Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.2.2012 9:48
Aika hankala se on kattoa kotona, et onko se kansi oikeesti suora. Se pitäis kuitenkin katsoa joka suuntaan ja koneistetut osat ei anna mitään mittarvirheitä anteeks. On kahden minuutin homma ja maksaa tupakan verran, ku viet nyrkkipajalle sorviin ja sanot et ottavat 0,1mm pois. Samalla saat palaneet tiivisteenrämmäleet pois pinnoilta naarmuttamatta niitä.
Yks entinen Honda-huoltaja joskus sano, että näsäri on tarkka kansipahvistaan ja kannattaa kuulemma aina laittaa just tuo orkkistiiviste. Mulla oli kyllä hiukan aikaa tarvikemalli, mut kyllä sitä tiivistettä saa vaihdellakin, jos sitä kantta käyttää usein auki. Mulla ei nyt oo tällä koneella noita kiristysarvoja, et mihin momenttiin pitäis kiristää, mut 5-pulttinen alumiinikansi pitäis periaatteessa kiristää kaarella kiertävässä järjestyksessä pikkuhiljaa. Yleensä se "tiukalle, muttei hampaat irvessä" toimii.
3.2.2012 14:28
Makso toisen näsärin kannen koneistus muistaakseni 25e, ei vaan huvittais maksaa siitä sen vertaa uuestaan. Kai se on sitten vietävä tämäkin sinne, tai etsin toisen koneistajan lähialueelta. Oisko ne momentit ollu jotain 16, ite oon laittanu aina ilman momenttiavainta kun ei se edes mahdu tuonne.
3.2.2012 17:31
Tollane 14-16 on joo hyvä, itel on tuo
Ja ei sitä suoruutta tosiaa näe lasia vaste ite, vaikka mite kattelin et on suora ni oliha se vaa kiero ku mikä. Ja alkuperäne tiiviste sisää, säästää hermoja paljon
Samat käpälät on gila1 ja 2, ite otin toisesta pytystä kaikki kamat toho gila1:seen.
6.2.2012 19:52
Nyt on kansi käytetty oikaistavana mutta voi perse minkä hintasta hupia... Viimeksi syksyllä kannen oikaisu makso 25e, mutta nyt rapiat 50e!
Oli viimenen kerta kun tuonne mitään vien. Sais alkaa toimimaan, saimpa sentään orkkiskansipahvin paikalliselta jälleenmyyjältä vitosella.
7.2.2012 0:57
Onkos vm.92 CRM:ssä ja vm.02 NSR:ssä samat pytyt. Tai toisinsanoen sopiiko cermin pakoaukonsäätimen akseli ja käpälät kyseisen ikäisen näsärin pyttyyn ja säätimeen?
7.2.2012 9:10
Ei ole ja ei pitäisi sopia. CRM isommat käpälät.
7.2.2012 21:36
Ok, hyvä tietää
7.2.2012 23:04
Mitenkäs olisi Xenon valojen laitto?
Mahdollista edes releellä?
9.2.2012 2:48
Ei kai siinä muuta ku h4 bixenon muutossarja jostain? Vaikka xenonkauppa.fi, motowikissä on jonkunnäkönen artikkeli aiheesta mopopuolella. Netissä on aika paljon kytkentäohjeita tarjolla.
En tiedä nykytilanteesta, mut ainakin muutama vuos sitten halvat bixenon-polttimot oli kuulemma laadullisesti huonoja. Single-mallit kesti paremmin, mut ei niille ollu niin paljon kysyntää kun pitäis pitkätkin saada päälle. Tosin kestää ne bixenon-polttimotkin yhtä hyvin jollei räplää lyhyiltä pitkille. :-)
E: ...ai niin. Yleisesti jos laittaa xenoneita prätkään, kannattaa varmistua, että laittaa semmoset joiden käytössä ei tule katkoja. Joissain tapauksissa esim. kannattaa jättää pitkille valoille tavalliset polttimot, jotka syttyy nopeasti, koska xenonit syttyy hitaammin ja valoihin tulee katkos. Ei oo henk koht kokemusta, et miten h4-malleissa syttyy prätkässä pitkät kun on samassa polttimossa molemmat. Kannattaa konsultoida kokeneempia. Bixenoneissa periaatteessa polttimo keinuu, joten ei pitäis tulla viivettä kun valo on samassa polttimossa. Jos puhuin läpiä päähäni niin joku oikaiskoon.
12.2.2012 22:38
Kaikkialla lukee pelkästään, että kuinka nopeasti tämä laite kiihtyy 0-100 km/h täystehosena, niin heitetään kymysys ilmoille, että kuinka nopeasti näsäri kiihtyy a1-tehoisena?
Ja kuinkas paljon tässä olis vakuutukset suurin piirtein, kun tämä on yksi mahdollinen kevari ensi kesälle?
12.2.2012 22:58
Voisin veikata, että lähemmäs puoli minuuttia voisi mennä 11kW tehoissa sataseen. Tämä on tosin vain oma arvaukseni.
Itselläni kohtuullisen kalliit vakuutukset, taisi olla jotain 300 € hujakoilla pelkkä pakollinen tieliikennevakuutus Pohjolassa. Vakuutusten hintahan sitten vaihtelee suuresti yhtiöittäin ja riippuen siitä mitä kaikkia vakuutuksia pyörääsi haluat.
12.2.2012 23:39
Saattaa olla että vakuutusten puolesta tämä on mun tuleva kevari, jos vakuutukset on siinä 300 euron hujakoilla
ilman boonuksia varmaan?, Ei meinaan paljoa heitä nykyisestä menopelissä, kymco agilityssä on vakuutukset pohjolassa 250e
12.2.2012 23:46
Jep, kannattaa kuitenkin pyytää tarjoukset useammasta vakuutusyhtiöstä, koska sillä tavalla voi tehdä suuriakin säästöjä vuodessa.
Oman pyöräni vakuutus voi tosin olla pikkuisen pienemmät kuin monissa 2-tahtipiikeissä, sillä oman pyöräni tehot papereissa vain 10kW (normaalin 11kW sijaan), mutta kilowatin muutoksella tuskin on merkittävää vaikutusta.
13.2.2012 18:06
Paljon 99 vuosimallin näsäri menee tt ? 150/160 km/h ???
13.2.2012 18:35
Lienee tuo 150 tt:nä aika maksimi. Jotkut menee 140, toiset 150.