasarist, ku röpöttää 1/4 kaasul, ja tosta ku kääntää nopeesti kaasun pohjaan röpöttää myös n.3 sek. Ps 158, tyhjis 36, seosruuvi 1.5 kiekkaa auki ja neulan sokka ekas loves. Pitäsikö pistää pienempää pääsuutinta?


Mikä neula? Kuinka vanha kaasutin kyseessä?

Vaikuttas että saatat joutua ostamaan erilaisen neulan että saat keskeltä sitä laihemmalle...

Neula k57 ja kaasari on 34 vhsb dellorto, vuosimalli ei tiedossa :D Pyörä röpöttää 1, 2 ja 3 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua, 4 vaihteella vetää jo melko hyvin ilman röpötystä


Onks sul ihan tt-putki? Onks ravea?

Noista kaasareistakaan ain tiie, jos on kulunu 34mm vhsb ja oikein vanha ni ne suuttimet ei päde samassa pyörässä jos testaat kahdella samanlaisel kaasaril joista toinen uusi.

Säädöt kuullostaa kyl siltä et pitäs olla vaan hienosäätöä vailla että toimis täydellisesti. Neulastakaan et pysty enää laihentamaa ni eri neulan kai sit tarvit, pääsuutinta en hirveesti enää pienemmäks uskaltais laittaa.

En oo ikin MX:ää jetittäny 34mm kaasarilla en tiie vaikuttaako se putki kuinka paljon kun muuten se paketti on samanlainen kun räsässä, ilmanputsaritkin pitäs olla virtauksiltaan samanlaisia lähestulkoon.

Voithan sä pienemmälki pääsuuttimel koittaa, kunha et laihalle vedä sitä. Ite oon kyl oman kokemuksen mukaa huomannu et vaik Räsä oli 34mm kaasaril säädöissään 160 pääsuuttimel, jos laitto 165 ni pyörä ei pahemmin röpellellyt tai mitään oli vaan "tahmea" ja hitaampi täyskaasulla. Rotaxin kone on sentyyppinen et vaik sille syöttää just 34mm kaasaril liikaa kakkua täyskaasulla ni yleensä se oireilee jotenkin muuten kun ihan järjettömäl röpötyksellä, ellei PS ole tosiaan helvetisti liian iso.

Niin ja onhan sulla ihan vakio ilmansuodatinkotelo?

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 22:46

Oisko jollain kuvaa missä näkyy töötti?

Ja paljon on tullut hinnaksi renkaiden vaihdolle?

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 23:04

Ei ole suoraan mutta voin huomenna ottaa. Mulla maksoi renkaiden vaihto Stormilla 10€kun ostin sieltä renkaat, mikäli ostat renkaat muualta vaihto maksaa 20€ ;)

Re: Aprilia MX 125

11.3.2012 23:12

Jees, kiitos jos voit ottaa!:)
Pitääpä käydä kyselemässä että paljonko velottaa täälläpäin.

Re: Aprilia MX 125

12.3.2012 9:30

Ansta kirjoitti:
mervin kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
mervin kirjoitti:Mitä mun kannattais säätää tosta 34 mm kaasarist, ku röpöttää 1/4 kaasul, ja tosta ku kääntää nopeesti kaasun pohjaan röpöttää myös n.3 sek. Ps 158, tyhjis 36, seosruuvi 1.5 kiekkaa auki ja neulan sokka ekas loves. Pitäsikö pistää pienempää pääsuutinta?


Mikä neula? Kuinka vanha kaasutin kyseessä?

Vaikuttas että saatat joutua ostamaan erilaisen neulan että saat keskeltä sitä laihemmalle...

Neula k57 ja kaasari on 34 vhsb dellorto, vuosimalli ei tiedossa :D Pyörä röpöttää 1, 2 ja 3 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua, 4 vaihteella vetää jo melko hyvin ilman röpötystä


Onks sul ihan tt-putki? Onks ravea?

Noista kaasareistakaan ain tiie, jos on kulunu 34mm vhsb ja oikein vanha ni ne suuttimet ei päde samassa pyörässä jos testaat kahdella samanlaisel kaasaril joista toinen uusi.

Säädöt kuullostaa kyl siltä et pitäs olla vaan hienosäätöä vailla että toimis täydellisesti. Neulastakaan et pysty enää laihentamaa ni eri neulan kai sit tarvit, pääsuutinta en hirveesti enää pienemmäks uskaltais laittaa.

En oo ikin MX:ää jetittäny 34mm kaasarilla en tiie vaikuttaako se putki kuinka paljon kun muuten se paketti on samanlainen kun räsässä, ilmanputsaritkin pitäs olla virtauksiltaan samanlaisia lähestulkoon.

Voithan sä pienemmälki pääsuuttimel koittaa, kunha et laihalle vedä sitä. Ite oon kyl oman kokemuksen mukaa huomannu et vaik Räsä oli 34mm kaasaril säädöissään 160 pääsuuttimel, jos laitto 165 ni pyörä ei pahemmin röpellellyt tai mitään oli vaan "tahmea" ja hitaampi täyskaasulla. Rotaxin kone on sentyyppinen et vaik sille syöttää just 34mm kaasaril liikaa kakkua täyskaasulla ni yleensä se oireilee jotenkin muuten kun ihan järjettömäl röpötyksellä, ellei PS ole tosiaan helvetisti liian iso.

Niin ja onhan sulla ihan vakio ilmansuodatinkotelo?

Rave 2 ja arrow löytyy, ja on myös vakio ilmansuodatin. Kai sitä vois kokeilla pienempää pääsuutinta jos lähtis toimii. Jos ei toimi nii vakiokaasari takas :D

Re: Aprilia MX 125

12.3.2012 10:26

Joo talvirenkaathan viittii vaihtaa ite ku ei tarvi olla niin tasapainossa, mutta kesärenkaat on sama käyttää ihan rengasliikkeessä niin tasapainottavat samalla ja melko jäykkäkin vääntää smotot alle itse raudoilla. Täällä haukiputaalla on rengasliike ottanut yleensä 15€/kpl sis. tasapainotus.

Re: Aprilia MX 125

12.3.2012 18:04

mikkets kirjoitti:Ei ole suoraan mutta voin huomenna ottaa.

Töötin kiinnike löydetty ja töötti kiinnitetty, joten en tarvitse kuvaa. Kiitos kuitenkin!:)

Re: Aprilia MX 125

12.3.2012 20:18

Paljo tämmöset vie bensaa ku kuullu että ei veis kauheesti 2 tahiks?

Re: Aprilia MX 125

12.3.2012 20:36

Riippuu kuskista ja säädöistä. 5-10l :D